خودرو ناشناخته

با 10 خودرو ناشناخته بازار ایران آشنا شوید

در سال‌های اخیر شاهد حضور خودروهای خارجی زیادی در بازار خودرو کشور بوده‌ایم که بسیاری از آنها را نمی‌شناسید. در ادامه با 10 خودرو ناشناخته کشور آشنا می‌شویم.

اگر سال گذشته را در نظر نگیریم، طی سال‌های اخیر در بازار خودرو کشور شاهد عرضه خودروهای تولیدی، مونتاژی و وارداتی متعددی بوده‌ایم که خیابان‌های کشور را رنگارنگ کرده بودند. در کنار خودروهایی از برندهای معروفی چون هیوندای، میتسوبیشی، جک، کیا، تویوتا و لیفان، شاهد برندهای خارجی دیگری نیز بوده‌ایم که برای بسیاری از مشتریان ایرانی ناشناخته هستند. همچنین اکنون با توجه به مشکلات تحریمی مونتاژ خودروهای چینی با برندهایی عجیب و غریب افزایش پیدا کرده است. از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با 10 خودرو ناشناخته کشور آشنا کنیم.

معرفی 10 خودرو ناشناخته بازار ایران

1.‌ اوپل اینسیگنیا (Opel Insignia)

خودرو ناشناخته

اوپل اینسیگنیا یک سدان میان‌سایز است که توسط شرکت خودروسازی آلمانی اوپل در سال 2008 تولید شده است. گروه توان موتور جی برای نخستین بار این خودرو را در سال 1395 به کشور وارد کرد. اوپل اینسیگنیا با دو موتور بنزینی و دیزلی در حجم‌های 1.4 لیتر تا 2.8 لیتر در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، اما واردکنندگان این خودرو را با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر به بازار ایران عرضه کرده‌اند. این خودرو به لطف گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک و دیفرانسیل جلو می‌تواند ظرف مدت 7.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با وزن 1.6 تن دارای مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. خودرو اوپل اینسیگنیایی که در بازار ایران وجود دارد مدل فیس لیفت نسل اولیه خود محسوب می‌شود که دارای قیمتی حدود 271 میلیون تومان بود، اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تغییرات نرخ دلار قیمت دقیق آن مشخص نیست. این سدان در بازارهای جهانی دارای قیمت پایه 26 هزار دلار است.

2. گریت وال ام 4 (Great Wall M4)

خودرو ناشناخته

گریت وال ام 4 یک شاسی بلند ساب کامپکت چینی محسوب می‌شود که در بازارهای جهانی آن را با اچ 1 نیز می‌شناسند. شرکت خودروسازی گریت وال کشور چین خودرو ام 4 را نخستین بار در سال 2012 تولید کرد و شرکت دیار خودرو نیز آن را در بازار کشور به فروش رساند. این کراس اوور چینی از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 108 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن‌متر بهره می‌برد. برای این خودرو در بازار کشور گیربکس 5 سرعته دستی ارائه می‌شود. این کراس اوور چینی در سال 2013 توانست در جایگاه پنجم پرفروش‌ترین خودروی کراس اوور بازار کشور چین قرار بگیرد. این خودرو از لحاظ مصرف سوخت و کیفیت ساخت نیز در شرایط مناسبی قرار دارد، اما به دلیل اینکه تعداد محدودی از آن در بازار عرضه شده است و برای آن تبلیغات مناسبی نیز صورت نگرفته است، نسبت به رقبا ناشناخته مانده است.

3. بایک سنوا (BAIC Senova)

خودرو ناشناخته

در لیست 10 خودرو ناشناخته کشور با خودرو بایک سنوا آشنا خواهیم شد. این خودرو دارای طولی حدود 4.9 متر است و از یک موتور پرقدرت، ظاهر جذاب و امکانات متعدد بهره می‌برد. این خودرو در زمان عرضه دارای قیمتی حدود 145 میلیون تومانی بود که برای بازار رقابتی چنین قیمتی مناسبت نبوده و با وجود رقبایی چون کیا اپتیما، هویندای آی 40، هیوندای سوناتا، هوندا آکورد و تویوتا کمری نمی‌توانست نگاه مخاطبان را به خود جلب کند. این خودرو از یک موتور 2.3 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل 246 اسب بخار را تولید کند. این خودرو در این لیست جزو خودروهای پرقدرت محسوب می‌شود، اما چنین ویژگی‌هایی نتوانست مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

4. بایک سنوا ایکس 25 (BAIC Senova X25)

خودرو ناشناخته

شرکت دیار خودرو آنچنان که باید محصولات شرکت چینی بایک را در کشورمان به مشتریان معرفی نکرده است، اما با این شرایط نیز خودرو بایک سنوا ایکس 25 در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد. اما این معرفی نیز برای جذب مشتری کافی نبود و شاهد عرضه محدود این خودرو در کشور بودیم. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر برخوردار است که می‌تواند قدرتی معادل 112 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن‌متر را ارائه دهد. این خودرو از لحاظ ابعاد در کنار خودرو ام وی ام ایکس 22 قرار می‌گیرد. از دلایل شکست بایک سنوا ایکس 25 در بازار ایران می‌توان به مواردی چون نداشتن ظاهر جذاب، کیفیت پایین ساخت قطعات و عدم تبلیغات مناسب اشاره کرد.

