استارمن SpaceX

استارمن SpaceX اولین گردش خودش به دور خورشید را کامل کرد!

ساعاتی پیش، استارمن SpaceX که یکی از بی‌شمار پروژه‌های جذاب ایلان ماسک و شرکت بزرگ او SpaceX است، اولین گردش خودش به دور خورشید را کامل کرد.

اگر با پروژه استارمن SpaceX آشنایی ندارید، باید بگوییم که ایلان ماسک (Elon Musk)، میلیاردر مشهور، در یک پروژه جاه‌طلبانه و بسیار هیجان‌انگیز، یک آدمک با نام استارمن (Starman به معنی مرد ستاره‌ای!) را با لباس فضانوردی سوار یک ماشین کرد و آن را با موشک فالکون هِوی (Falcon Heavy) یا فالکون سنگین، به فضا فرستاد! این ماشین که نامش رودستر (Roadster) است، ساخت شرکت عظیم تِسلا (Tesla) است و موشکی که این ماشین را به فضا فرستاد هم ساخت شرکت بسیار عظیم اسپیس اِکس یا همان SpaceX است. همانطور که قطعا می‌دانید، هم شرکت تسلا و هم شرکت SpaceX، هردو متعلق به ایلان ماسک هستند.

اما استارمن SpaceX پس از گذشت 577روز از پرتابش با موشک فالکون هِوی به فضا، ساعاتی پیش توانست برای اولین بار، یک دور کامل به دور خورشید بچرخد! این آدمک فضانورد، از زمان پرتابش به فضا تاکنون، بیش از 1میلیارد و 226میلیون کیلومتر رانندگی کرده است! ایلان ماسک تنها 36هزار مایل، معادل با تقریبا 58هزار کیلومتر را گارانتی کرده بود که حالا مشخص است دو شرکت تسلا و SpaceX او را سربلند کرده‌اند!

اما خبر ناامیدکننده این است که الان استارمن SpaceX در طرف دیگر خورشید قرار دارد و درنتیجه ما در کره زمین، نمی‌توانیم او را مشاهده کنیم. دفعه دیگری که این ماشین پرنده به سیاره ما کمی نزدیک می‌شود، 5نوامبر 2020 یا به تاریخ خودمان، 15آبان سال 1399 است! در آن تاریخ، فاصله مردستاره‌ای با کره زمین به 0.346واحد نجومی (حدود 52میلیون کیلومتر) خواهد رسید. اما قبل از اینکه استارمن، به این فاصله از کره زمین برسد، در ماجراجویی خودش، به فاصله‌ای به مراتب کمتر از این حرف‌ها نسبت به مریخ می‌رسد! در تاریخ 7اکتبر همان سال (16مهر 1399) استارمن SpaceX به فاصله تنها 0.05واحد نجومی (حدود 7میلیون کیلومتر) با سیاره سرخ می‌رسد. اما پس از 5نوامبر 2020 که استارمن به نزدیکی سیاره ما می‌رسد، آدمک تنهای قصه ما، خداحافظی بلند مدتی با هم‌سیاره‌ای‌هایش خواهد کرد و تا سال 2047، به خانه خودش، سیاره زمین، حتی نزدیک هم نخواهد شد! این یعنی چیزی حدود 30سال تنهایی!

به هرحال ما هم این موفقیت را به مرد ستاره‌ای تبریک می‌گوییم و سال 2020 که دوباره به ما نزدیک شود، دستی هم برایش تکان خواهیم داد!

اما نظر شما کاربران گجت نیوز در رابطه با استارمن SpaceX و جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک چیست؟ دیوانه‌وار یا قابل تحسین؟ یا هردو؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. براووو این موفقیت را تبریک میگم به ایلان ماسک و شرکت هایى برازنده همچون تسلا و اسپیس ایکس..!!
    🙂

  2. موفق باشه افرین