قیمت گوشی

واردات 900 هزار دستگاه موبایل به کشور و تاثیر آن بر قیمت گوشی

طبق اعلام سامانه همتا میزان واردات موبایل در مرداد 98 به حدود 900 هزار دستگاه رسید که کاهش قیمت گوشی را به همراه داشت. پیش‌بینی می‌شود افزایش واردات و کاهش قیمت موبایل ادامه‌دار باشد.

سامانه اطلاع رسانی طرح ثبت و رجیستری گوشی های موبایل (همتا) اعلام کرد با توجه به ضابطه‌مند شدن واردات مسافری و اتصال سامانه گمرک به پلیس گذرنامه ناجا واردات موبایل به صورت تجاری در ماه‌های خرداد به 350 هزار دستگاه و در تیرماه نیز به 530 هزار دستگاه رسیده است. از سویی با اقداماتی که دولت برای آسان‌تر شدن اعطای مجوز و افزایش تعداد شرکت‌های واردکننده مجاز انجام داده است، آمار واردات تجاری گوشی های موبایل توسط 66 شرکت واردکننده در مردادماه سال جاری با رشد زیادی روبه‌رو شده و به عدد 900 هزار دستگاه دست پیدا کرده است که چنین آماری از ابتدای سال 97 تاکنون یک رکورد محسوب می‌شود.

تداوم افزایش واردات و کاهش قیمت گوشی

هم‌اکنون آن دسته از شرکت‌هایی که کارت بازرگانی دارند، فقط با تاییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص توانایی ارائه خدمات پس از فروش، می‌توانند مراحل ثبت سفارش و واردات گوشی های موبایل را انجام دهند و تمامی افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند پس از اخذ این تاییدیه، گوشی های موبایل را به کشور وارد کنند. طبق اعلام همتا، اتصال سامانه گمرک به ناجا باعث شد تا طرح ثبت مسافری فقط برای مسافران واقعی قابل اجرا باشد و به همین دلیل شرکت‌های این حوزه می‌توانند در یک فضای کاملا رقابتی به تامین نیاز بازار بپردازند. آمارها نشان می‌دهد میزان ثبت سفارش گوشی موبایل در 3 ماه اخیر با روند صعودی چشمگیری همراه بوده که از این رو می‌توان انتظار داشت این روند واردات طی ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد که کاهش قیمت موبایل را نیز به دنبال خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب اینجور اگه باشه که قیمت گوشی پایین میاد البته اگه اینا بزارم