هایما ام 5

هر آنچه که باید از هایما ام 5 ، محصول جدید ایران خودرو بدانید

ایران خودرو پس از عرضه هایما اس 5 و اس 7 به دنبال عرضه محصول جدیدی از شرکت چینی هایما به نام هایما ام 5 است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو چینی آشنا می‌شویم.

محصولات شرکت چینی هایما در بازار کشور موفقیت خوبی را تجربه کرده‌اند و ایران خودرو طی همکاری با هایما توانست دو خودرو هایما اس 5 و هایما اس 7 را در بازار کشور عرضه کند. حالا در ادامه همکاری طرف ایرانی با شریک چینی خود شاهد عرضه یک سدان کامپکت جدید در بازار کشور خواهیم بود که آن را با نام هایما ام 5 یا هایما فامیلی نیز می‌شناسند. نسل اول این خودرو از سال 2014 توسط هایما تولید شده است. در ادامه مشخصات این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات ظاهری هایما ام 5

هایما ام 5

در نمای جلوی هایما ام 5 شاهد چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ هستیم که نمای لوکسی را در آن ایجاد کرده است. در نمای جانبی نیز ظاهری ساده و منطقی دیده می‌شود، اما در نمای عقب بخش‌هایی چون قطعه کرومی میان چراغ‌ها و سپر بزرگ در کنار چراغ‌هایی با زاویه تیز یک ظاهر جذاب را در آن به وجود آورده است. طراحان برای کابین نیز نمایشگرها، غربیلک فرمان و رودری‌های جذابی را در نظر گرفته‌اند، اما لیور دنده و بخش میانی داشبورد دارای طرحی قدیمی هستند. گفتنی است شرکت چینی هایما در سال 2018 برای ام 5 یک مدل فیس لیفت با نام هایما F5 به بازار عرضه کرده که کابین آن نسبت به ام 5 به طور کامل تغییر یافته است، اما مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده همان مدل اولیه و قبل از فیس لیفت خواهد بود. هرچند احتمال دارد در آینده مدل فیس لیفت نیز در بازار عرضه شود.

مشخصات فنی هایما M5

هایما ام 5

این خودرو در بازار چین از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 125 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور به کمک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.1 لیتر است و حداکثر این سرعت نیز 165 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. هرچند ایران خودرو در خصوص مشخصات فنی هایما ام 5 برای بازار ایران اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما برخی از منابع اعلام می‌کنند این خودرو همانند هایما اس 5 با موتور 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شود که از قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتن‌متری بهره می‌برد و قدرت تولیدی آن نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

امکانات

هایما ام 5

هرچند تاکنون از سوی ایران خودرو برای هایما M5 اطلاعاتی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود این خودرو از امکاناتی چون روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم مالتی مدیا مجهز به مانیتور لمسی، سانروف، پاور ویندوز، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دیلایت، سیستم کنترل کشش (TCS)، کیلس استارتر، حسگر باران، 6 ایربگ و حسگر نور بهره ببرد.

قیمت

هایما ام 5

اگر بخواهیم با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور برای یک خودرو آن هم طی ماه‌های آینده قیمتی را مشخص کرد، کار بسیار سختی محسوب می‌شود، اما این خودرو از هایما اس7 قیمت کمتری خواهد داشت. می‌توان برای این خودرو در بازار آزاد قیمتی حدود 200 تا 250 میلیون تومان در نظر گرفت و به همین دلیل می‌توان رقیب آن را خودروهایی چون ام جی 360، آریزو 5 توربو و هیوندای اکسنت دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. تاکی میخاهیم خودمون راگول بزنیم هرچندبراعده ای دلال خوبه بایدفکراساسی برای تولیدخودرووتولیدملی بکنیم نه الکی سمند،دنا،رهام و…که بعدازهرتحریم یکی یکی چیزاش کم میشه یاکلا متوقف میشه همانطورکه درتجهیزات نظامی خداراشکرپیشرفت کردیم فکری بحال این صنعت بکنیم

  2. یعنی ناموسا تا کجا قراره مهاجرت کنیم ؟
    از ماشینهای امریکا به ماشینهای اروپا بعد به ماشینهای ژاپنی بعد به ماشینهای کره ای و حالا به ماشینهای چینی بعد چین کجا تایوان ؟هند؟افغانستان؟عراق؟ حاکم بعدی مملکتمون تویه صنعنت خودرو کدوم کشوره؟
    این همه ماشین از امریکا اروپا ژاپنی کره ای چینی امده ولی ما هنوزم داریم پراید میسازیم سمند میرونیم و به دنا افتحاز میکنیم !
    واقعا به نظرم صنعت کشورمون بیشتر کمونستیه تا آزادی! 🙂

  3. سلام. ارزش خرید 250 میلیون رو نداره

  4. کشور ما تا بحال تو هیچ صنعتی به خود کفایی نرسیده ما فقط قطعاتی که از خارج میاد رو سر هم میکنیم باید اینو باور کنیم به جوونای این مملکت اهمیت نمیدن

  5. اگه از بغل ندیده بودمش فکر می کردم ماشین شاسی بلنده، آخه چرا اینقدر از جلو بلند طراحی شده؟ یه ذره جذابیت نداره،

  6. زمان شاه که بد بود ،ماشین های اروپایی و امریکایی و ژاپنی و آلمانی بود ،حالا هرچی ماشین های اشغال چینی و کره ایی اونهم با قیمت های مشابه آلمانی و امریکایی و اروپایی به مردم قالب میکنن

    • سلام دوست عزیز شاه نوکر امریکا و انگلیس بود نه مردم و مملکت خودش . ما را زیر دست اونا کرده بود . ایران را با این همه بزرگی و غرور و قدمت زیر دست ممالک تازه به دوران رسیده ( 350 سال ) کرده بود. دین مردم را داشت به تاراج اجانب میداد. و ….. ایناش بد بود. اگه یه کمی خودتتو بزرگتر نگاه کنی حتما غرورت نوکری را نمی پذیرد و می خواهی آقای خودت باشی نه زیر دست اجانب

  7. راستی جریان بستن حساب هاشون چی شد؟؟؟

  8. هرجور نگاش میکنم بازم فک نمیکنم مقاوم باشه