گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

تمام گوشی‌ها و تبلت‌های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2019 برلین

اخبار مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2019 برلین (IFA 2019( را از دست داده‌اید؟ ما در این مقاله به طور خلاصه‌وار به معرفی این محصولات خواهیم پرداخت.

اوایل سپتامبر زمان محبوبی هم برای گوشی‌سازها و هم بررسی‌کننده‌ها است؛ بسیاری از گوشی‌های جذاب بازار در طول رویداد جهانی ایفا که هر ساله در برلین برگزار می‌شود معرفی می‌شوند. اما اگر طی چند روز گذشته اخبار مربوط به نمایشگاه ایفا 2019 برلین را از دست داده‌اید٬ ما در این مقاله قصد داریم تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های پرده برداری شده در این رویداد را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

سونی

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

سونی اکسپریا 5 بار دیگر گوشی‌های کامپکت سونی را زنده کرد. این پرچمدار بسیاری از قابلیت‌های برادر بزرگ‌تر خود٬ اکسپریا 1 را در بر می‌گیرد؛ آن شامل همان دوربین سه‌گانه با EYE AF (فوکوس خودکار ردیاب چشم)٬ همان پردازنده‌ی اسنپدراگون ٬855 اسپیکرهای استریو٬ بدنه‌ی ضد آب و اسلات کارت میکرو اس دی می‌شود.

اما دو تغییر مهم در آن صورت گرفته است. نمایشگر آن اکنون 6.1 اینچی OLED با وضوح فول اچ دی پلاس به جای 6.5 اینچی 4K است و یک باتری کوچک‌تر با ظرفیت 3140 میلی‌آمپر ساعتی به جای 3330 میلی‌آمپر ساعتی ولی با همان سرعت شارژ‌ 18 واتی در این گوشی استفاده شده است. با توجه به آنچه ما در این رویداد دیدیم٬ استفاده‌ی یک دستی از گوشی جدید سونی بسیار آسوده‌تر است. آن لاغرتر از گلکسی اس 10 ای و آیفون ایکس اس اپل است٬ اما ابعاد نمایشگر آن بزرگ‌تر بوده و یک دوربین بیشتر روی قاب پشتی آن جای دارد.

صحبت از دوربین شد٬ سخت افزار دوربین آن نیز با اکسپریا 1 مشابه است٬ اما ببه لطف بهبود نرم افزاری٬ عملکرد آن نیز دستخوش تغییراتی شده است. این گوشی از هفته‌ی آینده پیش فروش خواهد شد. شما اگر تا پیش از ماه اکتبر این گوشی را پیش‌خرید کنید٬ یک جفت هدفون بیسیم نویزکنسلینگ Sony WF-1000XM3 را نیز همراه گوشی خود از سازنده به عنوان هدیه دریافت خواهید کرد.

نوکیا

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

کنفرانس مطبوعاتی شرکت نوکیا در این رویداد جهانی شلوغ‌تر از سایر سازندگان بود. سازنده‌ی فنلاندی در این رویداد از 5 گوشی جدید پرده برداذی کرد که دو مدل آن‌ها جزو پروژه‌ی Android One گوگل بودند. نوکیا 7.2 پرچمدار آن‌ها است که به یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. این نخستین بار است که از چنین سنسوری در گوشی‌های برند نوکیا استفاده می‌شود. یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی 118 درجه‌ای و یک سنسور تشخیص عمق که می‌تواند افکت بوکه شرکت زایس را روی تصاویر ثبت شده اعمال کند نیز این دوربین را همراهی می‌کنند.

نوکیا 6.2 نیز بسیار شبیه به این گجت است. همان نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ دی پلاس از نوع LCD با همان بدنه و همان باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی جای دارد٬ اما دوربین 16 مگاپیکسلی از آن کسر شده و دوربین سلفی آن نیز از 20 به 8 مگاپیکسلی تقلیل پیدا کرده است. علاوه بر دوربین٬ بزرگ‌ترین تغییر بین این دو مدل پردازنده‌ی آن‌ها است. در نوکیا ۶.۲ به جای اسنپدراگون 660 از پردازنده‌ی اسنپدراگون 636 استفاده شده است. هرچند عملکرد بین این دو مدل نزدیک به هم است٬ اما مدل 660 سرعت کلاک بیشتری را ارائه می‌کند.

