خروج کیاموتورز از ایران

خروج کیاموتورز از ایران مدت‌ها قبل اتفاق افتاده بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت خروج کیاموتورز از ایران مدت‌ها قبل اتفاق افتاد و حالا با توجه به اتمام موجودی خودروهای سراتو در شرکت سایپا این خبر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص خروج شرکت کیاموتورز از ایران و قطع همکاری با سایپا اعلام کرد من از اینکه سایپا اعلام کرد شرکت کیاموتورز از بازار ایران خارج شده است، تعجب نمی‌کنم؛ زیرا بر این باورم که خروج شرکت کیاموتورز از ایران مدت‌ها قبل اتفاق افتاده بود. وی افزود از لحاظ مالکیت کیاموتورز به هیوندا تعلق دارد و فقط برند خود را نگه داشته است. اتفاقی که اکنون شاهد آن هستیم این است که موجودی خودروهای کیا سراتو در شرکت سایپا به پایان رسیده است.

خروج کیاموتورز از ایران اتفاق جدیدی نیست

ولی ملکی در ادامه افزود:

به نظر من اتفاق جدیدی رخ نداده است. ما باید بدانیم هنگامی که در تحریم قرار داریم، چنین مواردی رخ می‌دهد. در این وضعیت وقتی آمریکا عطسه می‌کند، کشورهایی مثل کره و ژاپن سکته می‌کنند. این شرایط در موقعیت تحریمی، طبیعی است. ما باید وحدت خودمان را حفظ و سپس به داخلی‌سازی فکر کنیم. داخلی‌سازی در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد. بسیاری از مشتریان برای خرید خودروهای خارجی ثبت نام کرده‌اند، اما خودرویی به آنها تحویل داده نشده است. برلیانس چین نیز همین وضعیت را برای مشتریان خود به وجود آورده است. سایپا وظیفه دارد و می‌بایست برای خودروهای ثبت نام شده جایگزینی پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگه چی مونده واسمون پژو هم بکشه بیرون رسما جیزی نیست