ویدینگز Move ECG

فروش ساعت ویدینگز Move ECG با قیمتی استثنایی آغاز شد

ویدینگز موو ای سی جی (Withings Move ECG) یک ساعت آنالوگ با قابلیت ثبت نوار قلب به شمار می‌رود. ساعت ویدینگز Move ECG دارای قیمت فوق‌العاده‌ای است.

ویدینگز موو ای سی جی ابتدای سال میلادی جاری معرفی شد و با تاخیر، در حال حاضر قابل خریداری است. با در نظر گرفتن قابلیت ثبت نوار قلب توسط این ساعت آنالوگ، قیمت 129.5 دلاری آن باورنکردنی به شمار می‌رود. همانند محصولات قبلی شرکت فرانسوی ویدینگز، مدل Withings Move ECG را نیز باید یک ساعت هیبریدی دانست. به عبارتی این محصول، ترکیبی از یک ساعت مچی آنالوگ و یک ردیابی سلامتی است.

پشتیبانی از ECG در ساعت ویدینگز Move ECG

همانطور که از روی نام محصول دریافته‌اید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مجهز شدن به ECG به شمار می‌رود، قابلیتی که در تعداد انگشت شماری از ساعت‌های هوشمند پرچمدار ارائه می‌شود. امکان گرفتن نوار قلب و دریافت اطلاعات بسیار مهم درباره سلامت قلب، کاربرد آن است. همین ویژگی برای ارزان شمردن ساعت 129 دلاری ویدینگز Move ECG کافی است.

ویدینگز Move ECG

طراحی گرد گجت کاملا یادآور ساعت‌های عقربه‌ای و آنالوگ است. قطر آن 38 میلی‌متر است، اما در مقایسه با دیگر ساعت‌های دارای همین ابعاد، روی دست کوچکتر به نظر می‌رسد. ساعت جدید ویدینگز در دو گزینه رنگ مشکی و خاکستری عرضه خواهد شد. حاشیه هر دو نسخه نقره‌ای بوده و به عنوان سومین سنسور مدار ECG کاربرد دارد. دو سنسور دیگر درست روی مچ کاربر قرار می‌گیرند. برای کارکرد صحیح این سیستم، هر سه سنسور آن باید به طور کامل پوست را لمس کنند.

گرفتن نوار قلب با این ساعت بسیار ساده است. کافی است دکمه قرار گرفته روی سمت راست بدنه را فشار داده و سپس با انگشتان خود، دو طرف ساعت را با کمی فشار لمس کنید تا ارتباط سنسور سوم با پوست به خوبی برقرار شود. برای تکمیل آزمایش، باید سی ثانیه در همین وضعیت بمانید. فراموش نکنید حین گرفتن نوار قلب، می‌بایست دست خود را روی یک میز قرار بدهید. متاسفانه این نکته در آموزش‌های رسمی تهیه شده توسط سازنده دستگاه به کاربران گوش‌زد نشده و سبب کاهش دقت می‌شود. داده تهیه شده توسط گجت، برای تحلیل به گوشی هوشمند متصل به آن ارسال خواهد شد. در ادامه می‌توان نوار قلب را برای پزشک خود فرستاد.

ویدینگز Move ECG

از آن جایی که ساعت ویدینگز Move ECG فاقد نمایشگر دیجیتالی است، نمی‌توان کار زیادی به جز مشاهده زمان و شمارش قدم‌ها با آن انجام داد. ایده‌ای که شرکت گارمین در طراحی ساعت ویوو موو اچ آر پیاده‌سازی کرد را بسیار بیشتر دوست داریم. این مدل نیز در حالت عادی یک ساعت عقربه‌ای است، اما به یک نمایشگر دیجیتالی مخفی مجهز شده و در زمان نیاز می‌توان آن را فراخوانی کرد.

یکی دیگر ضعف‌های ویدینگز موو ای سی جی، عدم درخشش آن در تاریکی است. هیچ نور پس‌زمینه‌ای در نظر گرفته نشده تا کاربر بتواند حین شب از وسیله استفاده کند. نبود یک قابلیت بدیهی برای هر ساعت مچی بسیار آزاردهنده است، اما شاید نتوان فقدان نور پس‌زمینه را یک اشتباه در طراحی دانست، بلکه احتمالا سازنده، از این کار هدفی داشته است.

ویدینگز Move ECG

عمر باتری ویدینگز Move ECG همانند دیگر ساعت‌های آنالوگ بسیار بالا است. سازنده مدعی شده با وجود گرفتن نوار قلب برای دو مرتبه در هر روز، باتری ساعت جدید آن‌ها با یک مرتبه شارژ کامل، برای یک سال دوام می‌آورد! نبود نمایشگر دیجیتالی و هر گونه چراغ داخل بدنه، سبب دستیابی به این دوام بالای باتری شده است. این در حالی است که ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های سلامت عادی را باید در بهترین حالت‌، دو مرتبه در هر هفته شارژ کنیم.

بررسی اولیه ساعت نشان داد در شمارش قدم‌های کاربر خساست به خرج می‌دهد! در یک آزمایش، در حالی که گوشی آیفون تعداد گام‌های برداشته شده را 5 هزار عدد اعلام کرد، تعداد شمارش شده توسط ساعت ویدینگز موو ای سی جی 3 هزار و 500 بود! این اخلاف فاحش از وجود ایراد در سخت افزار گجت خبر می‌دهد و سازنده باید برای رفع آن چاره‌ای اساسی بیندیشد.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این الان قیمتش استثنایی هست؟از هرچی غیر استثنایی هست گرون تره که😁😁

  2. ظاهرش زیاد خوب نیست خوشگل نیست خوشم نیومد

  3. چرا انقدر زشتع؟؟😑😑😑