مقایسه ایسوس روگ فون 2

مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3

مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 به خاطر قرارگیری این سه گوشی در زمره قدرتمندترین‌های بازار جذابیت خاصی دارد. گوشی ایسوس روگ فون ۲ یکی از قدرتمندترین‌ گجت‌های هوشمند دنیا محسوب می‌شود.

ایسوس روگ فون 2 که فقط چند روز از رونمایی آن می‌گذرد، به عنوان بهترین گوشی گیمینگ دنیا تا امروز، شناخته می‌شود. سخت افزار گوشی های گیمینگ در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و به راهکارها و تکنولوژی‌های نرم افزاری و سخت افزاری منحصربه‌فردی مجهز شده‌اند. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت ایسوس روگ فون 2 قدرتمندترین گوشی هوشمند جهان است!

در گوشی های هوشمند، همه چیز به اعداد و ارقام مربوط به مشخصه‌های فنی مربوط نمی‌شود. به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم برای اغلب کاربران باید به قیمت اشاره کرد. به همین دلیل تنها با مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 می‌توان بهترین گزینه برای خود، با توجه به فاکتورهای مد نظر، را انتخاب کرد.

پیش از رونمایی ایسوس روگ فون 2، دو شرکت چینی شیائومی و زد تی ای نیز گوشی های گیمینگ قدرتمندی به بازار عرضه کرده بودند؛ شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 را می‌توان جزو مهم‌ترین رقبای پرچمدار تازه وارد ایسوس دانست. ابتدا در قالب یک جدول، به بررسی سه گوشی نام برده خواهیم پرداخت.

جدول مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3

نوبیا رد مجیک 3
ایسوس روگ فون 2
شیائومی بلک شارک 2
ابعاد و وزن171.7 در 78.5 در 9.7 میلی‌متر، وزن 215 گرم171 در 77.6 در 9.5 میلی‌متر، وزن 240 گرم163.6 در 75 در 8.8 میلی‌متر، وزن 205 گرم
نمایشگر6.65 اینچ، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 330 پی‌پی‌آی، پنل SuperAMOLED6.59 اینچ، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 391 پی‌پی‌آی، پنل AMOLED6.39 اینچ، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 403 پی‌پی‌آی، پنل AMOLED
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 855، پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 2.8 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855، پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 2.96 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855، پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 2.8 گیگاهرتز
حافظه6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی / 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی / 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت ظرفیت داخلی6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی / 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی
سیستم عاملاندروید 9 پای با رابط کاربری Nubia Red Magic OSاندروید 9 پای با رابط کاربری ROG UIاندروید 9 پای
ارتباطاتوای فای، بلوتوث نسخه 5.0، جی پی اسوای فای، بلوتوث نسخه 5.0، جی پی اسوای فای، بلوتوث نسخه 5.0، جی پی اس
دوربیندوربین اصلی: تک سنسور مجهز به سنسور دارای رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم 48 مگاپیکسل و f/1.8

دوربین سلفی دارای سنسور 16 مگاپیکسل

دوربین اصلی: دوگانه مجهز به سنسورهای دارای رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم 48 مگاپیکسل و f/1.8 به علاوه 13 مگاپیکسل و f/2.4

دوربین سلفی دارای سنسور 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

دوربین اصلی: دوگانه مجهز به سنسورهای دارای رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم 48 مگاپیکسل و f/1.8 به علاوه 12 مگاپیکسل و f/2.2

دوربین سلفی دارای سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0

باتری5000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی6000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی4000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی
قابلیت‌های اضافهدو سیم کارته هیبریدی (امکان استفاده از درگاه کارت حافظه جانبی برای سیم کارت دوم) / دارای دکمه‌های کناری و پشتی اضافی برای افزودن لوازم جانبی منحصربه‌‌فرددو سیم کارته هیبریدی / پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس معکوس (برای شارژ کردن گجت‌های پشتیبانی‌کننده از شارژ بی‌سیم)دو سیم کارته هیبریدی

طراحی

هر سه گوشی دارای طراحی منحصربه‌فرد دیگر گوشی های گیمینگ هستند. به عبارتی از نظر کلی تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود نداشته و طبق مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 انتخاب از بین آن‌ها بر اساس زیبایی‌های ظاهری، کاملا سلیقه‌ای است.

گوشی Asus ROG Phone 2

Asus ROG Phone 2

با این حال، به منظور انتخاب یک برنده، می‌توان روگ فون 2 را به خاطر استفاده از موارد مرغوب‌تر در بدنه آن پیروز میدان دانست. همانند سایر محصولات گران قیمت بازار، پنل پشتی این گوشی با استفاده از شیشه پوشانده شده و فریم از جنس آلومینیوم است. به لطف قابلیت Air Triggers، یک سری کلید مخصوصا با قابلیت ارائه بازخورد لمسی، روی پنل پشتی قرار گرفته است.

گزینه بعدی نوبیا رد مجیک 3 است. در این مدل نیز یک سری دکمه خاص با کاربردهای منحصربه‌فرد، روی پنل پشتی قرار گرفته است. از طراحی زیبا و بی‌نظیر این گوشی نمی‌توان غافل شد. گفتنی است در طراحی نوبیا رد مجیک 3 و شیائومی بلک شارک 2 به جای استفاده از ترکیب فلز و شیشه همچون ایسوس روگ فون 2، از طراحی تمام فلزی استفاده شده است.

