برنامه ساخت فایل GIF

5 برنامه ساخت فایل GIF در گوشی موبایل

فایل گیف در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد و اگر تصمیم به ساخت فایل GIF دارید، ما 5 برنامه ساخت فایل GIF در گوشی موبایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

معمولا از فایل‌ GIF در زمینه اشتراک فایل‌های سرگرمی استفاده می‌شود، اما با این حال در برخی مواقع ممکن است نتوانید فایل گیف موردنظرتان را به صورت آنلاین و در اینترنت پیدا کنید و به همین علت، نیازمند برنامه های GIF Maker خواهید بود. توجه داشته باشید که شما نیازمند استفاده از برنامه‌های سطح بالا برای ایجاد فایل گیف نیستید و می‌توانید فایل‌های موردنظرتان را بر روی تلفن همراه خود ایجاد کنید. ما در این مقاله بهترین برنامه های ساخت GIF را برای اندروید و iOS به شما معرفی می‌کنیم.

1: Giphy Cam

یکی از سیستم عامل‌های برتر میزبان GIF در اینترنت را می‌توان Giphy دانست که دارای یک برنامه ویژه برای گوشی های هوشمند به منظور توسعه فایل‌های جدید GIF است. شما می‌توانید با استفاده از تمام ابزارها و جلوه‌های خنده‌دار موجود، نتایجی را که در ذهن دارید، تولید کنید. شما برای شروع می‌توانید فایل‌های تصویری و ویدیویی خود را از گالری اضافه کرده یا فایل‌های جدیدی ضبط کنید، سپس می‌توانید از میان گزینه‌های سفارشی‌سازی، تعداد زیادی از فایل‌های موردنظرتان را انتخاب کنید. اینطور که پیداست، امکان اعمال فیلترها، شخصی‌سازی انیمیشن‌ها برای پس زمینه، افزودن برچسب یا متن و سایر موارد در برنامه Giphy Cam وجود دارد. بد نیست بدانید که این برنامه، ماسک‌هایی را ارائه می‌کند که می‌توانید بر روی حیوانات یا انسان‌ها قرار دهید. شما در مرحله بعد می‌توانید فایل گیف را ذخیره کرده یا مستقیما در شبکه های اجتماعی اشتراک‌گذاری کنید، همچنین این برنامه به شما اجازه می‌دهد فایل‌های GIF را از یکدیگر متمایز کنید. لازم به ذکر است که برنامه Giphy Cam به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و نیاز به پرداخت پول درون برنامه نیست. احتمالا می‌توان Giphy Cam را به عنوان بهترین برنامه سازنده GIF برای اکثر کاربران دانست، اما در صورت عدم وجود ویژگی‌های خاص موردنظرتان، می‌توانید سایر برنامه‌هایی که معرفی خواهیم کرد را انتخاب و امتحان کنید.

دانلود: AndroidiOS

2: GIF Maker, GIF Editor, Video Maker, Video To GIF

برنامه GIF Maker را می‌توان به عنوان یکی از برنامه‌های معتبر و قابل اعتماد ساخت فایل گیف معرفی کرد که علاوه بر ویژگی‌های معمولی، ابزارهای مفید بیشتری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد؛ برخی از قابلیت‌های این برنامه را می‌توان تبدیل ویدیو به GIF، تجزیه GIF به چندین تصویر و موتور جستجوی فایل گیف در Giphy دانست، همچنین این برنامه به شما اجازه می‌دهد فایل‌های گیف موجود در گوشی خود را هم اضافه کنید. برنامه GIF Maker برای طراحی فایل های گیف جدید، گزینه‌های گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید فایل‌های GIF را با فیلتر، ایموجی‌، جلوه‌های ویژه و حتی حاشیه‌نویسی بر روی تصاویر، طراحی کنید. توجه داشته باشید که امکان تغییر وضوح و اندازه فایل‌های GIF در مرحله پردازش، امکان‌پذیر است. اینطور که پیداست، می‌توانید GIF Maker را به عنوان یک ویرایشگر ویدیو هم مورد استفاده قرار دهید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد، اما اگر می‌خواهید هیچ پیام و تبلیغاتی را مشاهده نکنید، باید هزینه موردنظر را پرداخت کنید.

