مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول کنار رفت

در یک اتفاق شوکه کننده، استودیوی مارول دیگر نقشی در تولید فیلم‌های مرد عنکبوتی (Spider-Man) نخواهد داشت و از این پس، این ابرقهرمان را در آثار مارولی نخواهیم دید. 

مرد عنکبوتی از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی وارد دنیای سینمایی مارول شد اما از این پس دیگر شاهد حضور این شخصیت‌ در آثار مارولی نخواهیم بود. اتفاقی که باعث ناراحتی طرفداران شده است.

خداحافظی مرد عنکبوتی با دنیای سینمایی مارول 

سونی با اکران فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز، قصد داشت که یک دنیای بزرگ پیرامون مرد عنکبوتی و دشمنان او خلق کند اما این فیلم شکست خورد و تمامی برنامه ریزی‌های آن‌ها خراب شد. پس از آن، سونی تصمیم گرفت که یک مرد عنکبوتی جدید تولید کند و در این مسیر، در یک اقدام بی سابقه، با استودیوی مارول همکاری کرد. نتیجه این همکاری، حضور پیتر پارکر در دنیای سینمایی مارول بود؛ اتفاقی که برای طرفداران همانند یک رویا جلوه می‌کرد. تام هالند در نقش یک مرد عنکبوتی نوجوان، برای اولین بار در فیلم جنگ داخلی معرفی شد و سپس این نقش را در چهار فیلم دیگر تکرار کرد، از جمله دو فیلم مستقل بسیار موفق و البته پرفروش.

مرد عنکبوتی

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، مدتی قبل روی پرده رفت و نه تنها تحسین منتقدان و مخاطبان را دریافت کرد بلکه به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ شرکت سونی تبدیل شد. با این فروش خوب و در حالی که همه چیز عالی به نظر می‌رسید؛ فرض بر این بود که این همکاری برای سال‌ها ادامه پیدا کند اما حالا در یک اتفاق غیرمنتظره به نظر می‌رسد که شراکت سونی و مارول به انتهای مسیر رسیده باشد.

طبق اخبار منتشر شده، استودیوی مارول و کوین فایگی دیگر در تولید قسمت‌های آتی مرد عنکبوتی نقش نخواهند داشت. دلیل اصلی این اتفاق این است که طرفین نتوانستند به یک توافق مناسب دست پیدا کنند. مارول قصد داشت که نصف بودجه قسمت‌های بعدی را تامین کند و این بدین معنا بود که آن‌ها از فروش فیلم‌ها سود بیشتری می‌خواهند. این پیشنهاد ظاهرا برای سونی خوشایند نبوده و آن‌ها این ایده سرمایه‌گذاری 50/50 را نپذیرفته‌اند. سونی امیدوار بود که همان توافق اولیه را ادامه دهد اما دیزنی (مالک مارول) تمایلی به ادامه دادن آن قرارداد نداشته است. جان واتس (Jon Watts) همچنان کارگردان قسمت‌های آتی خواهد بود و تام هالند نیز برای دو قسمت دیگر قرارداد دارد.

مرد عنکبوتی

ناگفته نماند که سونی و مارول هنوز هم ممکن است به یک توافق جدید برسند، اتفاقی که بدون شک، تمامی طرفداران خواهان آن هستند. اما اگر این اتفاق رخ ندهد، بدین معناست که مرد عنکبوتی را دیگر در دنیای سینمایی مارول مشاهده نخواهیم کرد و این یعنی تمام چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم، بی نتیجه بوده و از این پس حذف خواهند شد. فیلم دور از خانه، بیش از 1 میلیارد دلار در باکس آفیس بین المللی فروش داشت و یکی از دلایل این فروش بالا، ارتباط فیلم با دنیای سینمایی مارول و کنجکاوی مخاطبان برای دنبال کردن این ابرقهرمان پس از اتفاقات فیلم انتقام جویان: آخر بازی بود. این در حالی است که اگر قسمت‌های بعدی ساخته شوند، دیگر خبری از حضور افرادی همچون نیک فیوری (ساموئل ال جکسون)، ارجاعات به آیرون من و غیره نخواهد بود.

یکی از عناصر کلیدی در شخصیت پردازی پیتر پارکر، ارتباط عمیق‌اش با تونی استارک بود، چیزی که در فیلم دور از خانه نیز نقش پررنگی داشت اما از این پس به طور کلی حذف خواهند شد و نویسندگان باید راهی برای روایت یک داستان مستقل پیدا کنند. تیم سازنده بدون شک این مسائل را در قسمت‌های بعدی توجیح خواهند کرد اما نمی‌دانیم که آیا می‌توانند طرفداران را راضی کنند یا خیر. طرفداران برای حضور شخصیت‌هایی همچون جیمز جونا جیمسون در دنیای سینمایی مارول هیجان زده بودند و حالا بسیار ناامید شده‌اند. در حال حاضر هشتگ‌های مختلفی در فضای مجازی در اعتراض به این اختلاف تشکیل شده و باید دید آیا طرفداران در نهایت به خواسته خود دست پیدا می‌کنند یا خیر.

سونی با انتشار بیانه‌ای، در این زمینه توضیح داد:

ما ناامید شدیم اما به تصمیم دیزنی در ارتباط با جلوگیری از ادامه فعالیت کوین فایگی در نقش تهیه کننده قسمت بعدی مرد عنکبوتی احترام می‌گذاریم. امیدواریم که این مسئله در آینده تغییر کند.

حتی بدون مرد عنکبوتی، شرکت دیزنی شخصیت‌های زیادی در اختیار دارد که به واسطه آن‌ها می‌تواند فازهای چهارم و بعدی دنیای سینمایی مارول را پیش ببرد. فیلم‌های پلنگ سیاه و کاپیتان مارول هر کدام بالای یک میلیارد دلار فروش داشتند و مجموعه ثور نیز با یک قسمت جدید به سینماها بازخواهد گشت. مارول قهرمانان زیادی دارد که به تدریج آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

با این همه، مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارولی به حساب می‌آید و با کنار رفتن چند ابرقهرمان بزرگ مارول، انتظار می‌رفت که نقش بیشتری هم در این مجموعه ایفا کند. اما حالا همه چیز عوض شده است و باید دید دو شرکت مذکور، برای آینده چه نقشه‌های تازه‌ای دارند. در حالی که پس از سال‌ها، مارول امتیاز مجموعه چهار شگفت انگیز و مردان ایکس را پس گرفت، آن‌ها یک بار دیگر مرد عنکبوتی را از دست دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگه یکم مرد عنکبوتی خز شدع بود

  2. البته انقدر شخصیت دار ک جاشو پر کنه

  3. دیگه واقعا شخصیت گنجایش نداشت