ساعت هوشمند گارمین ونو

ساعت هوشمند گارمین ونو مجهز به قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای ورزشکاران رونمایی شد

ساعت هوشمند گارمین ونو (Garmin Venu) در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی شد. این مدل جزو بهترین ساعت های هوشمند برای ورزشکاران بوده و برخلاف قبل، ظاهر بسیار زیبایی دارند.

شرکت گارمین بیشتر به خاطر تولید ساعت‌های هوشمند مخصوص ورزشکاران به محبوبیت دست پیدا کرده است. محصولات گارمین تا پیش از این، در مقایسه با رقبا، از نظر استایل و سبک طراحی حرف زیادی برای گفتن نداشتند. معرفی ساعت های هوشمند جدید گارمین در نمایشگاه IFA 2019 نشان می‌دهد این روال در حال تغییر است.

این شرکت علاوه بر معرفی بندها و کیف‌های جدید برای محصولاتی همچون ویوو اکتیو 4 و ویوو اکتیو 4 اس در کنار ارائه نسخه‌های جدید برای برخی محصولات پایین‌رده قبلی، ساعت هوشمند گارمین ونو را نیز رونمایی کرد. این مدل دارای گزینه‌های رنگ متعددی بوده و اولین ساعت هوشمند گارمین با نمایشگر امولد به شمار می‌رود.

به لطف استفاده از صفحه نمایش امولد در ساعت هوشمند جدید گارمین، محتوا روی آن‌ شفاف‌تر و روشن‌تر تولید شده و رابط کاربری با رنگ‌های دقیق‌تری رو به روی کاربر قرار خواهد گرفت. تنها به خاطر تغییر نوع پنل نمایشگر ساعت جدید از سری ونو، در مقایسه با مدل‌های قبلی بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد. گفتنی است در ساعت های هوشمند قبلی گارمین از نمایشگرهای سیاه و سفید یا تکنولوژی حافظه در پیکسل (Memory In Pixel) استفاده می‌شد که یادآوری جوهر الکترونیکی است.

استفاده از یک نمایشگر تمام رنگی به سازنده اجازه داده به ساعت هوشمند گارمین ونو، انیمیش‌های متعددی با مدل‌های کارتونی برای نمایش حالت‌های مختلف ورزشی اضافه کند. به عنوان نمونه، اکنون آموزش‌های انیمیشنی متعددی در ساعت درباره نحوه صحیح انجام اعمال مختلف در ورزش بدنسازی همچون پرس سینه، وجود دارد.

مانیتور تنفس و استرس کاربر، دیگر ویژگی‌های مهم ساعت جدید گارمین به شمار می‌رود. این سیستم جدید تعداد دم و بازدم کاربر در دقیقه را شمرده و میزان اکسیژن وارد شده به خون را محاسبه می‌کند.

گالری تصاویر ساعت هوشمند گارمین ونو

گارمین به وسیله فعال‌سازی واچ فیس‌های زنده، برای استفاده حداکثری از نمایشگر امولد 1.2 اینچی و دارای رزولوشن 390 در 390 پیکسل محصول جدیدش، تلاش کرده است. در بخش نرم افزار نیز بهبودهای زیادی صورت گرفته است. سیستم عامل اختصاصی گارمین مخصوص گجت‌های پوشیدنی آن، اکنون به‌روزرسانی شده و دارای صفحه‌ای در بر دارنده اطلاعات حیاتی پیرامون وضعیت سلامتی کاربر است. برای تماشای این صفحه کافی است در هوم اسکرین، انگشت خود را به بالا بکشید.

در اینجا، ضربان قلب کنونی، نرخ تنفس، وضعیت استرس و دیگر مشخصه‌های حیاتی اعلام می‌شوند. یکی دیگر از مشخصه‌ها در این صفحه Body Battery نام دارد. کاربران ساعت های هوشمند گارمین با این عنوان آشنا هستند. «باتری بدن» را باید روش گارمین به منظور اندازه‌گیری میزان انرژی بدن دانست. برای محاسبه آن، ضربان قلب کنونی، میزان استرس و میزان فعالیت انجام شده از ابتدای روز تا حال حاضر در نظر گرفته می‌شود. با اسکرول کردن به پایین در صفحه اعلام مشخصه‌های حیاتی کاربر، اطلاعات بیشتری همچون جدولی از فعالیت‌های کاربر و ضربان قلب طی چند روز اخیر دریافت خواهید کرد.

برای ورزشکاران، نوشیدن آب کافی در روز ضروری است و گارمین برای جلوگیری از فراموش شدن این مهم، یک قابلیت در ساعت هوشمند جدیدش توسعه داده است. می‌توان به میزان آب نوشیده شده در طول روز به راحتی پی برد، اما ممکن است بسته به میزان تعریق، این حجم آب کافی یا ناکافی بوده باشد. ساعت هوشمند گارمین ونو، میزان تعریق در طول روز را نیز برای محاسبه میزان آب مورد نیاز بدن در نظر می‌گیرد.

سایر ویژگی‌های جدیدترین ساعت های گارمین

همانند دیگر ساعت های هوشمند گارمین، مدل ونو از سیستم مسیریابی ماهواره‌ای جی پی اس پشتیبانی کرده و در مقایسه با محصولات همرده خود، دوام باتری بالایی دارد، هر چند به نمایشگری رنگی مجهز شده‌ است. سازنده مدعی است با یک مرتبه شارژ کردن آن‌، در صورت استفاده از گجت به صورت متعارف، تا پنج روز از شارژ مجدد بی‌نیاز خواهید بود. باتری در صورت داشتن شارژ کامل، می‌تواند در عین روشن بودن جی پی اس، برای شش ساعت پخش موزیک به صورت متوالی دوام بیاورد.

چهار گزینه رنگ مشکی، طلایی، نقره‌ای و رز گلد برای مدل‌ ونو وجود دارد. گستره‌ای از انواع بندهای قابل تعویض نیز برای آن معرفی شده است.

علاوه بر ونو، محصول جدیدی با نام لگسی هیرو (Legacy Hero) نیز معرفی شد. آن‌ را باید اولین ساعت‌ دیزنی (Disney) گارمین دانست. این ساعت‌ در واقع همان ویوو اکتیو 4 با بدنه‌ای سفارشی‌سازی شده بر اساس ابر قهرمان‌های کمپانی مارول است، پوسته‌‌ای مخصوص در رابط کاربری ساعت وجود دارد.

گالری ساعت‌ هوشمند لگسی هیرو

ساعت گارمین ونو دارای اندازه 43 میلی‌متر بوده و به قیمت 400 دلار به فروش خواهد رسید. این مدل در مقایسه با ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ و فیت بیت ورسا 2 گرانتر محسوب می‌شود که در مقایسه با کوله‌باری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تعبیه شده برای آن مخصوص ورزشکاران طبیعی است.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ای بابا این چ وظعشه جدیدا ساعت میسازن ظاهرش داغونه

  2. ساعت فوق العاده ای هست اما خوشکل نیست