خودروی جک

ارزیابی فنی و قیمتی خودروی جک در سایت دیوار

در روزهایی که دلار هیچ مرزی برای توقف نمی‌شناسد خودروی چینی می‌تواند بهترین گزینه برای یک سواری خوب باشد. جک 3 یکی از ارزان‌ترین نمونه‌های بازار است.

ماشین جک اس 3  یک قلب 1.6 لیتری دارد که با آن 1.7 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شاید این موتور به اندازه خودروهای امروزی تند و سریع نباشد اما اولا موتور آن توربوشارژ نیست دوما اینکه گیربکس اتوماتیک cvt مجهز شده که قدرت را به چهار چرخ می‌‍رساند. در نهایت این خودرو می‌تواند تا 175 کیلومتر بر ساعت براند. خوشبختانه این مشخصات باعث شده تا مصرف آن در هر 100 کیلومتر فقط 5.9 لیتر است. از سوی دیگر شاید فکر کنید که از این موتور نباید انتظار شتاب بالا داشت اما وزن پایین این خودروی کوچک باعث شده که شتاب استاندارد آن ما را از ناامیدی دربیاورد.

اگر جک s3 را در کنار رقبایش مثل سندرو استپ وی و چانگان بگذاریم ابعاد بزرگ‌تر و جثه عضلانی جک کاملا به چشم می‌آید. داخل اتاق جک یک مونیتور کوچکی به کار رفته که در مقیاس این قیمت بسیار رایج است. زیر آن با ضبط صوت نسبتا مجهزی هم روبرو هستیم که با شش باند می‌تواند صدای استرویو در خودرو تولید کند.

ویژگی متمایز این خودرو را باید داشبورد آن بدانیم. شکل این داشبود از بسیاری از رقبای هم سطح بازار زیباتر است. در جک‌های قرمز رنگ، طراحی روکش‌ها شبیه به رنگ بیرون خودرو ترکیبی از قرمز و مشکی است که چهره‌ای بسیار اسپرت به آن داده‌. اگرچه جک خودش را یک کراس‌اور کوچک می‌داند اما فضای عقب آن برای سه نفر کمی سخت است. صندوق عقب آن هم 600 لیتر جا دارد، یعنی در واقع کاملا برابر است با چانگان cs75؛ البته اگر صندلی‌های این خودرو را بخوابانیم حجم آن به حدود هزار و 500 لیتر می‌رسد.

جک خودروی چینی تازه‌کاری نیست که از بازار محدود فروش آن واهمه داشته باشیم. در عین حال نام بهتری هم در مقایسه با ام وی ام x33 دارد. در واقع جک اس 3 یک نوع دست گرمی  برای ساخت خودرویی بزرگ‌تر به نام جک اس 5 اتوماتیک بود. جک 3 در واقع پله اول افرادی است که سودای خرید ماشین شاسی بلند را دارند اما با جیب خالی راهی به جز بازار چین پیدا نکرده‌اند.

اگر کسی به دنبال مدل اتوماتیک جک باشد باید در مدل‌های سال 1395 به بعد این بازار را باید بگردند. مدل‌های یک سال قبل از این نه‌تنها دنده‌ای هستند بلکه معمولا ایراد‌هایی به آن وارده بوده که در سال 1395 برطرف شده است.

یکی از آپشن‌های مهمی که در این خودرو نصب شده دوربین عقب آن بوده که پارک کردن را راحت‌تر می‌کند. از نظر ایمنی هم رتبه متوسطی باید به این خودروی چینی داد. ترمز ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، ترمز کمکی هیدورلیک HBA و سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC از جمله امکاناتی هستند که به اضافه دو ایربگ برای دو سرنشین جلو امنیت را برای آنها تضمین می‌کنند.

با نگاهی به سایت دیوار می‌توانیم یک مدل سال 1398 این خودرو را با حدود 210 میلیون تومان بخریم یا اینکه گزینه‌های ارزان‌تر را بررسی و مقایسه کنیم. نکته مهم این است که قبل از انجام شدن معامله نباید هیچ پولی را برای فروشنده واریز کنیم.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.