گوشی گوگل پیکسل 4

گوشی گوگل پیکسل 4 با حرکات دست شما کنترل می‌شود + ویدیو

گوگل ویدیوی تبلیغاتی از گوشی گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4) را منتشر کرده که نشان می‌دهد این دیوایس با حرکات دست کاربر کنترل می‌شود. این ویدیو همچنین قابلیت تشخیص چهره گوشی گوگل را تایید می‌کند.

گوگل تصمیم گرفته اخبار مربوط به نسل آینده‌ی گوشی پیکسل را در پست‌های وبلاگی به مرور زمان منتشر کند. این کمپانی حالا یکی از قابلیت‌های جذاب گوشی گوگل پیکسل 4 را در قالب یک ویدیو معرفی کرده است. این قابلیت جذاب “Motion Sense” نام دارد. بر اساس پروژه‌ی “Soli” که گوگل کار روی آن را چهار سال پیش آغاز کرده٬ این قابلیت به شما اجازه می‌دهد عملکردهای کنترلی روی پیکسل جدید نظیر رد کردن موزیک‌ها٬ قطع زنگ هشدار و قطع صدای تماس‌ها را فقط با حرکت دستان خود انجام دهید.

Motion Sense با کمک سیستم رادار پیچیده‌ای که در بالای نمایشگر قرار می‌گیرد٬ می‌تواند کوچک‌ترین حرکت را نیز تشخیص دهد. البته در حال حاضر این سیستم محدود به شناسایی ژست‌های حرکتی یک دست می‌شود٬ اما در آینده‌ای نزدیک می‌تواند ژست‌های پیچیده‌تری را نیز شناسایی کند. با این حال گوگل می‌گوید که این قابلیت فقط در برخی کشورهای انتخاب شده در دسترس خواهد بود.

تیزر تبلیغاتی گوشی گوگل پیکسل 4

 

دیگر قابلیت مهم دیگری که گوگل در این ویدیو به وجود آن اشاره کرده٬ قفل‌گشایی گوشی با چهره است. این قابلیت نه تنها در گوشی‌های دیگر اندرویدی بازار حضور دارد٬ بلکه خود گوگل نیز آن را در پلتفرم اندروید جای داده است. این سیستم از نظر پیچیدگی و امنیت٬ بسیار شبیه به سیستم فیس آی دی است که اپل با آیفون ایکس آن را معرفی کرد.

در حالی که تشخیص چهره‌ی فعلی اندروید می‌تواند حتی با عکس چهره‌ی کاربر نیز گول بخورد٬ اما تشخیص چهره در پیکسل ۴ یک نقشه‌ی سه بعدی از چهره‌ی شما را با استفاده از یک پروژکتور نقطه‌ای و دوربین IR ترسیم می‌کند و سپس از آن اطلاعات برای قفل‌گشایی استفاده می‌کند. این سیستم به قدری پیچیده است که با عکس شما گول نخواهد خورد. این سیستم از لحاظ سخت افزاری تقریبا با عملکردی که آیفون ارائه می‌دهد یکسان است و به گفته‌ی گوگل٬ داده‌های چهره را به طور ایمن در تراشه‌ی امنیتی Titan M ذخیره می‌کند تا هیچ‌کسی به آن‌ها دسترسی پیدا نکند. اما محل قرارگیری آن نسبت به فیس آی دی متفاوت است.

گوشی گوگل پیکسل 4

در حالی که باید پس از اسکن چهره توسط فیس آی دی اپل باید انگشت خود را روی صفحه بکشید تا وارد صفحه اصلی گوشی شوید٬ Face Unlock در گوشی گوگل پیکسل 4 زمانی که حرکت انگشت دست شما را با رادار Soli تشخیص داد و سپس صفحه را روشن کرد٬ آنگاه چهره‌ی شما را شناسایی می‌کند و بدون لمس نمایشگر وارد صفحه اصلی می‌شوید. با هر جهتی گوشی را در دست گرفته باشید٬ این سیستم کار می‌کند.

ما مطمئن نیستیم گوگل بخواهد اسکنر اثر انگشت را نیز در کنار Face Unlock روی گوشی جدید خود ارائه کند. شاید هم راه اپل را در پیش بگیرد و این اسکنر را از روی پیکسل جدید حذف کند. با توجه به رندرها٬ ما می‌دانیم که حداقل این اسکنر روی قاب پشتی نیست٬ بنابراین اگر حضور داشته باشد هم آن زیر اسکنر اثر انگشت دیوایس خواهد بود. ما فکر می‌کنیم پیکسل تمام وظایف را به گردن Face Unlock بی‌اندازد.

به گفته‌ی گوگل٬ این گوشی تا اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. ما تاریخ دقیقی از زمان معرفی پیکسل ۴ را در اختیار نداریم٬ اما زمان همه چیز را به ما نشان خواهد داد.