5. گک ترامپچی جی ای 3 اس (GAC Trumpchi GA3S)

خودرو ناشناخته

ترامپچی GA3S توسط شرکت چینی ترامپچی در سال 2010 تولید و در کشور چین عرضه شد. البته شرکت سازنده این خودرو زیر مجموعه شرکت چینی گک GAC محسوب می‌شود. این سدان کامپکت اقتصادی از یک موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری برخوردار است و می‌تواند قدرتی معادل 120 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن‌متری را تولید کند. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر 6 لیتر اعلام شده است.

6. گک ترامپچی جی ای اس 5 (GAC Trumpchi GS5)

خودرو ناشناخته

شاسی بلند گک ترامپچی GS5 دارای طولی حدود 4.7 متر بوده که البته در بازار کشور به میزان محدود عرضه شده است و به ندرت می‌توان آن را در خیابان‌ها دید. این خودرو به صورت رسمی در نمایشگاه سال 2011 گوانجو رونمایی شد و شرکت ترامپچی تا سال 2017 نسل اول آن را تولید می‌کرد، اما پس از آن به تولید نسل جدید و پیشرفته‌تر آن پرداخت. این خودرو در بازارهای جهانی با 3 موتور 2.4 لیتری اتمسفریک، 1.8 لیتری توربو و 2. لیتری اتمسفریک عرضه شده است که البته در بازار کشورمان شاهد عرضه مدل توربو آن هستیم. مدل توربو می‌تواند قدرتی معادل 174 اسب بخار و گشتاور 237 نیوتن‌متر تولید کند که قدرت تولیدی آن توسط گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر اعلام شده است. بدون شک اگر مشکلات تحریمی وجود نداشت، این خودرو در خیابان‌های کشور ایران بیش از پیش به چشم می‌خورد.

7. گریت وال هاوال اچ 9 (Great Wall Haval H9)

خودرو ناشناخته

هاوال اچ 9 یک کراس اوور چینی با ابعاد بزرگ محسوب می‌شود و در حال حاضر توسط بهمن خودرو در کشور عرضه می‌شود. این خودرو به دلیل مشکلات تحریمی و عدم تبلیغات مناسب به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته است. هاوال اچ 9 از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 215 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتن‌متر ارائه می‌کند. این خودرو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و سیستم چهارچرخ متحرک برخوردار است و مصرف سوخت آن به ازای 100 کیلومتر نیز 12.1 لیتر است.

8. راین وی 5 (Rayen V5)

خودرو ناشناخته

راین وی 5 با نام FAW Vita V5 در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که مدتی است تولید آن متوقف شده است، اما اخیرا در بازار خودرو ایران شاهد عرضه آن بوده‌ایم. این سدان چینی که آنچنان هم زیبا به نظر نمی‌رسد، دارای کیفیت پایینی بوده و از موسسه C-Ncap دو ستاره ایمنی را کسب کرده است. این سدان از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 97 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر با گیربکس اتوماتیک سوخت 6.6 لیتری و با گیربکس دستی مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتری را به همراه دارد.

9. سوبارو فارستر (Subaru Forester)

خودرو ناشناخته

در سال 1997 شاهد عرضه نخستین نسل سوبارو فارستر بوده‌ایم که توانست لقب یک کراس اوور پرفروش ژاپنی را از آن خود کند. پس از گذشت 22 سال همچنان 5 نسل از این خودرو در کشورهای مختلف عرضه می‌شوند و انتظار می‌رفت این خودرو در ایران نیز به فروش خوبی دست پیدا کند، اما در کشورمان فقط در تعداد محدودی عرضه شد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر باکستر اتمسفریک و توربو بهره می‌برد، اما در ایران فقط شاهد عرضه موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی آن بودیم که می‌تواند قدرتی معادل 169 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متری را ارائه کند. این مدل از گیربکس CVT  و سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

10. وانت کارو (Caro)

خودرو ناشناخته

در انتهای لیست 10 خودرو ناشناخته بازار کشور با وانت کارو آشنا می‌شویم. خودروسازان داخلی جز تولید وانت پیکان و نیسان هر زمانی که به تولید یک وانت‌بار جدیدی روی آوردند، با شکست مواجه شدند؛ برای مثال شرکت بهمن خودرو سعی کرد خودرو وانت کارو را در دو مدل تک و دو کابین به بازار عرضه کند که در این زمینه شکست خورد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ 1 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 52 اسب بخار و گشتاور 83 نیوتن‌متری تولید کند. مدل تک کابین این وانت می‌تواند 830 کیلوگرم بار و مدل دو کابین آن می‌تواند 540 کیلوگرم بار را حمل کند که چنین حجم از حمل بار با موتور کوچک بسیار عالی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب ماشینایی بودن !!!
    ما هم دلمون خوشه ماشین داریم