پرچم داران سامسونگ در مقابل هم : مقایسه‌ی گلکسی نوت 3 با گلکسی اس 4

galaxy note 3 vs galaxy s4

راهبرد سامسونگ درکنار زدن رقبا در عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند، منتقدان خاص خودش را دارد. اما باید اعتراف کرد که دو پرچمدار مطرح این کمپانی کره‌ای، در زمان عرضه به مرکز توجهات دنیای تکنولوژی بدل می‌شوند. در این مقاله قصد دارید مقایسه کلی بین گلکسی اس 4 و گلکسی نوت 3 داشته باشیم.

اندازه

galaxy note 3 vs galaxy s4

گلکسی S4 به عنوان یک تلفن سایز نسبتا بزرگی دارد، اما از این لحاظ به پای فبلت‌ بزرگ و سنگین‌تر نوت 3 نمی‌رسد. گلکسی نوت 10 درصد بلندتر، 13 درصد عریض‌تر و 5 درصد ضخیم‌تر از S4 است.

وزن

galaxy note 3 vs galaxy s4

بدون هر گونه صحبت اضافی نوت 3 حدود 29 درصد از S4 سنگین‌تر است.

کیفیت ساخت

galaxy note 3 vs galaxy s4

در این مورد نوت 3 باعث شگفتی بسیار شده است. بالاخره بعد از مدت‌ها سامسونگ پوشش پلاستیکی بکار رفته در بیشتر تلفن‌های سری گالکسی از جمله گلکسی S4 را کنار گذاشته و در پشتی را از جنس چرم مصنوعی انتخاب کرده است. با اینکه نوت 3 هنوز هم پلاستیکی محسوب می‌شود، اما ساختار جدیدش حس آشنای در دست داشتن یک دفترچه‌ی جلد چرمی را القا می‌کند! امیدواریم که طی گذر زمان سری نوت جایگاه نهایی خود را در زمینه‌ی کیفیت ساخت پیدا کند با این حال جای بسی خوشحالیست که سامسونگ مبتکر ایده‌ی جدیدی در حوزه‌ی ساخت شده است.

صفحه نمایش

galaxy note 3 vs galaxy s4

این قسمت به عنوان بزرگترین برتری یک فبلت تمام عیار، جای مانور بسیاری برای نوت 3 دارد. با توجه به اختلاف 0.7 اینچی سایز صفحه نمایش‌ها، گلکس نوت 3 حدود 29 درصد فضای بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جدید‌ترین فبلت سامسونگ مرز بین تلفن و فبلت را بیش از پیش مشخص کرده است. با توجه به سایز کوچکتر نمایشگر گلکسی S4 و برابری رزولوشن صفحه نمایش در هر دو دستگاه، تراکم پیکسلی بیشتری را برای S4 شاهد هستیم. به واسطه‌ی ارائه‌ی تصاویری شفاف و وضوح بالای تصویر مطمئنا هیچکدام شما را دل‌سرد نخواهند کرد.

پردازنده

galaxy note 3 vs galaxy s4

در مورد عملکرد پردازنده اصلا جای نگرانی نیست. تمام گونه‌های گلکسی S4 و گلکسی نوت 3 از جمله نسخه‌های مجهز به فناوری LTE و 4G، از سریع ترین پردازنده‌های سال 2013 بهره می‌برند، اما Snapdragon 800 و اکتا بکار رفته در نوت 3 سرعت پردازشی به مراتب بالاتری را نسبت به Snapdragon 600 و اکتا قبلی ارائه می‌کنند.

رم

galaxy note 3 vs galaxy s4

با وجود اینکه 4 ماه از عرضه گلکسی S4 گذشته است، اما رم 2 گیگابایتی آن هنوز هم عالی به نظر می‌رسد. رم 3 گیگابایتی نوت 3 هم رده‌ی جدیدی در این حوزه ایجاد کرده است.

فضای ذخیره‌سازی

galaxy note 3 vs galaxy s4

حافظه‌ی مدل پایه‌ی گلکسی نوت 3 دو برابر حافظه‌ی 16 گیگابایتی مدل پایه‌ی GS4 می‌باشد. نرم‌افزار رابط کاربری سامسونگ (TouchWiz) به تنهایی حجم قابل‌توجهی از حافظه‌ی 16 گیگابایتی GS4 را اشغال می‌کند که در نتیجه نوت 3 برتری محسوسی در این زمینه خواهد داشت.

