مرسدس بنز GLE کوپه

مرسدس بنز GLE کوپه معرفی شد؛ رقیبی جدید برای بی ام و X3 و آئودی Q8

مرسدس بنز GLE کوپه معرفی شد. نسل جدید کراس اوور کوپه Mercedes GLE Coupe رقیبی جدید برای بی ام و X3 و آئودی Q8 محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو اسپرت آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان به صورت رسمی از نسل جدید GLE کوپه پرده برداشت. این خودروساز آلمانی محصول جدید خود را با هدف رقابت با بی ام و ایکس 6 و آئودی کیو 8 ساخته است. مرسدس بنز GLE کوپه از یک دماغه با طراحی تکامل یافته برخوردار است که در بخش جلو شاهد جلوپنجره برجسته و چراغ‌های ال ای دی بازطراحی شده هستیم. طراحان برای شیشه جلو طرح شیب‌دارتری را نسبت به قبل در نظر گرفته‌اند که در کنار رینگ‌های 19 تا 22 اینچی پروفایل جانبی بسیار جذاب به نظر می‌رسد. از بزرگ‌ترین تغییرات نسل جدید نسبت به نسل قبل می‌توان به سقف شیب‌دار اشاره کرد.

مشخصات مرسدس بنز GLE کوپه

مرسدس بنز GLE کوپه

نسل جدید مرسدس بنز GLE کوپه در بخش عقبی خود نیز دارای استایل اسپرت جدیدی شده است که گلگیرهای برآمده در کنار چراغ‌های باریک و اسپویلر یکپارچه در صندوق بار این ادعا را به درستی تایید می‌کنند. همچنین این کراس اوور کوپه دارای تریم کرومی سپر عقب است که در اطراف سراگزوزهای دوگانه را پوشش داده‌اند. نسل جدید مرسدس بنز GLE کوپه نسبت به نسل قبلی حدود 39 میلی‌متر کشیده‌تر شده است و طراحان به عرض آن حدود 7 میلی‌متر و به فاصله محوری آن نیز حدود 20 میلی‌متر اضافه کرده‌اند. هرچند این نسل نسبت به نسخه معمولی همچنان 60 میلی‌متر ارتقاع کمتری دارد.

مرسدس بنز GLE کوپه

طراحان کابین مرسدس بنز GLE کوپه را دقیقا همانند نسخه معمولی آن طراحی کرده‌اند. از این رو در کابین شاهد نمایشگرهای دو قلوی 12.3 اینچی برای صفحه‌آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. طراحان یک غربیلک فرمان اسپرت پوشیده با چرم، داشبورد چرمی آرتیک و صندلی‌های اسپرت را برای کابین این کراس اوور کوپه در نظر گرفتند. طبق ادعای مرسدس این خودرو در نسل جدید خودش بزرگ‌تر شده و به همین دلیل فضای داخلی بیشتری را به سرنشین ارائه می‌دهد.

مرسدس بنز GLE کوپه

مرسدس بنز GLE کوپه در نسل جدید خود از کابین بزرگتری بهره می‌برد و ظرفیت حمل 5 نفر را خواهد داشت. این خودرو دارای ظرفیت صندوق بار 655 لیتری در وضعیت عادی است و با خواباندن صندلی‌های عقب این میزان به 1790 لیتر افزایش پیدا می‌کند که نسبت به قبل 70 لیتر افزایش پیدا کرده است. مرسدس اعلام کرد چنین ظرفیتی در کلاس خود بیشترین ظرفیت محسوب می‌شود.

مرسدس بنز GLE کوپه

موتورهایی که برای خودرو GLE کوپه عرضه شده‌اند نسبت به نسخه معمولی کمتر است. این کراس اوور کوپه با یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو دیزل با دو قدرت مختلف به فروش می‌رسد. نسخه اول با نام GLE350d می‌تواند قدرتی معادل 272 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متری را ارائه دهد. نسخه دوم نیز با نام GLE400d توانایی تولید قدرت 330 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متری را دارد. قدرت تولید شده از هر دو موتور توسط گیرکس 9 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز GLE کوپه

شرکت مرسدس بنز نسل جدید GLE کوپه را فقط در مدل GLE53 AMG به بازار آمریکا عرضه می‌کند. طراحی داخلی و خارجی این مدل اسپرت بوده و از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد. موتور بنزینی این مدل در حالت عادی قدرتی برابر با 435 اسب بخار و گشتاور 521 نیوتن‌متری تولید می‌کند، اما سیستم EQ Boost که یک موتور الکتریکی کوچک محسوب می‌شود و به نوعی یک استارت ژنراتور خواهد بود، قدرتی حدود 21 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متری ارائه می‌کند. مدل GLE53 کوپه می‌تواند ظرف مدت 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که البته حداکثر سرعت این مدل 250 کیلومتر بر ساعت محدود است.

مرسدس بنز GLE کوپه

GLE کوپه در مدل پایه از سیستم تعلیق فولادی بهره می‌برد که از قابلیت تنظیم اسپرت‌تر و سفت‌تری برخوردار است و در هنگام خرید برای آن سیستم تعلیق بادی Airmatic یا سیستم کنترل بدنه E-Active نیز قابل سفارش است. طبق ادعای مرسدس بنز این سیستم تنها سیستمی است که توانایی کنترل مجزا کمک‌ها و فنرهای هر چرخ را دارد، اما مدل GLE53 به صورت استاندارد از  تعلیق بادی به همراه سیستم کنترل سواری AMG بهره می‌برد که می‌تواند در مسافت‌های طولانی سواری راحتی را ارائه داده و چابکی خودرو را افزایش دهد. این مدل از سامانه چهار چرخ محرک 4Matic عملکردی AMG، ترمزهای عملکرد بالا و سیستم فرمان اسپرت نیز بهره می‌برد. تاکنون زمان دقیق عرضه این خودرو خبری منتشر نشده است، اما این خودرو با مدل 2021 در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

تصاویر مرسدس بنز GLE کوپه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*