گوشی پرفروش جهان

معرفی 10 گوشی پرفروش جهان ؛ پرفروش ترین موبایل قرن به کدام برند تعلق دارد؟

اخیرا لیستی با عنوان 10 گوشی پرفروش جهان منتشر شده است که 8 محصول از شرکت نوکیا در این لیست جای دارند. در ادامه لیست پرفروش ترین موبایل های قرن را بررسی می‌کنیم.

طی چند سال گذشته حوزه تکنولوژی در جهان به ویژه تولید موبایل با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است و سالانه شاهد عرضه جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی های موبایل هستیم. اما اگر بخواهیم به لیست پرفروش ترین موبایل های قرن نگاه کنیم، در کنار نام برندهای جدیدی چون اپل که محصولات پیشرفته این شرکت‌ها در کنار قابلیت‌های پیشرفته خود نگاه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است، نام محصولات قدیمی شرکت نوکیا نیز دیده می‌شود. در ادامه 10 گوشی موبایل پرفروش جهان در قرن گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهیم. گفتنی است در این لیست از 10 گوشی پرفروش جهان، 8 گوشی به شرکت نوکیا تعلق دارد.

10 گوشی پرفروش جهان

1.‌ نوکیا 1100

گوشی پرفروش جهان

با توجه به عرضه بهترین گوشی های هوشمند طی سال گذشته اما همچنان لقب پرفروش ترین موبایل قرن به نوکیا 1100 تعلق دارد. این گوشی در بازارهای سراسر جهان توانست به فروش بیش از 250 میلیون دستگاه برسد. هرچند این گوشی موبایل قابلیت‌های محدودی را ارائه می‌داد، اما بسیاری از کاربران بالای 20 سال سن آن را یک دستگاه نوستالژیک می‌دانند و دیدن تصاویر آن، گذشته آنها را تداعی می‌کند. این گوشی موبایل در زمانی که به بازار عرضه شد نسبت به رقبا از قابلیت‌های مهمی چون آنتی‌دهی قوی، مقاومت بالا و طراحی ساده و زیبا بهره می‌برد.

2. نوکیا 1110

گوشی پرفروش جهان

در ردیف دوم لیست 10 گوشی پرفروش جهان گوشی نوکیا 1110 با اختلاف اندکی نسبت به نوکیا 1100 در جایگاه دوم قرار دارد و دومین گوشی پرفروش قرن محسوب می‌شود. نوکیا 1110 نیز به فروش 250 میلیون دستگاهی دست پیدا کرده بود. این گوشی که فاقد دوربین بود برای کاربران قابلیت‌های ساده‌ای چون برقراری تماس، ارسال پیامک و بازی‌های ساده را ارائه می‌داد.

3. آیفون 6 و 6 پلاس

گوشی پرفروش جهان

شرکت اپل در عرضه گوشی های هوشمند پیشتاز است و از موفق‌ترین محصولات این شرکت حوزه تکنولوژی می‌توان به گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس اشاره کرد که این دو توانستند به فروش بیش از 220 میلیون دستگاه برسند. شرکت اپل این دو گوشی را در دو سایز 4.7 اینچی و 5.5 اینچی به بازار عرضه کرد که در زمان کوتاهی توانست نگاه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. به گونه‌ای که اپل پس از این دو گوشی موبایل، محصولات پیشرفته‌تری را تولید و به بازار عرضه کرد، اما همانند آنها نتوانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند. طبق آمارهای فروش مدل آیفون 6 حتی از آیفون 6 پلاس نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

4. نوکیا 3210

گوشی پرفروش جهان

شرکت نوکیا گوشی موبایل نوکیا 3210 را در سال 1999 میلادی به بازار عرضه کرد و جزو نخستین گوشی‌هایی محسوب می‌شد که بازی معروف snake game را به کاربران ارائه داده بود. این گوشی موبایل نوکیا توانست در بازارهای سراسر جهان به فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی برسد و جایگاه چهارم لیست 10 گوشی پرفروش جهان را از آن خود کند.

5. نوکیا 1200

گوشی پرفروش جهان

بسیاری از کاربران در زمان عرضه نوکیا 1200 به دلیل قدرت فوق‌العاده باتری این گوشی از آن استقبال کردند و توانست با اختلاف اندک نسبت به نوکیا 3210 به فروش بیش از 150 میلیون دستگاه برسد و در جایگاه پنجم این لیست قرار بگیرد. کاربران به واسطه باتری این گوشی می‌توانستند حدود 390 ساعت به صورت استندبای آن را روشن نگه دارند و بدون نیاز به شارژ مجدد حدود 7 ساعت با آن مکالمه کنند. این گوشی موبایل بسیار معروف بود و نسبت به سایر رقبا قیمت کمتری داشت.

