همکاری سامسونگ با سازمان ملل

همکاری سامسونگ با سازمان ملل متحد؛ گلکسی نوت 10 در خدمت تحقق اهداف جهانی

سامسونگ قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی و جذب کمک‌های مردمی، از برنامه‌های توسعه پایدار سازمان ملل متحد پشتیبانی کند. ابزار اجرایی همکاری سامسونگ با سازمان ملل هم، گوشی های خانواده گلکسی نوت 10 (Galaxy Note 10) هستند.

مراسم گلکسی آنپکد تنها درباره گجت‌ها نبود. دی جی کو (DJ Koh) رئیس کمپانی کره‌ای در اواخر سخنان خود، به همکاری سامسونگ با سازمان ملل برای معطوف کردن توجهات روی اهداف توسعه پایدار این نهاد اشاره کرد. در همین راستا، سامسونگ اپلیکیشن Global Goals (اهداف جهانی) را به صورت پیش‌فرض روی گلسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس نصب کرده است.

همکاری سامسونگ با سازمان ملل

این اپ که به زودی وارد سایر محصولات کمپانی هم خواهد شد، درباره 17 مورد از اهداف جهانی و اقدامات موثر برای تحقق آن‌ها، اطلاع‌رسانی می‌کند. اهداف سازمان ملل شامل ریشه‌کن کردن فقر، رفع گرسنگی، دسترسی به آب سالم و بهداشت، دسترسی به انرژی پاک و ارزان، اقدامات اقلیمی، کاهش نابرابری و مواردی از این دست می‌شود.

در همکاری سامسونگ با سازمان ملل متحد، یک اپ و چند وسیله جانبی نوت 10 نقش دارند

همچنین امکان جذب سرمایه هم از این طریق وجود دارد؛ کاربران می‌توانند مستقیما به برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد (UNDP) کمک مالی بکنند؛ یا با تماشای تبلیغات موجود در اپلیکیشن، به طور غیر مستقیم در تامین بودجه مشارکت داشته باشند. تمام درآمد حاصل از این تبلیغات، در راه تحقق اهداف جهانی توسعه پایدار صرف خواهد شد.

اما علاوه بر اپلیکیشن، برخی از لوازم جانبی نوت 10 نیز در همین راه به فروش خواهند رسید؛ از جمله یک قاب گوشی و یک شارژ که مزین به لوگوی Global Goals هستند. هنوز نمی‌توان درباره اثربخشی این اقدامات اظهار نظر کرد؛ ولی سامسونگ با استناد به نتایج چند مطالعه، می‌گوید که مردم مایل به کمک کردن هستند اما نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند. حالا شاید همین موضوع، برخی از علاقه‌مندان به مشارکت در چنین طرح‌هایی را به خرید گوشی های سامسونگ ترغیب کند.