چیپست هلیو جی 90 مدیاتک

چیپست هلیو جی 90 مدیاتک در بنچمارک ها بهتر از اسنپدراگون 730 ظاهر شد

مدیاتک به تازگی چیپست هلیو جی 90 (Helio G90) و هلیو G90T را معرفی کرد. این تراشه‌ها با فناوری 12 نانومتری شرکت TSMC تولید شده‌اند و مدیاتک وعده داده که تجربه گیمینگ مطلوب را با هزینه‌ای پایین برای کاربران به ارمغان بیاورند. حالا نتایج بنچمارک آن‌ها نیز بیرون آمده است.

برای هلیو جی ۹۰ در آنتوتو، امتیاز 222282 به ثبت رسید ؛ امتیازی که برآیند عملکرد حافظه، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و تجربه کاربری بود. اگر آن را با چند رقیب کوالکامی قیاس کنیم، درمی‌یابیم که چیپست هلیو جی 90 مدیاتک از اسنپدراگون 730 کوالکام قدرتمندتر است. زیرا مثلا برای گوشی شیائومی Mi 9T که از اسنپدراگون 730 قدرت می‌گیرد، در آنتوتو 211915 امتیاز ثبت شد.

هلیو جی 90 در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ هم، امتیازی در حدود 7000 کسب کرد که بالاتر از امتیاز اسنپدراگون 730 است. البته ثبت این نتیجه به تاریخ 15 آوریل برمی‌گردد و احتمالا حالا به لطف برخی بهینه‌سازی‌ها، امتیاز آن افزایش هم خواهد داشت.

با این اوصاف، عملکرد هلیو G90 و G90T را باید امیدوارکننده توصیف کنیم؛ به ویژه اگر رد‌ه‌ی قیمتی آن‌ها را در نظر بگیریم. طبق وعده‌‌ی مدیاتک، به زودی این تراشه‌های جدید وارد گوشی های شیائومی می‌شوند و از شواهد پیداست که باید ارزان‌تر از رقیب کوالکامی باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عالیه به پردازنده های مدیاتک امیدوارم