ال جی جی 8 ایکس

بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس – LG G8X

بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس (LG G8X) کاربرد دومین گوشی مجهز به نمایشگر دوگانه این شرکت را نشان خواهد داد. در این گوشی از دومین نسل ال جی دوآل اسکرین (LG Dual Screen) استفاده شده است.

در نمایشگاه IFA 2019، نسل دوم و پیشرفته نمایشگر ثانویه ال جی یعنی LG Dual Screen به همراه ال جی جی 8 ایکس معرفی شد. هدف از ساخت هر دو محصول مخصوصا نمایشگر دوگانه جدید ال جی، افزایش قابلیت‌‌های مالتی تسکینگ در دستگاه‌های موبایل بوده است. ال جی دوآل اسکرین محصولی مجزا نیست و باید آن را یکی از لوازم جانبی ال جی جی 8 ایکس دانست.

پاسخ ال جی به اولین گوشی منعطف سامسونگ و هواوی، گوشی مجهز به نمایشگر دوگانه ال جی وی 50 بود. سازنده در این مدل، از اولین صفحه نمایش موبایل ثانویه خود با نام ال جی دوآل اسکرین استفاده کرد. فناوری به کار رفته در گوشی دارای صفحه نمایش دوگانه ال جی، در سطح به مراتب پایین‌تری از گوشی های دارای نمایشگر منعطف سامسونگ و هواوی قرار می‌گیرد، هر چند آن‌ها هنوز دارای مشکلات متعددی بوده و قابل خریداری نیستند، ولی ال جی وی 50، در قفسه فروشگاه‌ها قابل رویت است. به نظر می‌رسد ال جی جی 8 ایکس نیز زودتر از این دو گوشی به بازار عرضه خواهد شد.

بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس

ال جی جی 8 ایکس، جدیدترین گوشی از سری پرچمدار G محسوب می‌شود. پرچمداران این سری معمولا در نمایشگاه MWC، که زمان برگزاری آن ماه اسفند است، رونمایی می‌شوند. محصول جدید، مدلی ارتقا یافته نسبت به ال جی جی 8 محسوب شده و تا رونمایی ال جی جی 9 باید شش ماه دیگر منتظر بمانیم.

طراحی و نمایشگر

طی بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس به یکسان بودن طراحی کلی آن با ال جی جی 8 پی خواهید برد، هر چند ابعاد بزرگتری دارد. نمایشگر اولد 6.4 اینچی مدل جدید، در مقایسه با مدل پایه 0.3 اینچ بزرگتر است. تغییر مهم دیگر در بخش طراحی به عنوان پیشرفتی مهم، کاهش ابعاد ناچ است. در مدل اصلی، یک بریدگی عریض، همانند نمونه به کار رفته در آیفون‌های دو سال اخیر، در بالاترین قسمت نمایشگر وجود دارد، اما ناچ ال جی جی 8 ایکس، کوچک و شبیه به قطره آب طراحی شده است.

در پنل پشتی نیز طراحی مشابهی دیده می‌شود. دوربین اصلی LG G8X دوگانه بوده و از یک سنسور رنگی در کنار سنسوری با لنز اولترا واید تشکیل شده است. در پرچمدار معرفی شده طی نمایشگاه MWC امسال، زیر ماژول دوربین، اسکنر اثر انگشت وجود داشت، اما این عنصر از گوشی جدید حذف شده است؛ قرارگیری اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، یکی دیگر از پیشرفت‌های مهمی است که در بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس به آن پی بردیم.

نمایشگر اولد 6.4 اینچی FullVision مدل جدید، کیفیت بسیار خوبی داشته و رنگ‌ها را طبیعی تولید می‌کند. برخلاف برخی از بهترین پرچمداران بازار، این صفحه نمایش از +HDR10 پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگر ال جی جی 8 ایکس که پیش از این فقط در آیفون‌های اخیر مشاهده کرده بودیم، تنظیم کنتراست و گاما بر اساس نور محیط است. به این ترتیب، فارغ از این که در چه محیطی قرار دارید، محتوا به بهترین شکل ممکن نمایش داده خواهد شد. بررسی میزان نور محیط همچنین سبب می‌شود بعد از تاریک شدن هوا، فیلتر نور آبی به صورت خودکار روشن شود. در صورت عدم تمایل می‌توانید این ویژگی‌ها را غیر فعال کنید.

دوربین

طبق بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس، ترکیب دوربین اصلی در مقایسه با قبل یکسان باقی مانده است، اما شاهد افزوده شدن یک سری قابلیت‌های جدید در بخش نرم افزار هستیم. سنسور اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دارای لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 است. در کنار آن، سنسوری 13 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 وجود دارد. دوربین سلفی روی ناچ گوشی قرار گرفته و اندازه پیکسل‌های سنسور 32 مگاپیکسلی آن برابر 1.6 میکرومتر است. می‌توان ال جی جی 8 ایکس را در زمره بهترین گوشی‌ ها برای عکاسی سلفی دانست.

