نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس امتیاز +A را از DisplayMate دریافت کرد

نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس موفق شد امتیاز فوق‌العاده‌ای از مرجع DisplayMate کسب کند. بر اساس سیستم امتیازدهی آن‌ها، صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ در سطح +A قرار می‌گیرد.

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به نمایشگری بسیار بزرگ با ابعاد 6.8 اینچ است. برای دوست‌داران فبلت‌های مجهز به مشخصات فنی پرچمداران، در حال حاضر هیچ گزینه بهتری در مقایسه با این دستگاه وجود ندارد. صفحه نمایش گلکسی نوت 10 توانست در مرجع معتبر DisplayMate، در ده بخش مختلف رکوردها را جابه‌جا کند. نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در این زمینه موفق‌تر عمل کرد و دوازده رکورد را افزایش داد.

بهترین رکوردهای نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس مربوط به دقت رنگ‌ها، کنتراست و دقت در شدت مقیاس بوده‌اند. مدیریت خودکار رنگ‌ها سبب می‌شود در زمان نمایش هر نوع محتوا، بهترین ترکیب رنگ‌ها تولید و به کاربر نمایش داده شود. به همین دلیل نیازی به نگرانی بابت انتخاب حالت‌های مختلف صفحه نمایش نبوده و همه چیز به صورت خودکار مدیریت می‌شود.

اگر انتخاب حالت نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس به صورت دستی را ترجیح می‌دهید، بهترین حالت DCI-P3 Natural است، چرا که به وسیله کسب دقت 0.4 JNCD توانست رکورد تازه‌ای ثبت کند. این جزو اولین نمایشگرهایی است که موفق شد مرز پوشش‌دهی 100 درصدی از محدوده رنگ DCI-P3 را رد کند. این اتفاق مدیون ویژگی Deep Red مربوط به نمایشگر اولد آن است. در حالت sRGB Natural نیز دقت برابر 0.4 JNCD است. این حالت بیشتر برای نمایش تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با استفاده از دوربین گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزان روشنایی نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس به بیشترین میزان ممکن در بین گوشی های هوشمند رسیده است. حداکثر میزان نور صفحه نمایش گلکسی نوت 10 در زمان فعال‌سازی حالت High Brightness Mode برابر 778 نیتس خواهد بود که ده درصد از سقف صفحه نمایش گلکسی نوت 9 به عنوان رکورددار این بخش بیشتر است. در حالت عادی، این سقف برای صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 10 برابر 1308 نیتس خواهد بود!

نحوه دیده شدن محتواها از زاویه‌های کناری در بهترین حالت ممکن قرار ندارد. با این حال، در زاویه 30 درجه‌، تغییر در نور سفید سبب رسیدن دقت به 2.8 JNCD می‌رسد. این کاهش کاملا قابل اغماض است. این دقت را باید با توانایی نمایشگر گلکسی اس 10 از نظر نمایش محتوا از زوایا مقایسه کرد که در زاویه 30 درجه‌ای به 0.7 JNCD می‌رسید. نمایشگر هر دو گوشی گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10 حین تماشای آن‌ها از زاویه 30 درجه‌ای، 25 درصد میزان روشنایی خود را از دست می‌دهند، اما به خاطر حداکثر میزان نور بیشتر نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس، محتوا در این گوشی همچنان حین نگاه از زاویه کناری قابل رویت خواهد بود. در ادامه، بخش‌هایی که صفحه نمایش گلکسی نوت 10 در آن‌ها موفق به رکوردشکنی شده است را عنوان خواهیم کرد.

امتیازهای نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

  • بالاترین دقت رنگ مطلق (Highest Absolute Color Accuracy) برابر 0.4 JNCD. این دقت در مقایسه با ایده‌آل‌ترین حالت ممکن با استفاده از چشم انسان قابل تشخیص نیست.
  • بالاترین دقت کنتراست (Highest Image Contrast Accuracy) تصویر و دقت مقیاس شدت (Intensity Scale Accuracy) برابر 2.17 گاما. این دقت در مقایسه با ایده‌آل‌ترین حالت ممکن با استفاده از چشم انسان قابل تشخیص نیست.
  • کمترین تغییر در دقت رنگ و شدت مقیاس با Image Content APL، برابر 0.8 JNCD. این دقت در مقایسه با ایده‌آل‌ترین حالت ممکن با استفاده از چشم انسان قابل تشخیص نیست.
  • کمترین تغییر در کنتراست تصویر و شدت مقیاس با Image Content APL، برابر 0.03 گاما این دقت در مقایسه با ایده‌آل‌ترین حالت ممکن با استفاده از چشم انسان قابل تشخیص نیست.
  • کمترین تغییر در حداکثر میزان روشنایی برابر 6 درصد
  • بیشترین میزان روشنایی برای کل نمایشگر اولد گوشی‌های هوشمند برابر 793 نیتس
  • بالاترین سقف میزان روشنایی برابر 1308 نیتس
  • وسیع‌ترین محدوده رنگ طبیعی برابر 113 درصد DCI-P3 و 142 درصد sRGB / Rec.709
  • کمترین میزان انعکاس نمایشگر برابر 4.3 درصد
  • بیشترین نرخ کنتراست در نور محیط برابر 184 برای APL صد درصد و 304 برای حداکثر میزان روشنایی
  • کمترین کاهش در میزان روشنایی حین نگاه از کناره‌ها، برابر 24 درصد در زاویه 30 درجه
  • بیشترین رزولوشن قابل رویت توسط چشم انسان برابر 3K (3040 در 1440 پیکسل)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بابا این نوت داره میترکونه ها

  2. نوت ده گوشیه خوبیه ک

  3. هرچی پست هس از نوت ده هست

  4. هر سال همینه یه حربه تبلیغاتی برای سامسونگ هس! یه عده تو دیسپلی میت وظیفه برند سازی برای نمایشگر سامسونگ رو دارن اینا به جز سامسونگ چیز دیگه ای تو عمرشون ندیدن… سامسونگ دار و دنیا رو میخره!

    • هربه نمیشه گفت واقعا گوشی قدرتمنده ولی شک دارم تا این حد

    • خدا تو رو شفا بده که سوز چه حرفایی میزنی
      این موسسه با اعتبارترین موسسه بررسی کیفیت هست و اگه چشای بسته ت رو باز کنی میبینی که چند وقت پیش اس 10 رو برترین صفحه نمایش دنیا معرفی کرد و بعد از اون اگه اشتیاه نکنم بهترین صفحه نمایش رو به گوشی وان پلاس داد و الان دوباره سامسونگ این رکورد رو جا به جا کرد…پس با اراجیف کاری نکن همه به عقلت شک کنن
      13 سال برتر مطلق صنعت نمایشگر بودن
      10 سال برتر مطلق صنعت گوشی سازی
      از آن سامسونگ بوده و کار هر کسی نیست اما دریغ از یه ذره منطق واسه هضم این همه برتری برای متعصب هایی از جنس شما