نفوذ آب در آیفون ها

اپل به دنبال راهی برای مقاومت بیشتر آیفون‌ها در برابر نفوذ آب است

کمپانی اپل در حال آزمایش راهی است که می‌تواند به مقاومت بیشتر آیفون‌هایش در برابر نفوذ آب منجر شود. در همین راستا پتنتی منتشر شده که مشاهده‌ی توضیحات آن خالی از لطف نیست.

طی چند سال اخیر، اپل از لفظ «مقاوم در برابر آب» برای آیفون‌های خود استفاده کرده است. با این حال باید در نظر داشته باشید که این محصولات کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند و فقط می‌توانند تا حدی نسبت به آن مقاومت کنند. اما با توجه به پتنتی که اخیرا کشف شده، به نظر می‌رسد این شرکت به دنبال راهی است تا بتواند مقاومت آیفون‌های خود در برابر آب را بهبود ببخشد.

پتنت اپل برای مقاومت بیشتر آیفون‌ها در برابر نفوذ آب منتشر شد

نفوذ آب در آیفون ها

در یک پتنت منتشر شده، اپل در مورد این موضوع صحبت می‌کند که چگونه دکمه‌های فیزیکی ممکن است به صورت بالقوه به عنوان راهی برای نفوذپذیری آب عمل کنند و به همین دلیل اپل برای حل مشکل، از بازطراحی این کلیدها آغاز کرده است.

در توضیحات این حق اختراع ثبت شده آمده است:

قطعات متصل شده ممکن است از دکمه فاصله گرفته باشند، به گونه‌ای که بخشی اجزا حفره‌هایی را روی قاب کناری شکل دهند. این مجموعه همچنین ممکن است شامل تعداد زیادی تکیه گاه، یک گنبد لمسی در تماس با دکمه و احتمالا کثرت تکیه‌گاه‌ها باشد. یک قطعه‌ی حساس ممکن است در مجاورت تکیه‌گاه‌ها و در راستای دکمه قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که هیچ صحبتی در خصوص عملی کردن این پتنت در آیفون‌های اپل نشده است، اما امیدواریم که آیفون‌های آینده مقاومت بیشتری را در برابر آب داشته باشند تا کاربران با خیال راحت‌تری از آن‌ها استفاده کنند.