موبایل منعطف ال جی

موبایل منعطف ال جی با قلم دیجیتال در پتنت تازه‌ای رخ نشان داد

در پتنتی که به تازگی رسانه‌ای شده است، می‌توان موبایل منعطف ال جی (LG) را دید که مکانیسم تاشوی دوگانه دارد و با یک قلم دیجیتال همراهی می‌شود.

فعلا سامسونگ و هواوی دو کمپانی بزرگ هستند که گوشی منعطف خود را رسما معرفی کرده‌اند. گلکسی فولد و میت ایکس به زودی  وارد بازار هم خواهند شد؛ اما تولید کننده‌ی دیگری که برای ورود به این عرصه خیز برداشته، LG است. اسناد یک اختراع ثبت شده در اداره مالکیت فکری کره‌جنوبی، موبایل منعطف ال جی را نشان می‌دهد که می‌تواند دوبار خم شود. پیش‌تر نمونه آزمایشی گوشی منعطف شیائومی را هم با همین سبک طراحی دیده بودیم.

موبایل منعطف ال جی

موبایل منعطف ال جی در حالت باز شده، بیشتر شبیه یک تبلت با نسبت تصویر 16:10 به نظر می‌رسد. از سه جهت، حاشیه بسیار باریکی دارد؛ ولی در یک سمت آن حاشیه پهن‌تری دیده می‌شود که محل تعبیه دوربین سه‌گانه هم هست. همچنین قلم دیجیتال نیز با این طراحی هوشمندانه، می‌تواند درون یکی از دو لولا جای بگیرد.

در حالت تاشده اما، نسبت تصویر دستگاه مشابه گوشی های هوشمند مدرن است و حاشیه‌های بالا و پایین هم بسیار باریک هستند. در تصاویر مربوط به پتنت، گوشی انعطاف پذیر ال جی ضخامت خیلی کمی دارد؛ هرچند که شاید در دنیای واقعی، ظاهر متفاوتی داشته باشد.

گوشی منعطف ال جی

البته هیچ تضمینی نیست که کمپانی کره‌ای چنین دستگاهی را تولید و روانه بازار کند؛ ولی از شواهد پیداست که ال جی و رقبای دیگری مانند شیائومی و اوپو، در حال کار روی این گجت های انعطاف پذیر هستند.