گلکسی نوت 10

سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای بیشترین سرعت خواندن و نوشتن حافظه است

حافظه اصلی گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ از استاندارد UFS 3.0 پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ مجهز به سریع‌ترین حافظه در بین تمامی گوشی‌های هوشمند است.

یکی از تفاوت‌های مهم سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس در مقایسه با گوشی‌های هوشمند قبلی سری S، تفاوت‌های سخت افزاری قابل توجه آن‌ها در مقایسه با پرچمداران سری S است. پیش از این، بهبود مخصوصا سخت افزاری چندانی در گوشی‌های سری نوت در مقایسه با گوشی سری اس همان سال رخ نمی‌داد، اما امسال وضعیت تغییر کرده است. افزایش چشمگیر سرعت حافظه در سامسونگ گلکسی نوت 10 و سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس جزو مهم‌ترین بهبودهای سخت افزارهای آن‌ها در مقایسه با گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به شمار می‌روند.

حافظه از نوع UFS 3.0 گلکسی نوت 10 سامسونگ

دو گوشی نام برده از سری Note؛ اولین دستگاه‌های سامسونگ مجهز به حافظه‌های فلش از نوع UFS 3.0 هستند. در حافظه‌های پشتیبانی‌کننده از این استاندارد، سرعت خواندن و نوشتن افزایش زیادی داشته است. به طو دقیق، سرعت آن در مقایسه با استاندارد متداول کنونی مورد استفاده یعنی UFS 2.1 دو برابر شده است. به لطف استاندارد جدید، حداکثر سرعت انتقال فایل می‌تواند به 23.2 گیگابیت بر ثانیه برسد!

اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به حافظه فلش از نوع UFS 3.0 وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو بود. جالب است بدانید سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده چیپ‌های حافظه، وظیفه تولید حافظه‌های UFS 3.0 را برای دو گوشی پرچمدار وان پلاس بر عهده داشت، اما این از نوع چیپ در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس استفاده نکرد. این در حالی است که ماه‌ها قبل از رونمایی پرچمداران سری S سامسونگ انتظار داشتیم این شرکت اولین ارائه‌کننده یک گوشی هوشمند مجهز به حافظه از نوع UFS 3.0 باشد. البته این شرکت از چنین حافظه‌ای از سامسونگ گلکسی فولد استفاده کرد، اما اولین سری این گوشی بعد از توزیع، از دست مشتریان جمع‌آوری شد و هنوز زمان عرضه مجدد آن مشخص نیست.

بر اساس اولین بررسی‌ها، سرعت حافظه‌ به کار رفته در گلکسی نوت 10 سامسونگ از وان پلاس 7، وان پلاس 7 پرو و گلکسی فولد بیشتر است، هر چه حافظه هر چهار گوشی مبتنی بر استاندارد UFS 3.0 است. البته این موضوع دور از انتظار نبود. سامسونگ، برای پرچمداران خود، چیپ‌های حافظه را به صورت سفارشی طراحی و تولید کرده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این راسته یا الکیه ?

  2. هرند عملی هم باشه باز فرقی نمیکنه

  3. یکی دیگه از بلوف های سامسونگ

  4. سامسونگ کارش عالیه