اینترنت VDSL

1.5 میلیون مشترک با دریافت اینترنت VDSL سرعت 4 برابری را تجربه می‌کنند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت 1.5 میلیون مشترک با دریافت اینترنت VDSL سرعت 4 برابری اینترنت را تجربه خواهند کرد. وی افزود جایگزینی 1.5 میلیون پورت VDSL با اینترنت ADSL تا پایان سال انجام خواهد شد.

مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص نحوه استفاده و دریافت اینترنت VDSL عنوان کرد فاز نخست این پروژه برای مشترکان فعلی اینترنت شرکت مخابرات ایران اجرا خواهد شد؛ در واقع هدف ما این است که با تعویض کابل و سایر امکانات، اینترنت ADSL مشترکان فعلی مخابرات را ارتقا دهیم و به جای آن سرویس VDSL را به آنها ارائه کنیم. مجید صدری تاکید کرد ارائه اینترنت ADSL به نصب امکانات در مراکز مخابراتی نیاز دارد و به همین دلیل باید در مناطقی مراحل تعویض کابل و سایر امکانات انجام شود تا ابتدا خطوط ADSL ارتقا پیدا کند و سپس به مشترکان اعلام کنیم که خطوط شما از ADSL به VDSL تغییر داده شده است.

تعویض مودم برای دستیابی به اینترنت VDSL 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه بیان کرد برای اجرای این طرح می‌بایست مودم اینترنت کاربران تغییر پیدا کند که قصد داریم مودم‌های قبلی را از مشرکان تحویل بگیریم و به آنها یک مودم VDSL ارائه دهیم. وی افزود البته مابه‌التفاوت هزینه مودم را مخابرات پرداخت خواهد کرد و نیاز نیست مشتریان هزینه‌ای را پرداخت کنند. وی تاکید کرد برای دریافت این سرویس نیاز نیست مشترکان با مکانی تماس بگیرند. در واقع همین که این تجهیزات آماده شود، مرکز مخابرات با مشترک تماس خواهد گرفت. این طرح به تدریج در سراسر کشور اجرا خواهد شد و پس از اینکه در شبکه مراکز مخابراتی فاز به فاز بررسی شد، این سرویس را عملیاتی می‌کنیم.

مجید صدری در ادامه افزود:

طرح راه‌اندازی حدود 70 هزار پورت VDSL از هفته آینده در نقاط مختلف کشور شروع خواهد شد. هدف ما ارائه سرویس با کیفیت‌تر به کاربران است و اگر مشترکی به دریافت این سرویس تمایل نداشته باشد، اجباری وجود نخواهد داشت. البته کاربران برای ارتقای سرویس ADSL به VDSL هزینه اضافی پرداخت نخواهند کرد، بلکه همان بسته و همان قیمت سرویس باقی خواهد ماند، اما کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال اگر در حال حاضر میانگین سرعت اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه باشد، با اجرای این طرح، کاربران سرعت 40 مگابیتی را تجربه خواهند کرد. برآورد می‌کنیم که تا پایان سال حدود 1.5 میلیون مشترک از سرویس VDSL استفاده کنند که ظرفیت آن را در کل کشور فراهم خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. زنگ زدم یکی از شلوغ ترین مراکز مخابراتی تهران میگم برای تغییر ADSL به VDSL باید چیکار کنم ؟
    میگه ما VDSL نداریم !!!
    بعد با 2020 تماس گرفتم میگم شما که هنوز کامل و سراسری راه ننداختین این VDSL رو چرا این همه براش تبلیغات میکنید ؟ واقعا چرا ! میگه برید از خودشون بپرسید

  2. سرعت اینترنت روز به روز داره میره بالا حالا اگه 5gبیاد شابد به وای فای برسه سرعت اینترنت همراه

  3. اقا ماهم میخواییم اینجا سرعت نت کمه