دانلود: GIF Maker

3: GIF X

برنامه GIF X را می‌توان یک برنامه باکیفیت بالا جهت تبدیل تصاویر و فایل‌های ویدیویی به فایل GIF دانست. این برنامه که مخصوص iOS هم است، دارای مجموعه‌ای منحصر به فرد از ماسک و جلوه‌های جذاب بوده که به طور خودکار با بخش خاصی از قاب سازگار است. به عنوان مثال، هنگامی که یک تصویر از اقیانوس را ثبت کنید، می‌توانید به راحتی آسمان آبی با رنگین کمان را بدون نیاز به فتوشاپ در تصویر قرار دهید. بد نیست بدانید که GIF X دارای صدها افکت بوده و ادعا می‌کند که حاوی بیشتر از 200 ماسک است. GIF X دارای یک انجمن بوده که می‌توانید GIF های سفارشی ساخته‌شده توسط کاربران حرفه‌ای را دانلود کنید. این برنامه طیف وسیعی از گزینه‌های ویرایش همانند تنظیم وضوح تصاویر را هم در اختیار دارد. شما نباید هیچ هزینه‌ای را پرداخت کنید، اما برای باز کردن برخی جلوه‌ها و فیلترها، باید GIF X را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و یک نظر در لیست فروشگاه‌های اپلیکیشن، قرار دهید.

دانلود: GIF X

4: GIF Maker – GIF Editor 

این برنامه اندروید را می‌توان به عنوان جامع‌ترین برنامه GIF Maker دانست که در دسترس قرار دارد. با این‌حال، این برنامه به صورت انحصاری به منظور ایجاد فایل گیف تولید شده و هیچ ابزاری برای تبدیل در اختیار ندارد. برنامه GIF Maker دارای فهرست گسترده‌ای از گزینه‌های ویرایش است، همچنین می‌توانید فایل‌ها را از گالری شخصی خود وارد کنید یا بر روی فایل‌های GIF موجود در پایگاه داده Giphy فعالیت کنید. برنامه GIF Maker – GIF Editor همانند سایر برنامه‌های ساخت GIF دارای فیلترها و افکت‌های زیادی‌ست که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. شما می‌توانید در فایل‌های ویدیویی، یک فریم خاص را حذف کرده و سرعت فایل GIF را هم ویرایش کنید. همچنین امکان پیکربندی فریم‌های مختلف و چاپ متن ورودی در انواع مختلفی از حالت‌ها هم وجود دارد. اینطور که پیداست، شما می‌توانید استیکرهای متحرک جذابی را در فایل‌های GIF جدید خود قرار دهید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار قرار دارد، اما شما مجبور به مشاهده تبلیغات خواهید بود و در صورتی که تمایل به مشاهده تبلیغات ندارید، باید مبلغی را برای ارتقاء برنامه پرداخت کنید.

دانلود: GIF Maker – GIF Editor

5: GIF Maker – Video to GIF Maker

در صورتی که تصمیم دارید از روش ساده و بدون دردسر برای ساخت GIF در iOS استفاده کنید، برنامه GIF Maker – Video to GIF Maker را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه دارای یک رابط کاربری بوده که به شما امکان تبدیل فایل‌های رسانه به GIF را خواهد داد؛ شما می‌توانید 100 تصویر را در یک فایل GIF قرار دهید، همچنین GIF Maker دارای آرایه استاندارد ابزارهای ویرایش است. اینطور که پیداست، امکان تغییر سرعت نمایش فایل گیف هم وجود دارد. شما می‌توانید از میان ده‌ها فیلتر، برچسب یا متن، موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. برای فایل‌های ویدیویی، این برنامه به شما اجازه می‌دهد فرم‌ها را برش داده و مدت زمان دلخواه خود را تنظیم کنید. بد نیست بدانید که GIF Maker از تصاویر لایو در iOS پشتیبانی می‌کند و می‌تواند مستقیما آن‌ها را برای ویرایش، پردازش کنید. برخلاف سایر برنامه‌هایی که برای ساخت فایل GIF معرفی کردیم، این برنامه رایگان نبوده و باید مبلغی را برای استفاده از امکانات آن پرداخت کنید. بد نیست بدانید که شما می‌توانید مدت زمان خرید برنامه را از یک هفته تا یک ماه، تعیین کنید.

دانلود: GIF Maker – Video to GIF Maker