6. نوکیا 6600

گوشی پرفروش جهان

گوشی موبایل نوکیا 6600 نسبت به سایر رقبا از ظاهر بسیار متفاوتی برخوردار بود. این گوشی به سیستم عامل Symbian S60 مجهز شده بود و شرکت نوکیا برای آن یک صفحه نمایش کوچک 2.1 اینچی، باتری 850 میلی‌آمپر ساعتی و دوربین ساده VGA را در نظر گرفته بود. این گوشی با قیمت 695 دلار به بازار عرضه شد که نسبت به سایر گوشی‌های بازار قیمت بیشتری داشت و توانست به فروش بالای 150 میلیون دستگاه در بازارهای جهانی برسد.

7. نوکیا 5230

گوشی پرفروش جهان

نوکیا 5230 توانست فروش 150 میلیون دستگاهی در بازارهای جهانی را تجربه کند و خود را به جایگاه هفتم این لیست برساند. این گوشی از سیستم عامل Symbian برخوردار بود و نوکیا برای آن یک صفحه نمایش کوچک 3.2 اینچی، حافظه رم 128 مگابایتی و دوربین 2 مگاپیکسلی در کنار قابلیت اتصال به شبکه 3G را در نظر گرفته بود.

8. نوکیا ای 1100

گوشی پرفروش جهان

شرکت نوکیا مدل دیگری از 1100 را با نام نوکیا ای 1100 به بازار عرضه کرد که این گوشی نیز همانند نسخه اصلی توانست به فروش بیش از 150 میلیون دستگاه دست پیدا کند. از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حافظه داخلی 1 مگابایتی، قدرت شارژدهی به مدت 15 روز و نمایشگر کوچک 1.52 اینچی اشاره کرد.

9. نوکیا 2600

گوشی پرفروش جهان

نوکیا 2600 توانست به فروش 130 میلیون دستگاه دست پیدا کند و جایگاه نهم لیست 10 گوشی پرفروش جهان را از آن خود کند. از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به نمایشگر کوچک 1.5 اینچی اشاره کرد که البته این محصول از قابلیت‌های دیگری چون بلوتوث بهره نمی‌برد.

10. موتورولا ریزر وی 3

گوشی پرفروش جهان

در جایگاه دهم لیست 10 گوشی پرفروش جهان به گوشی موتورولا ریزر وی 3 (Moto Razr V3) می‌رسیم که توانست به فروش 130 میلیون دستگاهی برسد. این گوشی به عنوان یکی از محبوب‌ترین گوشی های تاشو در زمان خود محسوب می‌شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ن اسمی از هواویبود ن سامسونگ

  2. درضمن الان آیفونی که گذاشتین تو لیست مجموع فروش دو مدل از آیفون رو گذاشتین و گرنه لیست برای تک مدله نه دو مدل که با هم جمع شده میزان فروششون…

  3. یه جز موارد 1.2.4 بقیه رو داشتم بین تمامی تجربیات گذشتم, nokia 5230 xpressmusic یه چیز دیگه بود صفحه نمایش معرکه سرعت تایپ بالا و بدون خطا قلم اختصاصی 3تا بازی فوق العاده جذاب و شارژدهی بالا همه چیز داشت

    مورد 8 تصویر و متن تفاوت دارند یا من از مرحله پرتم؟

  4. من از این لیست 5230 و 1200 رو داشتم واقعا 5230 موبایل خوبی بود به علاوه برادر بزرگترش 5800 افسانه ای.قابلیت شخصی سازی و فرمانهای صوتی افلاین و لانچر محبوب SPB MOBILESHELL و مرورگر یو سی بروزر و اکسپلورر محبوب X-PLORE تجربه ی کار با این گوشی رو فوق العاده لذت بخش کرده بودند.یادشون بخیر

  5. بازم همه شون بر میگرده به خانواده ی نوکیا

  6. یادش بخیر 1100
    واقعا امیدوارم بازارهای فروش مثل گذشته فقط مختص نوکیا،سونی،اچ تی سی،موتورولا،اپل،الجی و باشه و لاغیر و انشا… شاهد پاکسازی بازارها از برندهای بنجل چینی هواوی،شیاامی،اوپو،انر،هانر،و…باشیم
    به امید ان روز