اچ ام دی همچنین از رابط کاربری جدید KaiOS خود برای گوشی‌های ارزان قیمتش نیز پرده برداشت. نخستین گوشی مجهز به KaiOS برند فنلاندی٬ گوشی مستحکم نوکیا 800 Tough نام دارد که علاوه بر داشتن تاییدیه ضد آب و گرد و غبار (IP68) و تاییدیه نظامی MIL-STD-810G برای مقاومت بالای خود٬ با یک باتری 2100 میلی‌آمپر ساعتی٬ می‌تواند بیش از یک ماه در حالت آماده به کار باقی بماند. این یک دیوایس مدرن با بهره‌گیری از فناوری 4G ٬ ٬VoLTE جی پی اس داخلی و ناوبری با گوگل مپس است.

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

گوشی نوکیا 2720 Flip الهام‌بخش سبک قدیمی گوشی‌ها است. آن از یک نمایشگر 1.3 اینچی جدا از نمایشگر 2.8 اینچی اصلی خود٬ روی قاب پشتی میزبانی می‌کند و دکمه‌های بزرگی در داخل این گوشی تاشو به کار رفته‌اند. شما می‌توانید با این گوشی از واتس اپ و فیسبوک استفاده کنید٬ تماس VoLTE و VoWIFI برقرار کنید٬ از دستیار گوگل اسیستنت استفاده کنید و مواردی از این دست را به لطف اکوسیستم Kai در اختیار داشته باشید.

سرانجام به گوشی نوکیا 110 2019 می‌رسیم که علاوه بر قیمت ارزان 20 دلاری خود٬ از فایل‌های موسیقی MP3 پشتیبانی می‌کند٬ یک دوربین معمولی روی آن حضور دارد و چندین بازی جذاب شامل Snake در آن نصب شده است.

ایسوس

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

ایسوس که چندی پیش از گوشی جدید خودش پرده برداری کرده بود٬ حال در نمایشگاه ایفا 2019 برلین اطلاعات تکمیلی‌تری از آن را ارائه کرد. ایسوس راگ فون 2 یک گوشی بسیار قدرتمند است. این نخستین گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس خواهد بود که به یک نمایشگر 120 هرتزی 10 بیتی HDR نیز مجهز شده است. این گوشی از چندی دیگر با قیمت 900 یورویی روانه‌ی بازار خواهد شد. ایسوس نسخه‌ی Ultimate Edition این گوشی را نیز با حافظه‌ی 1 ترابایتی٬ سرعت اتصال بالای LTE و البته قیمت بالاتر 1200 یورویی به فروش خواهد رساند.

گوشی‌ساز تایوانی لوازم جانبی مختلفی را نیز برای این گوشی گیمینگ توسعه داده که به جذابیت‌های آن می‌افزایند.

سامسونگ

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

سامسونگ چند روز پیش از برگزاری ایفا نسخه‌ی 5G گوشی گلکسی ای 90 را معرفی کرد٬ اما در این رویداد برای نخستین بار آن را در معرض دید همگان قرار داد. این نخستین گوشی پرچمدار سری A سامسونگ و نخستین گوشی این برند به جز پرچمداران سری گلکسی اس و گلکسی نوت است که به تراشه‌ی اسنپدراگون 855 مجهز بوده و از قابلیت DeX پشتیبانی می‌کند. و بله٬ این یک گوشی 5G است. در واقع گلکسی ای 90 جدید٬ سومین گوشی این برند کره‌ای است که به نسل بعدی شبکه‌ی ارتباطی مجهز خواهد بود.

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

سامسونگ در این رویداد همچنین خبر رونمایی مجدد گوشی منعطف گلکسی فولد را تایید کرد. اما جدا از این٬ یک تبلت مستحکم و مقاوم به نام سامسونگ گلکسی تب پرو اکتیور نیز در این رویداد معرفی شد. این تبلت به DeX مجهز است و از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند٬ اما نمایشگر لمسی آن با دستکش‌های ضخیم کار نمی‌کند. عبارت Pro Active در نام این دیوایس به مقاومت بسیار زیاد این گجت و تجهیز به یک باتری قابل جایگزینی توسط کاربر اشاره دارد.

موتورولا

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

موتورولا از بهترین گوشی مجهز به اندروید وان حال حاضر بازار به نام موتورولا موتو وان زوم پرده برداشت. این گوشی مشابه گوشی موتو زد 4 (نمایشگر 6.4 اینچی OLED و پردازنده اسنپدراگون 675) است٬ اما یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی به یک دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری٬ یک سنسور فوق عریض و یک سنسور تشخیص عمق پیوسته است.

