سریع ترین اس اس دی

ای دیتا از سریع ترین اس اس دی PCIe جهان رونمایی کرد

سریع ترین اس اس دی PCIe نسل چهار جهان توسط شرکت ای دیتا معرفی شد. این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ماژول‌های رم و اس اس دی در دنیا محسوب می‌شود.

شرکت ای دیتا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ماژول‌های رم و اس اس دی در دنیا، سریع ترین اس اس دی PCIe نسل چهار جهان را معرفی کرد. اس اس دی XPG GAMMIX S50 ای دیتا به لطف بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی PCIe Gen4x4 و پشتیبانی از استاندارد NVMe 1.3، سرعت خواندن/نوشتن ترتیبی بی‌نظیری به میزان سرعت 5000/ 4400 مگابایت در ثانیه ارائه می‌دهد.

مشخصات سریع ترین اس اس دی PCIe جهان

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 4K این درایو 750K/750K IOPS است که در بین محصولات مشابه بی‌رقیب محسوب می‌شود. علاوه بر این، این حافظه فوق سریع مجهز به یک هیت سینک آلومینیومی بوده و با ظرفیت حداکثر 2 ترابایت، از فناوری‌های SLC caching ، DRAM cache buffer ،End-to-End Data Protection و قابلیت تصحیح خطا یا همان LDPC بهره می‌برد. ای دیتا این اس اس دی فوق پرسرعت را در ظرفیت‌های یک و دو ترابایتی معرفی کرده که به زودی با گارانتی آونگ در بازار ایران عرضه خواهد شد. GAMMIX S50 تقریبا ده برابر نسبت به اس اس دی‌های متداول SATA سریعتر بوده و کاملا با PCIe 3.0 سازگار است.

سریع ترین اس اس دی

PCI Express 4.0 چهارمین نسل از استاندارد ارتباطی PCIe است که پهنای باند در دسترس درایوهای SSD، کارت‌های گرافیک و سخت افزارهای مشابه را تا دو برابر بیشتر از نسل قبل فراهم می‌کند. به لطف AMD پردازنده‌ها و مادربردهای جدیدی که امسال عرضه شده و از این استاندارد استفاده می‌کنند، مسیر برای دستگاه‌های سریعی که از PCIe 4.0 بهره می‌برند، باز خواهد شد.

سریع ترین اس اس دی

هر اسلات PCIe را می‌توان با یک مسیر (Lane) یا مضربی از چهار مسیر مانند x16 ،x8 ،x4 و x32 پیکربندی کرد. هر نسل جدید از این استاندارد پهنای باند نسل قبلی را دو برابر افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، یک درگاه PCIe 3.0 x8 را می‌توان بدون تغییر پهنای باند با درگاه جدیدتر PCIe 4.0 x4 جایگزین کرد.