اپلیکیشن های پیام رسان در حال تسخیر جایگاه شبکه های اجتماعی

روز به روز بر تعداد اپلیکیشن های پیام رسانی افزوده می شود. برای مثال شرکت فیس بوک همین اوایل سال 2014 بود که اپلیکیشن واتس اپ را به قیمت 22 میلیارد دلار خرید، وی چت چینی هم که هر روز در سطح جهان بیشتر محبوب می شود، اسنپ چت و لاین و وایبر و تانگو هم که معرف حضورتان هستند.

به نظر می رسد که از زمان آغاز فعالیت این سرویس های پیام رسانی، تعداد پیام هایی که ارسال و دریافت می شود نسبت به قدیم به طور قابل توجهی بیشتر شده است، آن ها نه تنها سرویس SMS را به نحوی از اریکه قدرت به پایین کشیدند بلکه رفته رفته جای شبکه های اجتماعی را هم دارند می گیرند.

فرد ویلسون، سرمایه گذار بزرگ معتقد است ” شبکه های اجتماعی اینترنتی در سال 2015 افول خواهند کرد”. ویلسون می گوید اپلیکیشن های پیام رسانی مانند واتس اپ به گونه ای جای اپ های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک را گرفته اند. البته داده هایی نیز بدست آمده است که می تواند این ادعا را ثابت کند: بر اساس تحقیقات بدست آمده توسط سرویس تحقیقاتی تحلیلی وبسایت خبری بیزنس اینسایدر به نام BI Intelligence (که هوش کسب و کار در عصر دیجیتال را ارائه می دهد)، اپلیکیشن های پیام رسانی نسبت به شبکه های اجتماعی در طی دو سال اخیر کاربران بسیار بیشتری را با سرعت خیلی بالاتر به خود جذب کردند و این احتمال وجود خواهد داشت که تا اوایل سال 2015 این نرم افزارهای پیامی شبکه های اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده و موضع آن ها را به خطر بیاندازند. البته این خبر برای شرکت فیسبوک خبر خوشی است چرا که این کمپانی در کنار داشتن شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک، صاحب دو عدد از محبوب ترین اپ های پیام رسانی یعنی فیسبوک مسنجر و واتس اپ نیز می باشد.

منبع : businessinsider

Messaging Apps Will Be Bigger Than Social Networks In 2015

Messaging Apps Will Be Bigger Than Social Networks In 2015

Venture capitalist Fred Wilson believes “the social media phase of the internet ended” this year. He says messaging apps have replaced social media apps, where families rely on apps like WhatsApp to communicate with each other instead of Facebook.

Data seems to support this idea: Based on the various messaging and social networks charted for us by BI Intelligence, messaging apps added users faster than the social networks over the last two years, and will probably eclipse social networks by early 2015. That’s great news for Facebook, which owns two of the most popular messaging apps right now, including Facebook Messenger and WhatsApp, as well as two of the biggest social networks, Facebook and Instagram.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*