فروش گوشی های ال جی

کاهش فروش گوشی های ال جی در سه ماهه دوم؛ عملکرد ناامیدکننده‌‌ی LG ادامه دارد

دوره‌ی مالی جدید هم با یک نتیجه‌ی ناخوشایند برای LG Electronics همراه بود. طبق گزارشی که این کمپانی از عملکرد مالی خود در سه ماهه دوم سال 2019 ارائه داده، فروش گوشی های ال جی کاهش قابل توجهی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.

شاخه موبایل کمپانی کره‌ای در قیاس با سه ماهه دوم سال گذشته، افت 21.3 درصدی را در میزان فروش محصولات تجربه کرد. البته LG می‌تواند دلخوش به افزایش 6.8 درصدی فروش خود، نسبت به سه ماهه قبل باشد. عمده دلیلی که برای کاهش فروش گوشی های ال جی مطرح می‌کنند، عملکرد قدرتمند رقبای چینی و قیمت‌گذاری تهاجمی آن‌هاست.

ال جی (LG)

اعداد و ارقام در گزارش مالی ال جی نشان می‌دهند که به رغم فروش 1.38 میلیارد دلاری در چارک دوم سال جاری، زیان عملیاتی 268.4 میلیون دلاری نصیب کمپانی شد. علت آن هم بازاریابی پرهزینه برای حمایت از عرضه‌ی مدل‌های جدید بود. از طرفی، ال جی انتقال خط تولید خود از کره‌جنوبی به ویتنام را آغاز کرد و این موضوع هم، هزینه دیگری را در همین بازه زمانی روی دست کمپانی گذاشت.

با این حال، کره‌ای‌ها همچنان به آینده خوش‌بین هستند و انتظار دارند با معرفی گوشی های هوشمند رقابتی و رشد تقاضا برای دستگاه‌های 5G ، شرایط بهتری را در سه ماهه سوم 2019 تجربه کنند.

عملکرد کلی ال جی الکترونیکس در این دوره مالی، افزایش 4.1 فروش و در عین حال، کاهش 15.4 درصدی درآمد عملیاتی بوده است. ظاهرا موفقیت کمپانی در بازار لوازم خانگی و محصولات سازمانی، نتوانست ضرر و زیان در حوزه موبایل و قطعات خودرو را پوشش دهد.