گوشی هوشمند با دوربین کشویی

اوپو صاحب پتنت دیگری برای طراحی یک گوشی هوشمند با دوربین کشویی شد

کمپانی اوپو (Oppo) که سابقه‌ی عرضه‌ی گوشی Find X را با مکانیسم اسلایدری دارد؛ بار دیگر طراحی یک گوشی هوشمند با دوربین کشویی را ثبت اختراع کرد.

تولید کننده‌ی چینی، حق ثبت اختراع این دستگاه را از سازمان مالکیت فکری جهانی (WIPO) دریافت کرده است. البته قبلا هم اوپو پتنت مشابهی را در اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) به ثبت رسانده بود. اما این گوشی هوشمند با دوربین کشویی چه تفاوت‌هایی با اوپو فایند ایکس دارد؟

در هر دو دیوایس، دوربین سلفی با یک مکانیسم اسلایدری نمایان می‌شود. تفاوت اینجاست که در اوپو فایند ایکس، دوربین دوگانه‌ عقب هم در پشت همان قسمت متحرک پنهان است و هنگام استفاده، به صورت کشویی بالا می‌آید. اما در گوشی پتنت شده، دوربین دوگانه عقب روی یک ساختار V شکل جای می‌گیرد. ظاهرا در جلو نیز دو سنسور دوربین وجود دارد.

گوشی هوشمند با دوربین کشویی

آیا باز هم یک گوشی هوشمند با دوربین کشویی از اوپو در راه است

اخیرا اوپو از یک دوربین سلفی زیر صفحه نمایش هم پرده‌برداری کرد که احتمالا تا سال آینده، وارد گوشی های هوشمند خواهد شد. تمام این تدابیر، برای به حداکثر رساندن نسبت نمایشگر به بدنه اتخاذ می‌شوند. بر اساس رندرهای منتشر شده توسط افشاگرها، این نسبت در سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 92.5 درصد است. نسبت نمایشگر به بدنه در اوپو فایند ایکس، 87.04 درصد بود و پرچمدارانی مانند هواوی پی 30 پرو یا وان پلاس 7 پرو، به ترتیب نسبت 88.5 و 88.4 درصدی دارند.

این گوشی‌ها هر یک از راهکار متفاوتی برای از بین بردن حاشیه فوقانی صفحه نمایش استفاده می‌کنند. مثلا در گلکسی نوت ۱۰ پلاس، یک پنل حفره‌دار Infinity-O برای میزبانی از دوربین سلفی وجود دارد. در هواوی پی ۳۰ پرو، دوربین سلفی درون یک ناچ کوچک جای گرفته و وان پلاس ۷ پرو هم که دارای مکانیسم پاپ آپ است.

البته این‌طور هم نیست که همه پرچمداران جدید، حاشیه‌های باریک داشته باشند. مثلا رندرهای گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال، فضای نسبتا بزرگی را در بالای صفحه نمایش دو دستگاه نشان می‌دهند. ظاهرا در آن قسمت، سنسورهای تشخیص چهره‌ی ایمن و سیستم رادار Soli تعبیه خواهد شد. این تکنولوژی رادار، به کاربران اجازه می‌دهد که قابلیت‌های مشخصی را با ژست‌های حرکتی دست خود اجرا کنند.

اوپو به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی های هوشمند در چین، اخیر اعلام کرده بود که به بازار آمریکا هم چشم دارد. البته این کمپانی می‌خواهد پیش از آن، جای پای خود را در اروپا محکم کند. ناگفته نماند که در حال حاضر، وان پلاس دوران خوبی را در بازار آمریکا سپری می‌کند و جالب اینکه شرکت مادر این دو کمپانی، مشترک است.