سیستم عامل هانگ منگ هواوی

جزئیات جدیدی از گوشی مجهز به سیستم عامل هانگ منگ هواوی به بیرون درز کرد

جزئیات تازه‌ای از گوشی مجهز به سیستم عامل هانگ منگ هواوی به بیرون درز کرد. ظاهرا این گوشی همراه با گوشی های سری میت 30 معرفی می‌شود.

پیشتر گزارش شده بود که سیستم عامل هانگ منگ هواوی قرار است به عنوان جایگزینی برای پلتفرم اندروید تبدیل شود. با این حال ماه گذشته این شرکت نظر خود را تغییر داد و ادعا کرد که این سیستم عامل قرار است به جایگزین اندروید در گوشی‌های هوشمند هواوی تبدیل شود٬ بلکه در دیگر دیوایس‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما گزارش‌های ضد و نقیض زیادی در این مورد وجود دارد. یک گزارش جدید از چین منتشر شده که ادعا می‌کند هواوی در حال آزمایش یک گوشی هوشمند با بهره‌گیری از HongMeng OS است. این گزارش همچنین ادعا می‌کند گوشی مذکور در سه ماهه‌ی پایانی سال 2019 و با قیمتی کمتر از 300 دلار عرضه خواهد شد.

سیستم عامل هانگ منگ هواوی تا چند روز دیگر رسما معرفی می‌شود

این دیوایس که یک گوشی میان‌رده است٬ سیستم عامل هانگ منگ هواوی را به منظور جذب توسعه دهندگان نرم افزاری برای پیوستن به اکوسیستم این شرکت به اجرا درمی‌آورد. این سیستم همچنین عملکردهای پنهانی دارد که می‌تواند از اطلاعات شخصی کاربران محافظت کرده و مانع نقض حریم خصوصی کاربران شود. انتظار می‌رود گوشی مذکور همراه با گوشی‌های خانواده میت 30 هواوی معرفی شود.

ظاهرا HongMeng OS برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی که 9 آگوست (18 مرداد) در چین برگزار می‌شود٬ معرفی خواهد شد. این سیستم عامل ظاهرا قدرت‌بخش تلویزیون هوشمند آنر نیز خواهد بود که یک روز پس از این کنفرانس روانه‌ی بازارها می‌شود. سپس هواوی استفاده از این سیستم عامل را گسترش خواهد داد و در زمینه‌های مختلفی نظیر اتومبیل‌های خودران٬ سرویس‌های پزشکی از راه دور و سایر مصارف صنعتی آن را به کار خواهد گرفت.

از آنجایی که هانگ منگ بر پایه‌ی اندروید متن باز توسعه پیدا کرده٬ می‌تواند با اپلیکیشن‌های اندرویدی سازگار باشد. همچنین گفته می‌شود این سیستم عامل در اجرای برنامه‌ها٬ 60 درصد سریع‌تر از اندروید است.