هواوی

هواوی بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده و تامین‌کننده تجهیزات 5G در اروپا است

شرکت چینی هواوی که به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده تجهیزات مخابراتی در جهان شناخته می‌شود، اخیرا اعلام کرد بالغ بر نیمی از قراردادهای تجهیزات 5G را با اپراتورهای اروپایی منعقد کرده است.

چن لی فنگ، مدیر بخش ارتباطات Huawei در مصاحبه‌ای اعلام کرد این شرکت در مجموع 50 قرارداد برای تامین تجهیزات 5G در سراسر جهان امضا کرده که از این تعداد، 28 قرارداد با اپراتورهای بزرگ اروپایی بوده است. در حالی که نوکیا، زد‌ تی ای و اریکسون، اصلی‌ترین رقبای هواوی در حوزه تامین تجهیزات مخابراتی، هر کدام به ترتیب فقط 43، 25 و 22 قرارداد با اپراتورهای سراسر جهان داشته‌اند.

درآمد هواوی از اروپا، خاورمیانه و آفریقا در سال 2018 رقمی در حدود 204.5 میلیارد یوان (معادل 29.8 میلیارد دلار آمریکا) ارزیابی شده‌ که این رقم 28.4 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد و از مجموع درآمد حاصل از فروش تجهیزات به آمریکا و آسیای شرقی نیز بیشتر است.

هواوی و توسعه نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی

هواوی

مدتی پیش آمریکا به متحدان اروپایی خود در زمینه استفاده از تجهیزات مخابراتی 5G هشدار داد و  همکاری با هواوی برای توسعه نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی نام برده بود. آمریکا هواوی را به همکاری با دولت چین متهم و اعلام کرد همکاری با این شرکت، در تبادل اطلاعات با متحدانش تاثیر می‌گذارد. البته هواوی همواره این اتهام‌ها را رد کرده و حفاظت از اطلاعات را یکی از مهم‌ترین اهداف خود دانسته است.

علی‌رغم فشارهای آمریکا برای توقف خرید تجهیزات مخابراتی، این کشور در سیاست‌های خود چندان موفق نبوده؛ چرا که اروپا همچنان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای هواوی به حساب می‌آید. پس از ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در آمریکای شمالی، این شرکت تمرکز جدی‌تری را روی بازار اروپا گذاشته است.

مدیر بخش ارتباطات هواوی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این شرکت در حال حاضر با رعایت چارچوب‌های تعریف شده برای شبکه‌های 5G در کشورهای اروپایی، با آنها همکاری دارد. Huawei با اینکه در زمینه مدیریت ریسک و امنیت سایبری با دولت چین تعاملی ندارد، ولی با دولت‌های آلمان، بریتانیا و کانادا در این زمینه وارد همکاری شده است.

Huawei مسئولیت تامین تجهیزات 5G مورد نیاز هر چهار اپراتور بزرگ کشور انگلستان را بر عهده گرفته، اگر چه گفته می‌‌شود دولت انگلستان در حال بررسی این موضوع است که توسعه شبکه 5G را در اختیار چه شرکت‌هایی قرار دهد، اما به نظر می‌رسد با اتفاقاتی مانند معرفی رسمی اولین گوشی 5G هواوی در این کشور، حضور هواوی به عنوان توسعه‌دهنده اصلی شبکه 5G انگلستان، با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، Huawei دومین لابراتوار امنیت سایبری خود در اروپا را در شهر بروکسل افتتاح کرده تا با این راهکار اعتماد اروپا در زمینه مسائل امنیتی را حفظ کند. از سوی دیگر این کار هواوی را می‌توان پاسخی به اتهامات آمریکا دانست؛ چرا که چنین اقداماتی با سرمایه‌گذاری‌های بالا، نشان می‌دهد مسائلی نظیر امنیت داده‌ و حریم شخصی کاربران تا چه اندازه برای شرکت هواوی اهمیت دارد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هواوی همیشه درحال توسعس این ک جیزی نیست

  2. مغاله به جایی بود