قابلیت واکی تاکی برای آیفون

پروژه توسعه قابلیت واکی تاکی برای آیفون متوقف شد

انتظار داشتیم همانند اپل واچ، قابلیت واکی تاکی برای آیفون نیز به زودی معرفی شود. متاسفانه طبق اخبار جدید، این اتفاق حداقل در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد.

آپدیت واچ او اس 5 ساعت هوشمند اپل را به واکی تاکی تبدیل کرد. در مطلب آموزش استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ در ویدیوی رسمی اپل دریافتیم این ویژگی تا چه اندازه می‌تواند کاربردی باشد. از مدتی پیش، زمزمه‌هایی درباره توسعه قابلیت واکی تاکی برای آیفون نیز شنیده می‌شد، اما طبق گزارش‌های جدید، این پروژه متوقف شده است.

طیف امواج واکی تاکی برای آیفون

قابلیت واکی تاکی به کاربران دستگاه‌های آی او اسی، که در محدود‌ه‌ای مشخص قرار دارند، اجازه می‌دهد از طریق امواج رادیویی، اقدام به ارسال پیام متنی برای یکدیگر کنند. به عبارتی حین استفاده از این روش، نیازی به اتصال به آنتن‌های مخابراتی و برقراری ارتباط از طریق امواج الکترومغناطیسی نیست. این قابلیت در زمان نبود سیگنال آنتن‌های مخابراتی به شدت کاربردی خواهد بود

قرار بود در واکی تاکی آیفون از طیف رادیویی 900 مگاهرتز استفاده شود. این طیف بیشتر مورد استفاده صنایع نفت و گاز قرار می‌گیرد. همچنین قرار بودن اپل، به منظور فراهم شدن امکان توسعه قابلیت واکی تاکی برای آیفون، از مودم‌های سلولی شرکت اینتل استفاده کند.

هنوز دلیل کنار گذاشتن این پروژه توسط اپل مشخص نیست، اما طبق گفته‌های تحلیل‌گران، با خروج روبن کابالرو (Rubén Caballero) از شرکت اپل بی‌ارتباط نبوده است. این فرد مسئول پروژه یاد شده بود .

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*