تبلت آلکاتل اسمارت تب 7

معرفی آلکاتل اسمارت تب 7 همراه با گوشی های آلکاتل 1V و 3 ایکس در ایفا 2019

علاوه بر معرفی گوشی تی سی ال پلکس، کمپانی TCL محصولات دیگری را نیز از برند Alcatel به برلین آورده است. این دستگاه‌ها شامل تبلت آلکاتل اسمارت تب 7 (Smart Tab 7) و گوشی های آلکاتل 1V و آلکاتل 3X می‌شوند.

این محصولات رده ابتدایی، مناسب کاربرانی هستند که قصد خرید یک موبایل یا تبلت ارزان‌قیمت را دارند. در ادامه با مشخصات آلکاتل ۱ وی، آلکاتل ۳ ایکس و آلکاتل اسمارت تب 7 آشنا خواهید شد.

گوشی آلکاتل 1 وی (Alcatel 1V)

گوشی آلکاتل 1 وی

ارزان‌ترین دستگاه در بین محصولات جدید، همین گوشی آلکاتل 1V است که صفحه نمایش 5.5 اینچی LCD با وضوح 960 در 480 پیکسل و نسبت تصویر 18 به 9 دارد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی F/2.2 در جلو و یک دوربین 5 مگاپیکسلی F/2.4 در پشت این گوشی هوشمند تعبیه شده که با فلاش LED همراهی می‌شود. حسگر اثر انگشت نیز در پنل عقب جای گرفته است.

دستگاه بدنه‌ی پلاستیکی و یک دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت در کناره‌ی سمت راست خود دارد. در زیر بدنه، تراشه هشت هسته‌ای Unisoc SC9863A را خواهیم یافت که با حافظه رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی همراهی می‌شود. البته خشاب میکرو اس دی هم امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را به کاربران می‌دهد. برای کارکرد روان، آلکاتل ۱ وی به اندروید پای Go Edition تجهیز شده که دارای اپلیکیشن های مناسب برای دستگاه‌های رده پایین است.

باتری 2460 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی دو سیم کارته، از طریق درگاه microUSB شارژ می‌شود. قیمت آلکاتل 1 وی، 86 دلار است و در چهار رنگ (مشکی، آبی، طلایی، صورتی رز) وارد بازارهای اروپا، خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین خواهد شد. البته هنوز کمپانی سازنده، تاریخی را اعلام نکرده است.

گوشی آلکاتل 3 ایکس (Alcatel 3X)

گوشی آلکاتل 3 ایکس

صفحه نمایش این دستگاه، 6.5 اینچی است و رزولوشن اچ دی پلاس با نسبت تصویر 20 به 9 دارد. ناچ کوچک قطره‌ای آن، از یک دوربین 8 مگاپیکسلی F/2.0 میزبانی می‌کند. در پنل پشتی آلکاتل 3X اما، مجموعه دوربین سه‌گانه‌ای را داریم که شامل دوربین 16 مگاپیکسلی F/1.8، دوربین 8 مگاپیکسلی F/2.2 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم F/2.4 می‌شود.

از سخت افزار داخلی آلکاتل ۳ ایکس باید به تراشه هلیو P23 مدیاتک، 4 گیگ رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا اشاره کنیم. باتری این گجت با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعتی خود، باید تضمین کننده‌ی شارژدهی طولانی مدت باشد. سیستم عامل اندروید پای و وجود دکمه اختصاصی Google Assistant از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند.

آلکاتل 3 ایکس که برچسب قیمت 163 دلاری دارد؛ با رنگ‌‌بندی مشکی، سبز و صورتی رز وارد بازارهای اروپا و آمریکای لاتین خواهد شد.

تبلت آلکاتل اسمارت تب 7 (Alcatel Smart Tab 7)

تبلت آلکاتل اسمارت تب 7

اگر هنوز به تبلت ها علاقه‌‌مند هستند، بد نیست با آلکاتل اسمارت تب 7 آشنا شوید؛ یک تبلت اقتصادی که 268 گرم وزن دارد. نمایشگر 7 اینچی دستگاه، دارای وضوح 1024 در 600 پیکسل و نسبت تصویر 16 به 9 است. یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی در جلو و یک دوربین VGA در پشت این تبلت وجود دارد. پایه‌ای هم در پنل عقب تعبیه شده است.

تراشه چهار هسته‌ای مدیاتک MT8167B که با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود، قدرت پردازش دستگاه را تامین می‌کند. ناگفته نماند که در آلکاتل اسمارت تب ۷ هم امکان استفاده از کارت microSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات وجود دارد.

ظرفیت باتری این تبلت، 2580 میلی‌آمپر ساعت و سیستم عاملش، اندروید 9 پای است که رابط کاربری آلکاتل روی آن سوار خواهد بود. آلکاتل اسمارت تب 7 با قیمت 86 دلار در ادامه‌ی سال عرضه خواهد شد.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید