دوربین سونی اکسپریا 1 در DxOMark

امتیازهای ناامیدکننده دوربین سونی اکسپریا 1 در آزمون‌های DxOMark

سایت DxOMark دوربین سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) را بررسی کرده است. متاسفانه آخرین پرچمدار شرکت سونی٬ امتیازهای ناامیدکننده‌ای را در دو بخش عکاسی و فیلمبرداری دریافت کرده است.

DxOMark بررسی‌های خود از دوربین سونی اکسپریا 1 را منتشر کرده است و نتیجه گیری کرده که آن نمی‌تواند هم پای پرچمداران حال حاضر بازار باشد. این گوشی به طور کلی امتیاز 91 را دریافت کرده که مشابه گوشی Pocophone F1 بوده و پس از آیفون 8 اپل قرار می‌گیرد. دوربین سه گانه پشتی این گوشی عملکرد عالی را ارائه نمی‌کند. فوکوس خودکار حتی در شرایط محیطی تاریک هم بسیار سریع و اتکاپذیر است. اکسپوژر و رندر رنگ نیز در رده‌ی خوبی قرار دارد.

دوربین سونی اکسپریا 1 در DxOMark

دوربین اصلی اکسپریا 1

دوربین سونی اکسپریا 1 در فیلمبرداری ضعیف است

با این حال دوربین سونی اکسپریا 1 برای عکاسی٬ به خاطر نرمی گوشه‌ها و برخی آثار روی تصاویر٬ امتیاز 94 را دریافت کرده است. HDR خودکار چندین مرتبه در اجرا ناموفق بود و فلاش نیز به نظر ضعیف‌تر از رقبا است. زوم 2 برابری این دوربین به خوبی رقبای آن در سال 2019 نیست و فاصله کانونی نیز یکی دیگر از عوامل دریافت امتیاز کم از سوی دوربین گوشی سونی اکسپریا ۱ بوده است.

از نظر قدرت فیلمبرداری٬ این گوشی با لرزشگیر و اکسپوژر مناسب٬ عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. با این حال امتیاز بخش بافت (Texture) آن کم بوده است تا باعث شود جزئیات حتی در شرایط نوری خوب٬ در سطح کمی وجود داشته باشد و در نهایت امتیاز 84 کسب شود. به جز این مورد٬ فوکوس خودکار عملکرد خوبی داشته است.

اما دوربین سلفی سونی اکسپریا 1 هم امتیاز خیلی بالایی را دریافت نکرده است. با امتیاز ٬78 این گوشی فقط موفق به شکست گوشی پیکسل 2 شده است. پس از آن٬ گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون ایکس (امتیاز 71)٬ گلکسی اس 8 (امتیاز 73) و میت 20 پرو (امتیاز 75) قرار دارند. در واقع عکاسی با دوربین سلفی این گوشی امتیازی مشابه با آیفون ایکس اس مکس اپل را به دست آورده است٬ اما امتیاز آن در بخش فیلمبرداری به شدت ناامیدکننده است.

دوربین سونی اکسپریا 1 در DxOMark

دوربین سلفی اکسپریا 1

دوربین سلفی این گوشی برای عکس‌های سلفی گروهی مناسب است٬ زیرا آن در فوکوس روی چهره هنگام محاسبه برای اکسپوژر خودکار عملکرد خوبی دارد. با این حال رندر رنگ‌ها اتکاپذیر نیست و محدوده داینامیکی آن نیز کم است.