خودرو چینی

6 خودرو چینی و ایرانی در نیمه دوم سال 98 به بازار عرضه می‌شود

خودروسازان داخلی و شرکای خارجی آنها قصد دارند 6 خودرو چینی و ایرانی از جمله سایپا رهام، جک تی 8، تیگو 8، دنا پلاس، هایما ام 5 و جک اس 4 را برای نیمه دوم سال 98 به بازار عرضه کنند.

به احتمال زیاد در نیمه دوم سال 98 شاهد عرضه 6 خودرو چینی و ایرانی خواهیم بود. برندهای خصوصی و دولتی صنعت کشور قصد دارند محصولاتی چون پیکاپ، کراس اوور و سدان را به بازار کشور عرضه کنند که با توجه به شرایط تحریمی چنین اقدامی می‌تواند جان تازه‌ای به صنعت خودرو کشور ببخشد. تنوع محصولات باعث خواهد شد تا بازار کشور کمی رونق پیدا کند، این خودروهای چینی و ایرانی دارای قیمتی میان 200 تا 300 میلیون تومان خواهند بود.

معرفی 6 خودرو چینی و ایرانی که به بازار عرضه خواهند شد

1.‌ سایپا رهام

خودرو چینی

منابع خبری اعلام کردند شرک سایپا مراحل بازطراحی موتور تیبا برای نصب بر روی خودرو رهام را مدتی است شروع کرده و به احتمال زیاد این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری تیبا بهره می‌برد که ساختار و آلیاژ آن ارتقاع یافته است و می‌تواند قدرتی معادل 110 تا 115 اسب بخار را تولید کند. همچنین احتمال دارد این خودرو از سامانه توربو شارژر نیز بهره‌مند شود، اما در خصوص سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا ارتقای فرایند احتراق موتور اطلاعاتی منتشر نشده است. اگر شرکت سایپا خودرو رهام را با گیربکس اتوماتیک ساخت پانج و موتور توسعه پیدا کرده تیبا به بازار عرضه کند، قیمت آن حدود 100 تا 150 میلیون تومان خواهد بود و به فروش بالایی دست پیدا خواهد کرد.

2. پیکاپ جک تی 8

خودرو چینی

جک تی 8 یک پیکاپ کوچک چینی محسوب می‌شود که دارای ظاهری خشن و امکانات جدید است. این خودرو از یک موتور دو لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 190 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متری را تولید کند و گیربکس 6 سرعته دستی وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارند. این خودرو از دو دیفرانسیل بهره می‌برد که طراحی ظاهری آن نیز از محصولات آمریکایی چون شورولت سیلورادو الگوبرداری شده است. پیکاپ جک تی 8 دارای طول 5.32 متری بوده و احتمالا قیمتی حدود 250 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

3. چری تیگو 8

خودرو چینی

چری تیگو 8 دارای یک فضای کابین شبیه محصولات اروپایی بوده و شرکت چری برای آن یک موتور 1.5 لیتری با قدرت 149 اسب بخار را در نظر گرفته است. البته این قدرت برای تحمل وزن یک شاسی بلند 1700 کیلویی مناسب به نظر نمی‌رسد. این کراس اوور 7 نفره از امکانات و طراحی خوبی بهره می‌برد و با توجه به نبود رقبای جدی در بازار ایران می‌تواند به فروش خوبی برسد.

4. هایما فامیلی M5

خودرو چینی

هایما با طول 4.69 متر و فاصله بین دو محور 2.68 متری یک سدان کشیده محسوب می‌شود که احتمال می‌رود در اواخر آبان سال جاری به بازار عرضه شود. این خودرو در بین محصولات کلاس سدان میان‌سایز شهری محسوب می‌شود که دارای بدنه اسپرت و البته کابینی قدیمی است. این خودرو در میان خودروهای وارداتی یک انتخاب خوب خواهد بود. هایما ام 5 از یک موتور بنزینی 1600 سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 125 اسب بخار تولید کند و گیربکس 6 دنده اتوماتیک آن نیز توسط AISIN ژاپن ساخته شده است. قیمت این خودرو چینی حدود 250 میلیون تومان خواهد بود.

5. دنا پلاس اتوماتیک

خودرو چینی

شرکت ایران خودرو پیش فروش این خودرو را مدتی قبل شروع کرد و در بهار سال 99 به دست مشتریان خواهد رسید، اما برخی از منابع خبری می‌گویند مدل‌های اولیه این خودرو در زمستان سال 98 به برخی از مشتریان تحویل داده خواهد شد تا میزان کارکرد و رضایت‌مندی مشتریان از آن مشخص شود. این خودرو نسبت به مدل دنده دستی از امکانات مشابه‌ای بهره می‌برد. ایران خودرو برای آن یک گیربکس 6 سرعته AT در نظر گرفته است که از سیستم تورک کانورتر یا مبدل گشتاور نیز برخوردار خواهد بود. ایران خودرو اعلام کرده است دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگ شدن با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت گیربکس‌های 8 سرعته بهره خواهد برد. این خودرو در بازار ایران به قیمتی حدود 200 میلیون تومان خواهد رسید.

6. جک اس 4

خودرو چینی

خودرو چینی جک اس 4 که توسط کرمان موتور به بازار عرضه خواهد شد با هدف پر کردن فاصله میان اس 3 و اس 5 به بازار ایران راه پیدا می‌کند که البته دارای طراحی بسیار عجیب و نه چندان جذاب است. این خودرو بیش از اندازه ناآشنا به نظر می‌رسد و اگر نماد جک بر روی آن نباشد، کمتر کسی می‌تواند آن را تشخیص دهد. این خودرو قیمتی حدود 230 میلیون تومان خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی واقعا اینا میخوان این آشغالها رو تولید کنن و به چند برابر قیمت چهانی به مردم بندازن . مبارک گوسفندهایی باشه که میخوان بخرن