نوکیا 9.1 پیور ویو

نوکیا 9.1 پیور ویو در راه است؛ با دوربین‌های بهتر و اتصال 5G

نوکیا 9 پیور ویو همچنان قدرتمندترین گوشی کمپانی اچ ام دی گلوبال محسوب می‌شود؛ اما قطعا قوی‌ترین موبایل موجود در بازار نیست. حالا طبق یک گزارش جدید، به زودی نوکیا 9.1 پیور ویو (Nokia 9.1 Pureview) به عنوان جانشین آن و با مشخصات ارتقایافته از راه خواهد رسید.

بر اساس گزارش NokiaPowerUser، پیش‌تر قرار بود که نوکیا 9.1 پیور ویو در چارک سوم سال 2019 وارد بازار شود؛ ولی حالا عرضه‌ی آن را به سه ماهه چهارم موکول کرده‌اند. گفته می‌شود که علت تاخیر، وجود برخی مشکلات حل نشده در اجزای مختلف گوشی، از جمله دوربین‌ها بوده است. امیدواریم که حداقل این تاخیر ارزشش را داشته باشد و مانند نوکیا 9 پیور ویو، بار دیگر نقدهای منفی نثار پرچمدار نوکیا نشود.

نوکیا 9 پیور ویو

ظاهرا اچ ام دی گلوبال به همکاری خود با کمپانی لایت (Light) هم ادامه خواهد داد. این می‌تواند ارتقای عملکرد دوربین، به ویژه در شرایط کم نور و هنگام ضبط ویدیو را در پی داشته باشد. همچنین عنوان شده که به لطف پردازنده قوی‌تر و الگوریتم نرم افزاری بهتری که شرکت Light نوشته است، سریع‌تر هم خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی نوکیا ۹.۱ پیور ویو باید به نمایشگر حفره‌دار آن اشاره کنیم. ظاهرا این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 855 قدرت خواهد گرفت. همچنین از اندروید کیو به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض دستگاه یاد شده است و البته از شبکه 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ اما اینکه نسخه LTE آن هم عرضه خواهد شد یا خیر، فعلا مشخص نیست.