حذف جک هدفون از گلکسی نوت 10

چرا سامسونگ جک هدفون را از گلکسی نوت 10 حذف کرده است؟

سامسونگ جک هدفون را از روی گوشی‌های خانواده گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10)‌ حذف کرد. اما دلیل این تصمیم چه بوده است؟ در ادامه می‌خوانید.

سرانجام دو گوشی گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 به عنوان نخستین پرچمداران فاقد جک هدفون از سوی سامسونگ معرفی شدند. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که سامسونگ خود یکی از منتقدان حذف جک هدفون از آیفون‌های اپل بود و حتی اقدام به تمسخر شرکت کوپرتینویی نیز می‌کرد، اما حالا خود وی نیز دست به چنین کاری زده و برای خود توجیهی دارد.

دلیل حذف جک هدفون از روی گلکسی نوت 10

یکی از مقامات سامسونگ موبایل در مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Verge در خلال برگزاری رویداد Unpacked اینگونه گفته است که حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون، فضای بیشتری را برای استفاده از یک باتری بزرگ‌تر به ارمغان آورده است. نوت 10 و نوت 10 پلاس شامل سلول‌هایی هستند که 100 میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر است و این به معنای نیاز به 2 تا 3 درصد فضای بزرگ‌تر خواهد بود. به طور مشابه، وان پلاس با حذف جک هدفون از گوشی مدل 6T خود در سال گذشته، موفق شد 400 میلی‌آمپر ساعت به ظرفیت باتری گوشی خود بی‌افزاید.

همچنین، این تغییر باعث بهبود عملکرد بازخورد هپتیک در دو گوشی جدید سامسونگ نیز می‌شود. چرا؟ زیرا هیچ حفره‌ای در آن منطقه از گوشی وجود ندارد و این به ایجاد یک ساختار درونی‌تر کمک می‌کند.

البته نگران نباشید، شما همچنان می‌توانید با استفاده از دانگل تبدیل USB-C‌ به 3.5 میلی‌متری که سامسونگ آن را در داخل جعبه‌ی گوشی‌های سری نوت 10 قرار داده از هدفون‌های قدیمی‌تان همچنان استفاده کنید. یا اگر این دانگل را گم کردید، سامسونگ آن را به صورت جداگانه نیز به فروش خواهد رساند.

هدفون‌های مجهز به خروجی USB-C کیفیت به مراتب بهتری را نسبت به هدفون‌های قدیمی دارای جک 3.5 میلی‌متری ارائه می‌کنند. توصیه ما به شما، استفاده از این دسته هدفون‌های مدرن‌تر برای تجربه‌ی صوتی لذتبخش‌تر است.