اندروید 10 برای گوشی های پیکسل

اندروید 10 برای گوشی های پیکسل منتشر شد

انتظار طرفداران گوگل پایان یافت و اندروید 10 برای گوشی های پیکسل منتشر شد. به روز رسانی نسخه جدید اندروید هم‌اکنون برای اکثر گوشی‌های مهم این برند قابل دریافت است.

تا پیش از اندروید 10 سیستم عامل موبایلی گوگل را با اسامی دسرها و خوراکی‌های شیرین می‌شناختیم. در واقع تا به امروز برای 14 نسخه مختلف اندروید، چنین نام‌های انتخاب شده است؛ از اندروید 1.5 که کیک فنجانی (Cupcake) نام گرفت تا همین آخری که اندروید 9 پای (Pie) بود. گوگل تصمیم گرفت در اندروید 10 به این کار خاتمه دهد و پس از اینکه با اسم رمز اندروید Q این بروزرسانی سیستم عامل را توسعه داد، آن را با اسم رسمی اندروید 10 برای گوشی‌ها پیکسل عرضه کرد.

ویژگی‌های اندروید 10 برای گوشی های پیکسل

هم‌اکنون اندروید جدید برای گوگل پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل 2، پیکسل 2 ایکس ال، پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال، پیکسل 3 ای و پیکسل 3 ای ایکس ال در دسترس کاربران است و اگر صاحب یکی از این گوشی‌ها هستید به سادگی با مراجعه به تنظیمات موبایلتان می‌توانید اندروید 10 را دریافت کنید. همچنین گوگل بروزرسانی امنیتی ماه سپتامبر خود را هم در این آپدیت قرار داده است.

اندروید 10 برای گوشی های پیکسل

همانطور که در بالا می‌خوانید گوگل همچنان از موبایل‌های چند سال پیش خود پشتیبانی می‌کند که قابل تحسین است

از ویژگی‌های اندروید 10 می‌توان به نظارت بیشتر روی حریم خصوصی و سخت‌گیرانه‌تر شدن ارائه‌ی مجوز به اپلیکیشن‌ها و حالت جدیدی به‌نام قابلیت فوکوس مود (Focus Mode) اشاره کرد. با استفاده از فوکوس مود می‌توانید به هنگام انجام دادن کارهای ضروری و مهم نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های مختلف را غیرفعال کنند. همچنین در اندروید 10 گوگل تمامی اپلیکیشن‌ها را ملزم کرده که تم تاریک داشته باشند؛ البته هنوز سرویس‌هایی همچون جیمیل دارک مود ندارند و مانند اکثر تغییرات دنیای گجت ها و فناوری، کمی طول می‌کشد تا تمامی برنامه‌ها در یک راستا قرار بگیرند.