باطری

galaxy note 3 vs galaxy s4

باطری نوت 3 حدود 23 درصد ظرفیت بیشتر دارد. پیش از این تحت تاثیر دوام باطری نوت 2 قرار گرفته بودیم، اما قضاوت در مورد قدرت واقعی باطری نوت 3 نیاز به کمی زمان دارد.

دوربین‌ها

galaxy note 3 vs galaxy s4

روی کاغذ می توان گفت که دوربین‌ها توانایی‌های یکسانی دارند، اما تنها راه پی بردن به حقیقت، سنجش به وسیله‌ی نمونه ی عکس است که نیاز به کمی صبر دارد.

ارتباط بی سیم

galaxy note 3 vs galaxy s4

گلکسی S4 و نوت 3 قابلیت ارتباط از طریق شبکه‌ی LTE را دارند اگر چه امکان ارائه‌ی گونه‌هایی از هر دو دستگاه که امکان استفاده از شبکه‌ی HSPA+ را دارند هم وجود خواهد داشت. البته میزان مصرف باتری در استفاده از شبکه 3G و LTE باید در نوت 3 به دلیل استفاده از پردازنده Snapdragon 800 بهتر از اس 4 باشد.

نرم‌افزار

نوت 3 بصورت پیش‌فرض مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 4.3 است، اما سامسونگ ظاهرا ماه اکتبر را برای به روزرسانی GS4 به جدیترین نسخه‌ی Jelly bean در نظر گرفته است. هر دو دستگاه از رابط کاربری TouchWiz به عنوان رابط کاربری بهره می‌برند که گفته می‌شود فارغ از هر گونه نو‌آوری و کارایی فقط بزرگ و بزرگ‌تر دیده می‌شود! شاید پذیرش این امر برای بسیاری خوشایند نباشد، اما بسته به این که قبلا از چه رابط کاربری استفاده می‌کردید، امکاناتی که نسخه‌ی جدید TouchWiz در اختیارتان قرار خواهد داد می‌تواند به معنی پرداخت کمترین هزینه و به دست آوردن بیشترین سود باشد یا اینکه کلا غیر ضروری و بی مصرف به نظر برسد! البته اگر ظاهر مشابه تاچ‌ویز را در نظر نگریم سامسونگ امکانات نرم افزاری جالب و جذابی را به نوت 3 اضافه نموده که از آن میان می‌توان به منوی همیشه در دسترس Air Command و سیستم جستجوی پیشرفته S Find یاد کرد.

قلم

galaxy note 3 vs galaxy s4

این قلم پلاستیکی که «S Pen» نامیده می‌شود در تعامل و همراهی با رابط کاربری می‌تواند بسیار فراتر از یک قلم معمولی ظاهر شود. S Pen دقت عمل بیشتری را برای استفاده کاربر فراهم می کند و البته TouchWiz نیز تمام مشخصه‌های مورد نیاز را برای نوت‌برداری در خود جای داده است. قابلیت‌هایی نظیر تشخیص دست‌خط، امکان اجرای چند برنامه همزمان بر روی صفحه نمایش و حاشیه‌نویسی بر روی عکس‌های فوری یا اسکرین‌شات‌ها از جمله امکانات نرم افزاری جذاب نوت 3 هستند.

نتیجه

صفحه نمایش بزرگ‌تر با وضوح بیشتر، کوچک‌تر شدن ابعاد دستگاه نسبت به مدل قبلی و در عین حال جای دادن سریع‌ترین قطعات پردازشی حال حاضر در نوت 3 نشان می‌دهد که تلاش همه‌جانبه‌ی سامسونگ برای بهبود سری جدید نوت، جهت‌دهی درستی داشته است. ما چند ماهی هست که با GS4 کار کرده‌ایم ، اما با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از معرفی نوت 3 نگذشته است، نمی‌توان با قطعیت بین این دو قضاوت درستی انجام داد. پس مقایسه و بررسی قطعی را به زمان بررسی  گجت نیوز از گلکسی نوت 3 موکول می‌کنیم.

منبع : gizmag

 

Samsung Galaxy Note 3 vs. Galaxy S4

Samsung's scorched earth mobile strategy has its share of critics. But if you're going to harp on Samsung for trying anything, everything, and all the spaces in between, you also have to acknowledge that the company has two major flagship smartphones that can each command the full attention of the tech world. How many smartphone makers can you say that about? Let's compare the latest versions of those two premier phones, the Galaxy Note 3 and the Galaxy S4.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*