نمایشگر

طبق مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 برنده بلامنازع در قسمت صفحه نمایش گوشی گیمینگ ایسوس است. پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، پشتیبانی کامل از محدوده رنگ DCI-P3 با توان بسیار بالا برای تولید دقیق رنگ‌ها، پشتیبانی از HDR10 و پشتیبانی از تکنولوژی سنجش لمسی 240 هرتزی، جزو مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر آن به شمار می‌روند. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم صفحه نمایش ایسوس روگ فون 2 امکان تماشای محتواهای آن از تمامی زوایا است. در کنار صفحه نمایشی بسیار باکیفیت، چهار میکروفون به همراه اسپیکرهای استریو در نظر گرفته شده‌اند تا بهترین تجریه ممکن از اجرای بازی‌های موبایل ارائه شود.

گوشی Asus ROG Phone 2

Asus ROG Phone 2

از نظر کیفیت و دقت در تولید رنگ‌ها، صفحه نمایش شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 تقریبا وضعیت مشابهی دارند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها، حداکثر نرخ تازه‌سازی محسوب می‌شود. در گوشی گیمینگ شیائومی، نرخ تازه‌سازی و سنجش لمسی به ترتیب 60 هرتز و 240 هرتز است. در گوشی گیمینگ نوبیا، اگرچه نرخ سنجی لمسی به میزان استاندارد کاهش پیدا می‌کند، اما نرخ تازه‌سازی به 90 هرتز افزایش یافته است. با توجه به اهمیت بالاتر نرخ تازه‌سازی در مقایسه با نرخ سنجش لمسی، در بخش نمایشگر، بعد از روگ فون 2، نوبیا رد مجیک 3 قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی و نرم افزار

مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 از تفاوتی جزئی در تراشه‌های آن‌ها خبر می‌دهد. گوشی گیمینگ ایسوس از تراشه اسنپدراگون 855 پلاس و دو مدل دیگر، از تراشه اسنپدراگون 855 قدرت گرفته است. فرکانس کاری هسته‌های پردازنده در نسخه پلاس بهترین تراشه کوالکام تا امروز افزایش پیدا کرده و یک پردازشگر گرافیکی بهتر درونش قرار گرفته است. کوالکام مدعی است عملکرد پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 855 پلاس در مقایسه با اسنپدراکون 855 نزدیک به 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

گوشی Xiaomi Black Shark 2

Xiaomi Black Shark 2

برای کاربران نیازمند به فضای ذخیره‌سازی داده بالا، ایسوس روگ فون 2 گزینه بهتری است، چرا که در بهترین نسخه آن، 512 گیگابایت حافظه وجود دارد. ظرفیت داخلی بهترین نسخه‌های دو گوشی گیمینگ رقیب آن 256 گیگابایت است. یکی از ویژگی‌های نرم افزاری بسیار جذاب ایسوس روگ فون 2 امکان جابه‌جا شدن بین رابط کاربری اندروید خام و رابط کاربری ROG UI است! به همین دلیل علاوه بر بخش سخت افزار، در بخش نرم افزار نیز بهترین گزینه محسوب می‌شود.

دوربین

روی کاغذ، دوربین دوگانه ایسوس روگ فون 2 و شیائومی بلک شارک 2 شباهت زیادی با یکدیگر دارند، اما در واقعیت، محصول ایسوس را باید برنده میدان عنوان کرد. به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم دوربین آن باید به پشتیبانی از سیستم فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد. از طرفی سنسور دوربین دوم آن از نوع اولترا واید است، در حالی که در شیائومی بلک شارک 2، کنار سنسور رنگی اصلی، یک سنسور تله فوتو قرار دارد. کاربرد سنسورهای اولترا واید به مراتب از سنسورهای دارای زوم اپتیکال 2 برابری بیشتر است.

گوشی Nubia Red Magic 3

Nubia Red Magic 3

نوبیا رد مجیک 3 به دوربینی عادی، دارای یک سنسور، مجهز شده است که با توجه به استاندارد دوربین‌های چندگانه گوشی های بالارده امروزی قابل قبول نیست. حتی در بخش عکاسی سلفی نیز می‌توان ایسوس روگ فون 2 را گزینه‌ بهتری دانست، چرا که عکس‌هایی با بالاترین رزولوشن ثبت می‌کند.

باتری

باتری 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در ایسوس روگ فون 2 سبب می‌شود در این بخش نیز برنده بی‌چون و چرا باشد. طی یک تست توانستیم با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی، 7 ساعت پیاپی با آن به اجرای بازی پابجی بپردازیم!

قیمت

روگ فون 2 در هیچ یک از بخش‌های این مقایسه بازنده نبود و برنده مطلق مقایسه ایسوس روگ فون 2 با شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 محسوب می‌شود. برای دستیابی به بهترین قابلیت‌های روز در یک گوشی گیمینگ پیشرفته، باید پول خوبی پرداخت کنید. قیمت پایین‌ترین نسخه ایسوس روگ فون 2 برابر 1100 دلار است و برای دیگر نسخه‌ها همینطور افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که قیمت دو گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 2 و نوبیا رد مجیک 3 نصف این میزان بوده و به ترتیب 505 دلار و 560 دلار قیمت دارند. شاید پیش از این، روگ فون 2 را بهترین گزینه برای خرید تصور می‌کردید، اما با در نظر گرفتن فاکتور بسیار مهمی همچون قیمت، نظرتان عوض شده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. 12 گیگی رم دیگه کاری هست نشه باهاشون انجام داد؟؟؟

  2. ایول این ایسوس رگ فون واقعا حرف نداره
    شیائومی بنجل حسابی تو این رقابت درجا میزنه
    دوستان شیائومی فقط تو کاغذ اعداد و ارقام و مشخصات خوبی داره ولی اینجا مشخص شد شیائومی فقط بنجلی بیشتر نیست