خودروهای سیتروئن

با ارزان قیمت‌ترین و گران قیمت‌ترین خودروهای سیتروئن در بازار ایران آشنا شوید

زمانی که نام سیتروئن را در ایران می‌شنویم، نا خود آگاه به یاد سدان محبوب این کمپانی یعنی زانتیا خواهیم افتاد. خودروی که برای مدت یک دهه بر بازار خودروهای میان رده ایران سلطنت کرد و در حال حاضر نیز خرید زانتیا یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار خودروهای دست دوم ایران است. با این حال سیتروئن فعالیتی طولانی مدت در بازار ایران داشته است و هرچند مانند کمپانی‌های دیگر فرانسوی همچون پژو و رنو نتوانسته قسمت اعظمی از بازار ایران را متعلق به خود کند؛ اما محصولات پرطرفداری به بازار عرضه کرده است و توانسته نظر مشتریان ایرانی را تا حدود زیادی به خود جلب کند.

در مجموع محصولات سیتروئن در ایران به دوام بسیار بالا، طراحی خاص و کیفیت ساخت مطلوب شناخته می‌شوند. برای ایرانیانی که در بین محصولات داخلی بی کیفیت و چینی‌های ارزان قیمت بازار سر در گم هستند محصولات سیتروئن با کیفیت ساخت اروپایی و طراحی فرانسوی بسیار خاص محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی نیز دارند. سیتروئن سبد محصولات متنوعی در سراسر جهان دارد و علاوه بر محصولات ارزان قیمت و اقتصادی که به گونه‌ای تخصص اصلی سیتروئن است، تعدادی خودرو گران قیمت و مجلل نیز در لیست آن دیده می‌شود. اما اگر در ایران قصد خرید سیتروئن داشته باشید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار ندارد. با ما همراه باشید تا با گران قیمت‌ترین و ارزان قیمت‌ترین محصولات سیتروئن در بازار ایران آشنا شویم.

خودروهای سیتروئن

زانتیا، ارزان قیمت‌ترین سیتروئن بازار

ارزان قیمت‌ترین سیتروئن بازار در واقع محبوب‌ترین سیتروئن وارد شده به ایران است. خودروی که در طول حدود 10 سال در دهه 90 میلادی در اروپا آقایی می‌کرد و به دلیل کیفیت ساخت بسیار خوب، مصرف پایین و استهلاک کم یکی از محبوب‌ترین خودروهای زمان خود بود. فروش زانتیا در ایران دقیقا زمانی آغاز شد که فروش آن در اروپا به پایان رسید. سال 1380 شروع یک دوران بی نظیر برای محصول فوق‎العاده محبوب سیتروئن بود. زانتیا که توسط سایپا تولید می‌شد به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار تبدیل شد. آمار فروش زانتیا کاملا نشان دهنده محبوبیت بالای این خودرو در طی ده سال حضور در ایران است. بعد از توقف تولید نیز از محبوبیت زانتیا چندان کاسته نشد و هم اکنون نیز بازار خرید و فروش زانتیا دست دوم طرفدارن بسیار زیادی دارد و ایرانی‌ها به این سادگی خدمات این کهنه سرباز فرانسوی را فراموش نمی‌کنند.

در حال حاضر قیمت زانتیا بین 50 تا 150 میلیون تومان است. مدل‌های مختلفی از این خودرو با ترکیب‌های فنی مختلف در بازار عرضه شده‌اند به همین دلیل دامنه قیمتی زانتیا بسیار گسترده است. هر چند افزایش شدید قیمت‌ها باعث شده است زانتیا با خودروهای جدید و پر از امکانات چینی و حتی وطنی در بازار ایران شاخ به شاخ شود، اما همان یک آپشن تغییر ارتفاع این خودرو می‌تواند بسیاری از افراد را همچنان راضی نگه دارد.

خودروهای سیتروئن

سیتروئن  c3، گران قیمت‌ترین سیتروئن ایران

گران قیمت‌ترین سیتروئن بازار یکی از سدان‎های پر آوازه سیتروئن نیست بلکه یک هاچبک زیبا و پر حاشیه است. بازار هاچبک های ایران همواره نیازمند یک خودرو با ویژگی‌های خاص بود تا بتواند عطش بسیاری از جوانان ایرانی را برای داشتن یک خودرو هاچبک در کلاس جهانی پاسخ دهد. در این بین تعداد زیادی گزینه چینی و کره‌ای به تدریج وارد بازار ایران شده‌اند و تقریبا همگی بعد از یک دوره نا موفق از بازار خارج شدند. سایپا از آن جایی که ارتباط بسیار خوبی با سیتروئن در طی مدت زمان طولانی داشته است تصمیم گرفت یکبار برای همیشه با وارد کردن یک شاسی‎بلند کم نظیر بازار این دسته را برای خود کند. نتیجه تلاش سایپا وارد شدن سیتروئن c3 به بازار ایران شد. طراحی زیبا، کیفیت ساخت مناسب و شتاب و عملکرد فنی بسیار خوب که به دلیل وجود موتور پژو 2008 در دل این خودرو بود می‌توانست آمار فروش سیتروئن c3 را بسیار افزایش دهد.

با این حال مشکلات مربوط به تحریم‌ها و پایان یافتن همکاری سایپا با سیتروئن سبب شد خیلی زود نسخه یکی از با کیفیت‌ترین هاچبک های وارد شده به ایران خیلی زود پیچیده شود. با این حال بازار خرید و فروش سیتروئن c3 در سایت دیوار طرفداران زیاد دارد که به امید خرید یک سیتروئن c3 با قیمت مناسب در بین آگهی‌های فروش این خودرو جستجو می‌کنند. قیمت سیتروئن c3 در حال حاضر حدود 450 میلیون تومان است که این خودرو را به گران قیمت‌ترین سیتروئن بازار ایران تبدیل می‌کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.