موتو وان زوم همچنین نخستین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه موتور است و همچنین نخستین گوشی مجهز به یک دوربین تله فوتو در بین محصولات این برند است.

اما این تنها گوشی معرفی شده‌ی موتورولا در نمایشگاه ایفا 2019 برلین نبود. یک گوشی رده ابتدایی به نام موتو ای 6 پلاس نیز معرفی شد که به یک نمایشگر بزرگ‌تر 6.1 اینچی نسبت به موتو ای ٬6 اما ظرفیت باتری یکسان 3000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. عمر باتری این دیوایس نیز به لطف تراشه‌ی 12 نانومتری هلیو پی 22 بهتر خواهد بود. حافظه‌ی آن دو برابری شده و یک رم 4 گیگابایتی در آن حضور دارد. در انتها باید به حضور یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت قاب این گوشی اشاره کرد که با یک سنسور تشخیص عمق همراه است.

هواوی

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

شرکت هواوی حضور متفاوتی نسبت به دیگر اسامی این برند در رویداد ایفا داشت. این شرکت برای نخستین بار از تراشه‌ی کایرین 990 پرده برداشت که به دو نسخه‌ی 4G و 5G تقسیم می‌شود. نسخه‌ی 5G که بر پایه‌ی پردازش 7 نانومتری پلاس EUV طراحی شده٬ سرعت کلاک بیشتری داشته و یک هسته‌ی واحد پردازش عصبی اضافه‌تر را در بر می‌گیرد. شکی نیست که آن٬ قدرتبخش گوشی‌های پرچمدار سری هواوی میت 30 خواهند بود.

البته مشکلی در اینجا وجود دارد؛ هواوی موفق به کسب اجازه‌ی استفاده از پلتفرم اندروید در گوشی‌های سری میت 30 خود نشده است. البته دو گوشی پی 30 و پی 30 پرو از این قاعده مستثنا هستند و حتی رابط کاربری EMUI 10 بر پایه‌ی اندروید 10 را نیز دریافت می‌کنند. هواوی در این رویداد دو رنگ جدید آبی و اسطوخودوسی را برای مدل پرو سری P30 معرفی کرد.

ال جی

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

ال جی در نمایشگاه برلین از نسخه‌ی بزرگ‌تر گوشی G8 خود پرده برداشت. این گوشی که ال جی جی 8 ایکس نام دارد٬ از یک نمایشگر 6.4 اینچی OLED با وضوح 1080 پیکسلی بهره می‌برد. این درحالیست که جی 8 از نمایشگر 6.1 اینچی با وضوح بیشتر 1440 پیکسلی و جی 8 اس نیز از نمایشگر 6.21 اینچی 1080 پیکسلی برخوردار هستند. اسکنر اثر انگشت به زیر نمایشگر این گوشی منتقل شده و یک بریدگی باریک نیز در بالای نمایشگر آن قرار دارد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Quad Bayer آن نیز نسبت به دو نسخه‌ی دیگر بهبود پیدا کرده است.

با این حال تمرکز در این گوشی روی یک نمایشگر ثانویه به نام Dual Screen است که به عنوان یک وسیله‌ی جانبی به همراه این گوشی عرضه خواهد شد. دوال اسکرین٬ یک نمایشگر 6.4 اینچی OLED را به نمایشگر اصلی این گوشی اضافه می‌کند.

تی سی ال و آلکاتل

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید نمایشگاه ایفا 2019 برلین

تی سی ال در ایفا 2019 برلین از نخستین گوشی با برند خود پرده برداشت. هرچند این گوشی تحت برند آلکاتل عرضه می‌شود٬ اما در قاب پشتی آن عبارت TCL Plex به وضوح دیده می‌شود. پلکس یک گوشی میان‌رده با نمایشگر 6.43 اینچی٬ پردازنده اسنپدراگون ٬675 دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین‌های فوق عریض 16 مگاپیکسلی است.

سه گوشی جدید برند آلکاتل نیز در این رویداد معرفی شدند. آلکاتل 3 ایکس 2019 یک گوشی رده ابتدایی با نمایشگر 6.5 اینچی +720p و دوربین سه‌گانه پشتی است. گوشی آلکاتل 1 وی 2019 اجرا کننده‌ی اندروید گو است و با قیمت 80 یورویی عرضه می‌شود. تبلت اسمارت تب 7 نیز با هدف کودکان طراحی شده و 80 یورو قیمت خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون که روبروی ماه سپتامبر مثل جی اس ام معادل خورشیدی آن را هم در پرانتز برای درک بیشتر مخاطب نوشته اید