محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو

تصاویر محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو ؛ آیا پرچمدار هواوی فاقد دکمه‌های فیزیکی است؟

تصاویری از محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) به بیرون درز کرده که انحنای زیاد دو طرف آن، می‌تواند به ما حذف فریم دور گوشی و احتمالا حذف دکمه‌های فیزیکی از روی گوشی را نشان دهد!

به زودی هواوی از دو گوشی خانواده Mate 30 پرده برداری خواهد کرد و بازار شایعات مربوط به آن‌ها حسابی داغ است. به تازگی یک افشاگر تصاویری از قاب محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو را منتشر کرده که اطلاعات خوبی را ارائه می‌کند. این نخستین باری نیست که ما تصویری از قاب محافظ نمایشگر آن را مشاهده می‌کنیم و حتی تصاویر آن به تازگی در دنیای واقعی نیز دیده شده است.

اما این عکس‌های جدید چه نکاتی را به ما ارائه می‌کنند؟ اول از همه اینکه تصاویر محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو بریدگی عریض بالای آن، همانند آنچه در میت 20 پرو دیده بودیم را تایید می‌کنند. برخلاف تصاویری که پیشتر از صفحه محافظ این گوشی منتشر شده بود، به جای حفره‌هایی که مختص سنسورها روی آن دیده بودیم، در اینجا یک بریدگی عریض را می‌بینیم.

محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو

تا آنجایی که ما می‌دانیم، میت 30 پرو کمتر از پنج سوراخ در قسمت بریدگی بالای صفحه‌ی خود دارد. یکی از‌ان‌ها برای دوربین سلفی است، یکی برای سنسور مجاورتی و دیگری مختص به اسپیکر خواهد بود. شایعات می‌گویند این گوشی یک سنسور ToF را نیز در جلوی خود برای تشخیص چهره و اموجی‌های واقعیت افزوده/واقعیت مجازی شامل می‌شود.

آیا محافظت نمایشگر هواوی میت 30 پرو به حذف دکمه‌های فیزیکی اشاره می‌کند؟

بخش دیگر جالب توجهی که در این تصاویر وجود دارد، انتحای زیاد محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو است. این تصاویر هرچند ایده آل نیستند، اما در بهترین زاویه برای مشاهده‌ی انحنای نمایشگر قرار دارند. در مقایسه با تصاویر پیشتر منتشر شده از قاب این گوشی، ما به وضوح می‌بینیم که در این طراحی جدید نوارهای مشکی رنگ در دو طرف صفحه حذف شده است. این نوارهای مشکی‌رنگ در محافظ نمایشگرهای گرما دیده معمولا برای پنهان کردن چسب‌ها استفاده می‌شوند.

نکته‌ی جالب توجه این است که به نظر می‌رسد، شیشه‌ی روی محافظ کوچک‌تر شده و حتی کمی به سمت داخل انحنا پیدا کرده است. شاید این یک اشتباه دیداری باشد، اما اگر فرض کنیم که واقعا همینطور است، پس احتمالا Mate 30 Pro فاقد فریم چپ و راست خواهد بود. پس تکلیف دکمه‌های فیزیکی دو طرف گوشی چه می‌شود؟

محافظ نمایشگر هواوی میت 30 پرو

حذف کلیدهای فیزیکی، ایده‌ایست که شرکت‌های گوشی‌سازی به دنبال عملی کردن آن هستند، اما آیا هواوی نخستین شرکتی خواهد بود که دست به چنین طراحی در گوشی پرچمدار خود می‌زند؟ باید منتظر باشیم و ببینیم در مراسم رونمایی از این گوشی با چه چیزی ملاقات خواهیم کرد.