حیوانات در بسته های سالاد

افزایش چشم‌گیر تعداد گزارش‌های پیدا شدن حیوانات در بسته های سالاد در دهه اخیر!

در 10سال گذشته، تعداد گزارش‌های مبنی بر پیدا شدن حیوانات در بسته های سالاد در ایالات متحده چندین برابر شده است؛ حیواناتی مانند قورباغه، وزغ، مارمولک و البته… خفاش!

خوردن و نوشیدن، یکی از بزرگترین و البته دم دست‌ترین لذت‌هایی است که تمامی انسان‌ها می‌توانند آن را تجربه کنند. اما چیزی که این لذت را می‌تواند بیشتر و یا کمتر کند، حسی است که دیدن آن خوردنی به ما منتقل می‌کند. اگر چیزی که قصد خوردنش را داریم به طرزی هیجان‌انگیز تزیین شده باشد، آنگاه صرفا دیدن آن، می‌تواند ما را وسوسه به امتحان کردنش بکند. اما دیدن غذا، قبل از خوردنش، همیشه هم فکر خوبی نیست! احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده که در میان یک ظرف میوه یا بسته‌های سالادی که از بیرون تهیه کرده‌اید، کِرم و یا دیگر حشرات ریز را مشاهده کرده باشید. دیدن حیوانات در بسته های سالاد به شرطی که آن حیوانات، حشراتی ریز باشند، با اینکه تجربه خوردن را خراب می‌کند، اما خیلی هم غیرمنتظره نیست. چیزی که واقعا غیرمنتظره است، این است که بسته سالاد را باز کنید، و با اینکار یک قورباغه را از حبس نجات دهید!

بسته‌های سالاد از سال 2003 تبدیل به محصولاتی رایج در بازار ایالات متحده آمریکا شدند. از آن زمان تاکنون، 40گزارش مبنی بر پیدا شدن حیواناتی بجز حشرات، در بسته های سالاد یافت شده است. جالب است بدانید 10مورد از این گزارشات، مربوط به حیوانات زنده بوده است! نکته بسیار جالب دیگر هم این است که از میان این 40گزارش، 38تای آن‌ها در 10سال گذشته رخ داده است. این یعنی در 6سال ابتدایی رایج شدن بسته‌های سالاد در بازار ایالات متحده، تنها 2مورد مبنی بر پیدا شدن حیوانات در بسته های سالاد گزارش شده بوده اما در 10سال اخیر، 38گزارش دیگر هم یافت شده که مطمئنا علامت سوال بزرگی در مقابل سیاست‌های بهداشتی شرکت‌های تولید کننده بسته‌های سالاد و البته سیستم نظارتی دولت آمریکا می‌گذارد.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که دقیقا چه حیواناتی در این بسته‌های سالاد یافت شده‌اند؟ جالب است بدانید 53درصد از گزارش‌های مبنی بر مشاهده حیوانات در بسته های سالاد مربوط به مشاهده قورباغه و وزغ بوده است! اکثر قورباغه‌های یافت شده هم در خانواده قورباغه‌های درختی قرار میگیرند که خب مطمئنا اگر قرار است در یک ظرف سالاد، قورباغه پیدا شود، منطقی‌ترین حالت ممکن این است که آن قورباغه، یک قورباغه درختی باشد! 23درصد از حیوانات یافت شده در بسته‌های سالاد، خزنده بوده‌اند که همه آن‌ها هم مار و مارمولک بوده‌اند. حدود 18درصد این حیوانات، پستاندار بوده‌اند و 6درصد باقیمانده هم سهم پرندگان بوده است! دقت کنید که گزارشات مبتنی بر مشاهده حشرات در بسته‌های سالاد، در این آمار آورده نشده‌اند.

به جرئت می‌توان گفت عجیب‌ترین گزارشی که تاکنون مبنی بر پیدا شدن حیوانات در بسته های سالاد مطرح شده، مربوط به حیوانی است که در سال 2017 و در فلوریدا داخل یک بسته سالاد مشاهده شده بود؛ یک خفاش مُرده! این خفاش هم مثل دیگر حیوانات یافت شده در بسته‌های سالاد، از نوع میوه‌خوار بوده است اما دلیل اینکه این گزارش، سر و صدای بسیار زیادی در رسانه‌های آمریکا بپا کرد این حقیقت است که خفاش‌ها، حامل بیماری‌های بسیار زیادی برای انسان‌ها هستند و وجود خفاش در بسته سالاد، بجز کور کردن اشتها، از نظر سلامتی هم بسیار خطرناک است! تصویری که در ادامه می‌بینید، حیواناتی که تاکنون در بسته‌های سالاد یافت شده‌اند را به تفکیک نوع این حیوانات و ایالتی که گزارش مبنی بر رویتشان در آنجا مطرح شده را مشخص کرده است:

حیوانات در بسته های سالاد

اما محققانی که این آمار را منتشر کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که به احتمال بسیار زیاد، حیوانات بیشتری هم در بسته‌های سالاد پیدا شده‌اند که هرگز گزارش داده نشده‌اند. در هر حال، باید ببینیم واکنش شرکت‌های تولید کننده بسته‌های سالاد در آمریکا و حتی وزارت بهداشت این کشور، راجع به این آمارها چیست؟

تعداد مشاهدات حیوانات در بسته های سالاد در کشور ما، احتمالا بسیار کمتر از آمریکا است و دلیل آن هم بیشتر از آنکه به مسئولیت‌پذیری شرکت‌های تولیدکننده مربوط باشد، به عدم رایج بودن بسته‌های سالاد در کشورمان برمی‌گردد! اما آیا شما کاربران گجت نیوز هم در کشور خودمون با چنین نمونه‌های عجیبی در بسته‌های غذا مواجه شده‌اید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تو کشور ایران بدتره هیچ چیز بهداشتى نیست از آب و نان گرفته تا بقیه موارد
    این مسئولین هم که همش بفکر ذردى کردن از جیب ملت هستن!!!
    🙁
    🙁

  2. خدا رو شکر ما اصلا از فروشگاه نمی گیریم خودمون درست می کنیم

  3. بله، این‌ موارد توی کشور هم هست خصوصا وجود قورباغه در ترشیجات.