سامسونگ

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ امروز رونمایی می‌شود

امروز سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ رونمایی می‌شود تا غول کره‌ای یک قدم بزرگ در راستای ارتقا کیفیت دوربین موبایل ها و سنسورهای Quad Bayer بردارد.

شرکت‌های ریلمی و ردمی به زودی از دوربین‌های 64 مگاپیکسلی خود با استفاده از فناوری ترکیب چهارگانه پیکسل‌ها رونمایی خواهند کرد که براساس گزارشات منتشر شده قرار است تفاوت قابل لمسی با دوربین‌های موجود داشته باشند. سامسونگ در جدیدترین اقدام خود در دنیای دوربین موبایل اعلام کرده امروز، 21 مرداد 1398 (12 آگوست 2019) از سنسوری 108 مگاپیکسلی رونمایی خواهد کرد.

رونمایی از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ

هفته گذشته اخبار ضد و نقیضی پیرامون عرضه نخستین دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی با گوشی می میکس 4 (Mi Mix 4) توسط شیائومی منتشر شد، اما ممکن است Samsung کمی زمان این تحول در دنیای گوشی های هوشمند را تغییر دهد. لین بین (Lin Bin) رئیس کمپانی شیائومی، در مصاحبه اخیر خود وعده‌ی تجهیز گوشی‌های هوشمند به دوربین 100 مگاپیکسلی را در آینده‌ای نه چندان دور داد؛ سنسوری که توسط سامسونگ تولید خواهد شد و سایر گوشی‌سازان هم از آن بهره خواهند برد. طی چند سال اخیر یک جنگ پیکسلی میان برندهای معتبر دنیای موبایل شکل گرفت که به تدریج فروکش کرد، ولی چندان دور از ذهن نیست که با سنسور جدید سامسونگ دوباره تنور این رقابت داغ شود.

دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ به طور پیش‌فرض با استفاده از فناوری پیکسل بینینگ (Pixel Binning) با رزولوشن 27 مگاپیکسل عکاسی می‌کند، اما ممکن است در نسل جدید موبایل‌ها بتوانید با 108 مگاپیکسل و رزولوشن فراتر از تصور 12032 در 9024 عکاسی کنید، ولی با توجه به اینکه Quad Bayer طراحی شده تا با ترکیب 4 در 1 پیکسل‌ها جزئیات تصاویر را بالا ببرد، اگر در آینده در حالت‌های پیشرفته دوربین موبایل شما چنین قابلتی قرار گرفت بهتر است از آن استفاده نکنید؛ زیرا سنسور دوربین های این دست گوشی‌ها برای چنین کاری طراحی نشده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. دیگه این خیلی الکی و فک نکنم تو شب عملکرد خوبی از خود نشان داده

  2. وای خدای منن این دیگه چیهه

  3. بنجل سونی شماست که تا الان نه گوشیهاش برتر شده نه لنزهایی که میزنه…قبلا که سامسونگ از لنز سونی استفاده میکرد و بهترین دوربین جهان میشد از بس با قدرت نرم افزار رابط کاربری سامسونگ ادیت میشد این مقام رو بدست می آورد و درست همون سال سونی این لنز رو استفاده میکرد و جز 10 برند آخر هم نمیشد…خخخخ
    زمانی که سامسونگ گوشی میزد سونی داشت ضبط و واکمن درست میکرد و به لطف برتری مطلق شرکتهای کره ای،صنعت صوتی و تصویری رو هم ازش گرفتن..الان فقط یه صنعت پویا داره و اونم بخش سرگرمی و بازیه و تمام
    فسیل مطلق نظر تو و برند هوادارشی….خخخخخ

  4. دوربینش خیلی خوبه

  5. خخخ.سنسورهاش دقیقا مثل گوشیاش بنجل و بدرد نخوری هستن.سامسونگ فقط سبزی پاک کن خوبی درست کرده
    از قدیم گفتن هر چیزی بهر کاری ساختن
    سنسور سازی فقط و فقط
    سونی هست
    پردازنده موبایل فقط و فقط اسنپدراگون کوالکام هست
    کپی برداری فقط برند بنجل چینی شیائومی هست