میت 30 پرو

نسخه در دست توسعه هواوی میت 30 پرو در دستان شخصی در چین دیده شد + عکس

تصویر یک نسخه‌ی تکمیل نشده از گوشی هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) در دستان شخصی در چین منتشر شده که می‌تواند طراحی نمایشگر آن را افشا کند.

دو هفته پس از آنکه تصویری از نسخه در دست توسعه هواوی پی 30 پرو در دست یک کاربر در مترو دیده شد، بار دیگر امروز شاهد این قضیه بودیم. البته این‌بار می‌توانیم جزئیات بیشتری از نمایشگر این گوشی را ببینیم.

تفاوت‌های هواوی میت 30 پرو با میت 20 پرو

پیرو گوشی میت 20 پرو سال گذشته، این دیوایس نیز دارای بریدگی در بالای نمایشگر خود و دو لبه خمیده در دو طرفش است. ابعاد نمایشگر نیز تایید شده است. این نمایشگر به 6.7 اینچ ارتقاء پیدا خواهد کرد و یک اسکنر اثر انگشت نیز در درون آن قرار خواهد داشت. مدل پیشین نیز از یک اسکنر درون صفحه استفاده می‌کرد، اما آن بر پایه‌ی فناوری اپتیکال بود، در حالی که این اسکنر در گوشی هواوی میت 30 پرو جدید بر پایه‌ی فناوری اولتراسونیک طراحی شده است که می‌تواند سرعت و دقت خواندن بیشتری را ارائه کند.

میت 30 پرو

جدا از سایر وجه‌های طراحی، به نظر می‌رسد همچنان یک بریدگی عریض در بالای نمایشگر قرار داشته باشد. این بدان خاطر است که هواوی قصد دارد یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته 3 بعدی را در آنجا قرار دهد. آن می‌تواند چیزی شبیه به آنچه اپل قصد دارد در آیفون 11 خود و گوگل نیز در گوشی پیکسل 4 خود ارائه کند. این بریدگی همچنین از یک دوربین سلفی نیز میزبانی خواهد کرد. ضمنا گفته می‌شود اسپیکر رو گوشی از بالای نمایشگر حذف خواهد شد و هواوی از فناوری صدای درون نمایشگر برای ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت استفاده می‌کند. غول چینی مشابه این فناوری را پیشتر در مدل پی 30 پرو خود امتحان کرده است.

تصویری که امروز منتشر شده، لبه‌های خمیده در هر دو طرف نمایشگر را نشان می‌دهد که بسیار چشمگیر‌تر از انتظار ماست. در نتیجه فریم آلومینیومی نیز باریک‌تر خواهد شد، اما هواوی همچنان آن را حفظ می‌کند تا بتواند کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور را بر روی این فریم قرار دهد. این دکمه‌ها را با توجه به بریدگی فریم آلومینیومی در تصاویر به وضوح می‌توان دید، اما از آنجایی که بالا و پایین قاب گوشی همچنان پنهان است، نمی‌توانیم در مورد این موارد نظر دهیم.

اسنپدراگون 855 قدرتبخش اغلب گوشی‌های پرچمدار سال 2019 است، اما هواوی همچنان می‌خواهد برخلاف رقبای اندرویدی، راه خودش را در پیش بگیرد. این دیوایس می‌تواند از تراشه‌ی کایرین 990 هواوی که احتمالا در نمایشگاه IFA 2019 معرفی می‌شود، قدرت بگیرد. این تراشه سریعتر از کایرین 980 به کار رفته زیر قاب گوشی پی 30 پرو خواهد بود و احتمالا از فناوری ارتباطی 5G‌ نیز پشتیبانی می‌کند. 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز این تراشه را همراه می‌کنند. البته در اینجا نسخه‌ی گران قیمت‌تر 256 گیگابایتی نیز ارائه خواهد شد. این درحالیست که نسخه‌ی پایه گوشی‌های خانواده گلکسی نوت 10 سامسونگ 256 گیگابایتی هستند.

یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی انرژی مصرفی پرچمدار جدید هواوی را تامین می‌کند. سلول‌های باتری این گوشی می‌توانند بزرگ‌تر از سلول‌های باتری میت 20 پرو نیز باشند. حال باید دید آیا هواوی فناوری شارژ 55 وات را نیز با این باتری همراه می‌سازد یا تصمیم دیگری خواهد گرفت. اندروید 10 کیو و رابط کاربری EMUI 10 نیز در راس بخش نرم افزاری پرچمدار آینده هواوی قرار دارد.

Mate 30 Pro باید در رویداد سخت افزاری بعدی هواوی که اواسط ماه اکتبر برگزار می‌شود، معرفی شود. برای کسب اطلاع بیشتر توصیه می‌کنیم مطلب زمان رونمایی از دو گوشی خانواده میت 30 هواوی مشخص شد را مطالعه کنید. در کنار این گوشی نسخه‌ی معمولی میت 30، یک نسخه برای گیمرها به نام میت 30 ایکس و یک نسخه‌ی لوکس به نام میت 30 آر اس پورشه دیزاین نیز معرفی خواهند شد. در آینده اطلاعات بیشتری از آن را ارائه خواهیم کرد.