گوشی سونی ایکس زد 2

فروش گوشی های سونی برای پنجمین دوره مالی پیاپی کاهش یافت

شرکت Sony نتایج عملکرد مالی خود را در ماه‌های آوریل تا ژوئن 2019 منتشر کرد. طبق این گزارش، میزان فروش گوشی های سونی برای پنجمین چارک متوالی، کاهش یافته است.

با وجود رشد 18 درصدی درآمد در مقیاس سالانه؛ بخش راهکارها و محصولات الکترونیک سونی (EP&S) اُفت فروش و کاهش درآمد عملیاتی را نسبت به سه ماهه دوم سال 2018 تجربه کرد. این بخش، محصولات مختلفی از جمله موبایل، تلویزیون و دوربین‌های دیجیتال را دربرمی‌گیرد.

آمار فروش گوشی های سونی

در حالی که بخش EP&S پشت سر هم آمار منفی از خود به جای می‌گذارد، سونی موبایل با بودجه 10 میلیارد ینی خود، یک میلیارد ین (حدود 9.2 میلیون دلار) درآمد عملیاتی نصیب کمپانی کرد. این حاصل تدابیر متعددی بود که برای کاستن از هزینه‌های عملیاتی اتخاذ شد؛ تا حدی هم نتیجه داد و اثرات نرخ برابری ارز و افت فروش گوشی های سونی را خنثی کرد.

کمپانی ژاپنی برای سال مالی جاری که در انتهای مارس 2020 پایان می‌یابد، پیش‌بینی می‌کند که مجموع فروش محصولاتش 4 درصد کاهش داشته باشد. انتظارات از میزان فروش گوشی های موبایل نیز، 380 میلیون ین (معادل 3.5 میلیون دلار) است؛ آن هم در حالی که سه ماه قبل، رقم 410 میلیون ین پیش‌بینی شده بود. به هر حال درآمد عملیاتی کمپانی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و این، آینده‌ی گوشی های هوشمند سونی را مبهم جلوه می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*