جک اس 5

جک اس 5 ؛‌ بررسی امکانات و مشخصات کراس اوور چینی محبوب بازار ایران

جک اس 5 به عنوان یکی از کراس اوورهای چینی محبوب بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم امکانات و مشخصات خودرو  JAC S5 را مورد بررسی قرار دهیم.

در حال حاضر بسیاری از مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور علاقه زیادی دارند. البته این نوع علاقه در هر کشوری متفاوت است؛ برای مثال کراس اوورها در بازارهای آمریکایی به دلیل داشتن قدرت و توانایی در خارج از جاده مورد توجه قرار می‌گیرند و طبق آمار در این بازارها سدان‌ها فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند، اما در ایران مشتریان بیشتر کراس اوورها و شاسی بلندها را به دلیل پرستیژ خاص این خودروها خریداری می‌کنند. در بازار کشورمان شاهد تنوع نسبتا زیادی از خودروهای کراس اوور هستیم؛ در بازار انواع کراس اوورهای چینی ارزان قیمت تا محصولات آلمانی گران‌قیمت یافت می‌شود، اما در این مقاله قصد داریم یک کراس اوور چینی محبوب بازار ایران یعنی جک اس 5 را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری جک اس 5

جک اس 5

با نگاه به نمای جلویی جک اس 5، ظاهر هیوندای توسان 2011 به یادمان می‌آید، اما در عقب شاهد نمایی مشابه با آئودی Q5 هستیم. در نمای جانبی نیز طراحان خطوط صاف و روانی را در نظر گرفته‌اند که در کنار رینگ‌های 18 اینچی ترکیب هماهنگی را ایجاد کرده‌اند. با توجه به اینکه شرکت چینی جک در طراحی ظاهری این کراس اوور از چند خودرو مختلف الگوبرداری کرده است، اما نتیجه این ترکیب مناسب بوده و نسبت به سایر خودروهای چینی شاهد هماهنگی ظاهری بخش‌های مختلف هستیم.

مشخصات فنی

جک اس 5

جک S5 از یک موتور 1997 سی‌سی توربو برخوردار است که می‌تواند قدرت 174 اسب بخار را در دور موتور 5200 و گشتاور 265 نیوتن‌متر را در دور موتور 2000 تولید کند.

تجربه رانندگی

تا حدودی با وجود امکاناتی چون استارت بدون کلید و حافظه صندلی می‌توان جک اس 5 را در کلاس خود لوکس دانست. با توجه به قیمت این خودرو، امکانات داخلی مورد قبول بوده و طراحی کابین نیز که به توسان 2011 شباهت زیادی دارد، جذاب است. با روشن کردن موتور، سوکت کابین جلب توجه می‌کند. راننده به بیرون دید مناسبی دارد و با وجود سنسورهای جلو و عقب که فقط با بوق زدن هشدار می‌دهند، از لحاظ کنترل خودرو مشکلی دیده نمی‌شود. پس از حرکت کردن شاهد تعویض نرم دنده‌ها هستیم، اما به طور کلی این خودرو دارای مصرف سوخت بسیار زیادی است و به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در شهر، حدود 13 لیتر مصرف سوخت را به همراه دارد.

جک اس 5

با رسیدن به مکانی خلوت اهرم دنده را در وضعیت اسپرت قرار می‌دهیم و شتاب‌گیری را آغاز می‌کنیم. با توجه به پیشرانه نسبتا قدرتمندی که شرکت چینی جک برای اس 5 در نظر گرفته است،‌ این خودرو آنقدر هم تند و تیز نیست و در بهترین حالت توانستیم شتاب 12 ثانیه‌ای را به ثبت برسانیم. با رسیدن به مسیرهای پر شیب و سربالایی، گاز خودرو را مجددا تا انتها فشار می‌دهیم تا خودرو با قدرت زیادی این جاده‌های سربالایی را بپیماید، اما در این وضعیت مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر به حدود 20 لیتر رسیده است.

نتیجه‌گیری

در رده قیمتی جک S5 رقبای متعددی وجود دارند که از جدی‌ترین رقبای این کراس اوور چینی می‌توان به چری تیگو 5 و هایما اس 7 توربو اشاره کرد. در مقام مقایسه میان جک اس 5 با این رقبا باید بدانید جک اس 5 از لحاظ شتاب و قوای حرکتی از تیگو 5 قوی‌تر است، اما در مقایسه با هایما اس 7 توربو ضعیف‌تر ظاهر می‌شود. البته جک اس 5 از دو نقطه قوت یعنی آپشن‌ها و بازار دست دوم بسیار خوبی برخوردار است. از این رو اگر قصد دارید در این رده قیمتی به دنبال یک خودرو با طراحی جذاب، آپشن‌های متعدد و شتاب متوسط باشید، جک S5 یک انتخاب مناسب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام. باعث تاسفه که در مورد چیزی که اطلاع ندارید مطلبرمی نویسید. من خودم دوساله که اس5 دارم. اتوماته. مصرفش اگه کولر نگیرید و سرعت مجاز برید تا 6 و نیمه. اگه کولر بگیرید و تند برید (بالای 140 تا) میرسه تا 10 یا 11. شتاب 0 تا 100 در حالت اسپرت 10 ثانیه ست. اگه کسی مدرکم خواست من نوکرشم، ایمیل بده براش فیلم میفرستم نمیخوام بگم خیلی ماشین شاقیه، ولی در این حد که گفتید بد نیست. خواهشا اول تحقیق کنید بعدا مطلب بنویسید

  2. ای کاش از داخل کابینشم عکس میزاشتید

    خیلی مشتاق بودم داخلشو ببینم

    و ایکنه خیلی خیلی سطحی برسیش کرده بودین مورد پسندم نبود به غیر مشخصات موتور دیگه هیچ توضیحی نداشت تازه اونم کامل نبود

  3. یه همچین بررسی برای تیگو 5 هم بزارین لطفا

  4. ۱۰۰ کیلومتر بیستا عالیه خخخخخ