با در نظر گرفتن استفاده از دوربین‌های سه گانه و چهارگانه مجهز به سنسور رنگی 48 مگاپیکسلی در پرچمداران کنونی، دوربین اصلی LG G8X روی کاغذ حرف زیادی برای گفتن ندارد،‌ هر چند در نظر گرفتن برخی قابلیت‌های نرم افزاری آن، تا اندازه‌ای امیدبخش است.

ال جی جی 8 ایکس

در بخش ویدیو حالت ASMR افزوده شده که به لطف آن، میزان حساسیت میکروفون گوشی تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل می‌توان آهسته‌ترین صداهای محیط را به شکلی شفاف ضبط کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین ال جی جی 8 ایکس حین فیلم برداری، امکان‌ جابه‌جا شدن بین دوربین اصلی و سلفی است.

با استفاده از پرچمدار جدید ال جی خواهید توانست ویدیوهای تایم لپس 4K ضبط کنید. این کار تحت حالت 4K Time Lapse امکان‌پذیر می‌شود. یک سیستم تثبیت‌کنندگی نرم افزاری با نام Steady Cam در نظر گرفته شده که باید میزان کارایی آن را در عمل آزمایش کرد.

حضور پورت جک صوتی 3.5 میلی‌متری

حتی سامسونگ نیز بعد از چند سال مقاومت، درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری را از پرچمدارانش حذف کرد، اما ال جی همچنان بر عقیده خود برای استفاده از آن پابرجاست. ال جی در کنار اچ تی سی، بهترین گوشی های هوشمند برای گوش دادن به موسیقی را تولید می‌کنند. استفاده از تبدیل‌کننده 32 بیتی دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad DAC، تبدیل به یک استاندارد در گوشی های پرچمدار ال جی شده است. پیاده‌سازی آن را می‌توان تنها دلیل اجبار شرکت برای استفاده از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری دانست.

بررسی اولیه ال جی جی 8 ایکس نشان داد در این گوشی، دو اسپیکر 1.2 واتی وجود دارد. به همین دلیل همانند پرچمداران قبلی LG، قادر است صدایی با حجم بالا تولید کند.

مشخصات فنی

  • تراشه اسنپدراگون 855
  • نمایشگر 6.4 اینچی از نوع اولد با نسبت ابعاد تصویر 19.5:9، رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) و تراکم پیکسلی 403 پی‌پی‌آی
  • حافظه اصلی 6 گیگابایت در کنار 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فایل، با قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی تا سقف 2 ترابایت
  • دوربین اصلی دوگانه متشکل از سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F1.8 و سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید دارای گشودگی دریچه دیافراگم F2.4 + دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F1.9
  • باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی
  • سیستم عامل اندروید 9 پای

نمایشگر دوآل اسکرین جدید ال جی

نمایشگر LG Dual Screen تازه رونمایی شده، از مدل قبلی که همراه با رونمایی از ال جی وی 50 معرفی شد، پیشرفته‌تر است. دوآل اسکرین ال جی یک دستگاه مستقل نیست و جزو لوازم جانبی جی 8 ایکس به شمار می‌رود. انتظار می‌رود نمایشگر دوآل اسکرین به عنوان منحصربه‌فردترین ویژگی گوشی LG G8X، به صورت پیش‌فرض داخل جعبه آن وجود داشته باشد.

در صورت آسیب دیدن این نمایشگر، امکان خرید محصولی جدید و تعویض آن وجود دارد. دوآل اسکرین چیزی به جز یک کیف فلیپ کیس نیست. روی این فلیپ کیس، دو نمایشگر وجود دارد.

کیف Dual Screen ال جی مجهز به همان نمایشگر 6.4 اینچی اولد به کار رفته داخل ال جی جی 8 ایکس است. یک صفحه نمایش دیگر با ابعاد 2.1 اینچ نیز روی این کیف در نظر گرفته شده است. پنل آن سیاه و سفید بوده و در پشت کیف قرار دارد. می‌توان کاربرد آن را به نوعی شبیه به نمایشگر ثانویه‌ای دانست که ال جی در محصولات قدیمی خود از سری V همچون ال جی وی 20 به کار می‌برد. نمایش ساعت و تاریخ، میزان شارژ باقی مانده، نوتیفیکیشن‌ها و دیگر اطلاعات ضروری شما را از روشن کردن صفحه نمایش(های) رنگی اصلی بی‌نیاز می‌کند. این صفحه نمایش، به خاطر ماهیت سیاه و سفید بودن پنل آن، مصرف انرژی بسیار کمی دارد. با این حال، در صورت بدون استفاده ماندن برای چند ثانیه، به صورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

مدل جدید نمایشگر دوآل اسکرین به لولای جدید 360 Freestop مجهز شده و به همین دلیل تحت هر زاویه‌ای قابل استفاده است. همانند لپ تاپ، کیف دارای صفحه نمایش ثانویه را می‌توان در هر زاویه‌ای رها کرد و اجباری به نگه داشتن دو نمایشگر با دست تحت زاویه دلخواه وجود ندارد. کیف تازه معرفی شده، به جای پین‌های پوگو، از طریق درگاه یو اس بی به گوشی ال جی جی 8 ایکس متصل می‌شود. وزن کیف با دو نمایشگر آن 134 گرم است.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مسخره مسخره مسخره.