صفحه نمایش منعطف آیفون 12

ال جی در سال 2020 صفحه نمایش منعطف آیفون 12 را تامین خواهد کرد

ال جی قصد دارد با تبدیل شدن به دومین تامین کننده‌ی پنل‌های اولد اپل، صفحه نمایش منعطف آیفون 12 را در سال 2020 تولید کند. هم‌اکنون این انحصار در اختیار سامسونگ قرار دارد؛ اما ظاهرا LG با آماده‌سازی خط تولید E6 در کره جنوبی، زمینه همکاری با اپل را فراهم کرده است.

اپل تمایل دارد کمپانی ال جی هر آنچه لازم است انجام دهد تا صفحه نمایش منعطف آیفون 12 را با بهترین کیفیت ممکن تحویل بگیرد. هرچند که این می‌تواند بهای پنل‌های LG را تا 10 درصد افزایش دهد؛ اما مادامی که همه چیز به خوبی پیش برود، این افزایش قیمت قابل چشم‌پوشی خواهد بود. البته شمار پنل‌های OLED با کیفیت درخواستی که ال جی قادر به تامین آن‌هاست، فعلا چندان زیاد نیست.

آیفون X

در حال حاضر، صفحه نمایش های ال جی برای تعمیر مدل‌های جدید آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرند. با گشایش کارخانه E6 هم شاید برخی از پنل‌های باکیفیت تولید شده در آن، به مدل‌های 2019 آیفون وارد شوند. همان‌طور که اشاره شد، LG تا پیش از سال 2020 آماده‌ی گرفتن جای سامسونگ نیست؛ در همین رابطه «جئونگ سئو هی» مدیر ارشد مالی LG Display نیز می‌گوید:

سرمایه‌گذاری بزرگ الجی دیسپلی طی سه سال گذشته، اثرات خود را در نیمه دوم سال نشان خواهد داد. ما یک خط تولید جدید را برای پنل‌های اولد منعطف موبایلی تاسیس خواهیم کرد و روند تولید، از سه ماهه سوم سال آغاز خواهد شد.

با کمک خطوط اعتباری اپل، ال جی خواهد توانست به سرعت تولیدات خود را افزایش دهد؛ آن هم در حالی که کمپانی کوپرتینویی به شدت نیازمند حداقل یک تامین کننده‌ی OLED دیگر است، تا تسلیم قیمت‌گذاری انحصار طلبانه‌ی سامسونگ نشود.

طبق شایعات، پنل آیفون X قیمتی حدود 100 دلار دارد که تقریبا یک سوم هزینه‌ی قطعات اولیه‌ی دستگاه است. این رقم برای گوشی 6.5 اینچی آیفون ایکس اس مکس، باید بیشتر هم باشد؛ چرا که هزینه تعمیر صفحه نمایش آن 329 دلار است. بنابراین اپل در صورت تداوم وابستگی به سامسونگ، برای تامین صفحه نمایش آیفون 12 نیز باید هزینه زیادی را متقبل شود.