آیفون 12 اپل

آیفون 12 اپل می‌تواند تراشه‌ای بسیار قدرتمندتر از مدل 11 داشته باشد

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد زیر قاب آیفون 12 اپل (Apple iPhone 12) که سال 2020 عرضه می‌شود، تراشه‌ای به مراتب قدرتمندتر از تراشه‌ی دیگر نسل‌های آیفون قرار خواهد داشت. گفته می‌شود قدرت این تراشه با تراشه‌ی مک بوک‌ها همسان است!

همه تراشه‌های سری A اپل را به خاطر قدرتمند بودنشان می‌شناسیم. با توجه به بنچمارک‌هایی که تا به حال دیده‌ایم، اپل گام‌های بزرگی به سوی قدرتمندتر کردن تراشه‌های موبایلی خود برداشته است. به طوری که حتی آن‌ها را می‌توان با تراشه‌ی لپ تاپ‌های مک بوک این شرکت مقایسه کرد. این نشان می‌دهد که اپل توانایی نزدیک کردن عملکرد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های خود به دسکتاپ‌ها را دارد.

در تولید تراشه‌ی آیفون 12 اپل از فناوری لیتوگرافی ماورای بنفش استفاده خواهد شد

این شرکت کوپرتینویی معمولا هر سال تراشه‌های خود را دستخوش تغییراتی می‌کند، اما به نظر می‌رسد سال 2020، سال متفاوتی برای اپل خواهد بود و تراشه‌ی موبایلی آن متفاوت از هر زمان دیگری است. به نقل از یک گزارش، اینگونه به نظر می‌رسد که تراشه‌ی آیفون 12 اپل (که سال آینده عرضه می‌شود) همچنان بر مبنای فناوری پردازش 7 نانومتری تولید خواهد شد، اما تفاوت اینجاست که سازنده از لیتوگرافی ماورای بنفش در آن استفاده خواهد کرد.

این فناوری به اپل اجازه می‌دهد تا بتواند ترانزیستورهای بیشتری را در همان فضای مورد نیاز برای تراشه‌ی پیشین جای دهد. بنابراین اندازه‌ی تراشه با تراشه‌ی فعلی یکسان است، اما می‌توانید عملکرد بهتری را ارائه کند و هوشمندانه‌تر به مصرف انرژی بپردازد. بنابراین، عمر باتری گوشی نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

نیازی به گفت نیست که این گزارش می‌تواند شایعه‌ای بیش نباشد، به خصوص اینکه هنوز فاصله‌ی زیادی با تولید آیفون‌های سال 2020 باقی مانده و یک نسل پیشتر از آن‌ها هنوز معرفی نشده است. در همین راستا ما شنیده‌ایم که این آیفون مجهز به فناوری ارتباطی 5G نیز خواهد بود و از یک نمایشگر 120 هرتزی بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میتواند و اینا همش حرفه بستگی داره اپل از سود خودش میزنه به نفع مشتری یا ن