پردازنده های نسل دهمی Comet Lake اینتل

پردازنده های نسل دهم Comet Lake اینتل معرفی شدند

پردازنده های نسل دهم Comet Lake اینتل معرفی شدند. این پردازنده‌ها 14 نانومتری بوده و با هدف استفاده در لپ تاپ‌های اقتصادی توسعه پیدا کرده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت اینتل پردازنده‌های نسل دهم Ice Lake خود که پردازنده‌هایی 10 نانومتری برای لپ تاپ‌ها و اولترابوک‌ها هستند را پس از سال‌ها توقف تولید، رسما معرفی کرد. اما اگر بر این باور هستید که تمام پردازنده های نسل دهمی اینتل 10 نانومتری هستند، سخت در اشتباهید. روز گذشته پردازنده های 14 نانومتری نسل دهم Comet Lake اینتل در دو خانواده U و Y معرفی شدند. این پردازنده‌های 14 نانومتری دقیقا  پشت سر سری پردازنده‌های Ice Lake قرار خواهند گرفت.

البته اینتل می‌داند که داشتن دو خانواده کاملا متفاوت از پردازنده‌های نسل دهم گیج کننده خواهد بود، بنابراین آن‌ها را متفاوت از یکدیگر نامگذاری کرده است. به خاطر دارید چند وقت پیش پس از معرفی پردازنده‌های نسل دهم Ice Lake دریافتیم که آن‌ها از پسوند U یا Y برخوردار نیستند و جای خود را به G1، G4 و G7 داده‌اند. حالا اینتل برای پردازنده‌های Comet Lake خود از همان نامگذاری قدیمی استفاده کرده و شاهد اسم‌هایی مانند Core i7-1070U و Core i5-10510Y هستیم.

مقایسه پردازنده‌های Comet Lake اینتل با Ice Lake

پردازنده های نسل دهمی Comet Lake اینتل

اینتل می‌گوید که Comet Lake در درجه‌ی اول با هدف بهره‌وری تولید شده است. هرچند منابعی به ما گفته‌اند که استفاده از فناوری 14 نانومتری به دلیل مشکلات تامین پردازنده‌های 10 نانومتری بوده است. این پردازنده‌ها وعده‌ی 16 درصد عملکرد کلی بهتر نسبت به Whiskey Lake و 41 درصد عملکرد بهتر در Office 365 را می‌دهند. یکی از کلیدی‌ترین تفاوت‌ها، تجهیز تمام این پردازنده‌ها به کارت‌های گرافیک UHD اینتل به جای کارت‌های گرافیک قدرتمندتر Iris Plus است که در سری Ice Lake شاهد حضور آن‌ها هستیم. دیگر تفاوت، حضور شش هسته در پردازنده Core i7 سری U است که برای نخستین بار شاهد حضور چنین تعداد هسته‌ای هستیم.

پردازنده های نسل دهمی Comet Lake اینتل

همانطور که در سری Ice Lake نیز شاهد آن بودیم، بیشترین میزان بهبود عملکرد به سری Y مربوط است که مختص کامپیوترهای بدون فن توسعه پیدا کرده است. در گذشته کامپیوترهای بدون فن با عملکرد ضعیف خود  مشهور بودند. مدل‌های Core i5 و i7 پردازنده های نسل دهم Comet Lake اینتل حالا چهار هسته و هشت ترد را دریافت کرده‌اند و نقطه حرارتی 7 وات را ارائه می‌کنند. این درحالیست که مدل‌های سری Ice Lake دارای نقطه حرارتی 9 وات هستند.

یکی از نخستین لپ تاپ‌هایی که از پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake میزبانی می‌کند، لپ تاپ XPS 13 جدید کمپانی دل است. این لپ تاپ امروز معرفی شد. البته مدل هیبریدی آن همچنان از پردازنده‌های Ice Lake استفاده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*