دستگاه بخور شیائومی MIJIA Smart

دستگاه بخور شیائومی MIJIA Smart ؛ یک مرطوب‌ساز ضدعفونی کننده‌ 36 دلاری

کمپانی شیائومی یک گجت خانگی جدید را با نام MIJIA Smart Sterilisation Humidifier عرضه کرد. دستگاه بخور شیائومی میجیا اسمارت نه تنها هواوی محیط را مرطوب می‌سازد؛ بلکه با استفاده از اشعه فرابنفش، آب مورد استفاده را نیز ضدعفونی می‌کند.

در اقلیم‌های گرم و خشک یا فضاهای بسته‌ای که در زمستان به شکل مصنوعی گرم می‌شوند؛ رطوبت هوا شاید تا 20 یا حتی 10 درصد کاهش پیدا کند. این امر می‌تواند روی سلامت افراد تاثیر منفی بگذارد و باعث خشک شدن غشای مخاطی یا اختلالات تنفسی شود. کاهش رطوبت روی لوازم چوبی نیز تاثیر می‌گذارد و موجب شل شدن اتصالات آن‌ها یا ترک خوردشان می‌شود. کتاب‌ها و آثار هنری هم از گزند رطوبت پایین در امان نیستند. در چنین شرایطی وجود یک مرطوب کننده‌ی هوا ضروری خواهد بود. انواع مختلفی از آن تولید شده که یکی از تازه‌ترین‌ آن‌ها، دستگاه بخور شیائومی میجیا اسمارت است.

این محصول با نور فرابنفش C یا UV-C، آب را پیش از اینکه برای مرطوب کردن هوا استفاده شود ضدعفونی می‌کند. اشعه UV-C یکی از انواع نامرئی نور است (همراه با UV-A و UV-B) که از خورشید می‌تابد و برای انسان خطری ندارد؛ اما با از بین بردن پیوندهای مولکولی DNA باکتری و ویروس‌ها، برای کشتن آن‌ها کارایی بالایی دارد.

از آنجایی که آب راکد می‌تواند حاوی باکتری و سایر چیزهای بیماری‌زا باشد؛ استریل کردن آن بسیار مهم است. حتی وقتی که آب تصفیه شده به مدت طولانی درون مخزن باقی بماند، باکتری‌ها می‌توانند در آن رشد کنند. بنابراین وجود سیستم ضدعفونی کننده در دستگاه بخور شیائومی Mijia، پاکیزه بودن آبی را که به صورت بخار از آن خارج می‌شود، تضمین می‌کند.

دستگاه بخور شیائومی MIJIA Smart

مخزن اسمارت میجیا، ظرفیتی معادل 4.5 لیتر دارد و قادر به مرطوب سازی هوا به مدت 12 تا 15 ساعت است. طراحی دستگاه، باز کردن مخزن برای ریختن آب یا تمیز کردن آن را ساده می‌کند. البته خود مخزن قابل جداسازی نیست و تنها می‌توان پوشش آن را در صورت نیاز برداشت. یک چراغ LED هم دور دکمه پاور وجود دارد که آبی رنگ شدن آن، به معنای فعال بودن سیستم ضدعفونی UV-C است.

دستگاه بخور شیائومی MIJIA Smart

دستگاه مرطوب کننده شیائومی یک صفحه سرامیکی برای اتمیزه کردن آب دارد و پس از تبدیل کردن مایع به ذرات 1 الی 5 میکرونی، آن را از طریق کانال هدایت بخار خود منتشر می‌کند. نرخ خروج بخار از این مجرا، 300 میلی‌لیتر در ساعت است.

دستگاه بخور شیائومی MIJIA Smart

امکان اتصال این گجت خانگی به اپلیکیشن MIJIA هم وجود دارد؛ اما ظاهرا برای این کار، نیاز به یک هاب خانه هوشمند خواهید داشت. دستگاه بخور شیائومی هم‌اکنون به صورت آنلاین و با قیمت 249 یوان (معادل 36 دلار) به فروش می‌رسد.