انتشار آپدیت اندروید 10

انتشار آپدیت اندروید 10 برای اسنشال فون و شیائومی ردمی کی 20 پرو

بلافاصله پس از انتشار آپدیت اندروید ۱۰ (Android 10) برای گوشی های گوگل پیکسل؛ کمپانی‌های اسنشال، شیائومی و وان پلاس هم دست به کار شده‌اند تا نسخه پایدار یا بتای اندروید 10 را به کاربران محصولات خود برسانند.

نخستین گوشی هوشمندی که پس از دستگاه‌های پیکسل در حال دریافت آپدیت اندروید ۱۰ است، اسنشال فون نام دارد. البته این موضوع چندان هم غافل‌گیر کننده نیست؛ چرا که Essential آپدیت‌های امنیتی را نیز همزمان با گوگل منتشر می‌کند. به گفته‌‌ی این کمپانی، روند انتشار آپدیت اندروید 10 برای مشتریان منتخب که نسخه آنلاک شده‌‌ی گوشی را خریداری کرده‌اند آغاز شده است. پس احتمالا اندکی زمان خواهد برد تا همه کاربران، مشمول این به‌روزرسانی شوند.

برند زیر مجموعه شیائومی هم در انتشار آپدیت اندروید 10 برای ردمی کی 20 پرو بسیار سریع عمل کرده است. این در حالیست که K20 Pro با نسخه سفارشی اندروید (MIUI) کار می‌کند؛ بر خلاف اسنشال فون که از اندروید تقریبا خام بهره می‌برد.

البته گزارش‌های اولیه از ارائه‌ی نسخه پایدار اندروید 10 در چین و هند حکایت داشتند؛ اما حالا مشخص شده است که حداقل برای نسخه‌هایی از ردمی کی 20 پرو با رام هند، آپدیت بتا در حال انتشار است و کاربران برای نصب آن، نیاز به یک اکانت تایید شده‌ی شیائومی دارند.

به هر حال این به‌روزرسانی، تغییرات زیادی را در دستگاه ایجاد نمی‌کند و رابط کاربری آن همچنان نسخه 10 باقی می‌ماند (MIUI 10.4.4.0 در چین و MIUI 10.4.7.0 در هند). ولی انتظار می‌رود تغییرات بیشتری را به زودی با رسیدن MIUI 11 شاهد باشیم.

انتشار آپدیت اندروید 10

وان پلاس هم در حال انتشار یک بتای عمومی مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی های وان پلاس 7 و 7 پرو است. این به‌روزرسانی پس از آن اتفاق می‌افتد که کمپانی چینی، چند نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را ارائه کرده بود.

نخستین بتای عمومی OxygenOS دارای آیکون‌های قابل شخصی‌سازی، امکان تعریف کلید واژه‌ برای بلاک کردن پیام‌ها، اپلیکیشن Game Space و اسمارت دیسپلی است. البته با توجه به بتا بودن، احتمال وجود برخی مشکلات نرم افزاری مانند لگ زدن و ناپایداری، دور از ذهن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*