مشترکان اینترنت ثابت

تعداد مشترکان اینترنت ثابت ایران در سه ماهه نخست 98 به بیش از 9 میلیون رسید

تعداد مشترکان اینترنت ثابت ایران در سه ماهه نخست 98 به بیش از 9 میلیون رسید که به واسطه آن ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 10.9 درصد افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر شرکت‌ها و اپراتورهای مختلفی در کشور وجود دارند که هر کدام بر اساس شرایط مکانی و موقعیتی کاربران به آنها سرویس‌های اینترنتی را ارائه می‌کنند. سرویس‌های ثابت، نقطه به نقطه و اینترنت موبایل همگی در حالت عادی و پرسرعت قابل دسترس هستند و کاربران قادرند بر اساس نوع مصرف خود یکی از آنها را تهیه کنند.

تعداد مشترکان اینترنت ثابت ایران

بر اساس جدیدترین آماری که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است، تا پایان سه ماهه نخست سال 98 تعداد کاربران اینترنت ثابت ایران حدود 9 میلیون و 57 هزار و 830 مشترک اعلام شده است که از یکی از فناوری‌های مختلف مانند xDSL، FTTX، Wi-Fi و TD-LTE استفاده می‌کنند. چنین آماری از افزایش ضریب نفوذ اینترنت ثابت به 10.9 درصد حکایت دارد.

مشترکان اینترنت ثابت

مشترکان خانگی و تجاری و اداری به عنوان مشترکانی محسوب می‌شوند که به اینترنت پرسرعت ثابت دسترسی دارند و از شرکت‌ها و اپراتورهای مختلف اینترنتی سرویس می‌گیرند. طبق آمار تعداد مشترک خانگی سرویس اینترنت ثابت حدود 8 میلیون و 420 هزار و 853 مشترک و تعداد مشترکان اداری یا تجاری نیز 636 هزار و 977 مشترک اعلام شده است.

مشترکان اینترنت ثابت

سرعتی که مشترکان اینترنت در کشور دریافت می‌کنند از 256 کیلوبیت بر ثانیه تا 30 هزار کیلوبیت بر ثانیه متغیر است که جدول تفکیکی سرعت در جدول زیر قابل مشاهده است.

مشترکان اینترنت ثابت